Bemutatkozik az európai Hyundai ix35-ös

2009.09.09. 07:44

Többféle dízelmotorral érkezik hozzánk a Tucsont váltó szabadidő-autó, a gyártás várhatóan a zsolnai Kia gyárban folyik majd.

Dél-Koreában már bemutatták az új modellt, de számos részletre csak most, az európai premier kapcsán derül fény. A szokatlan formavilágú ix35-ös vízszintes irányban valamivel nagyobb, mint az elődje: 4,41 méter hosszú és 1,82 méter széles, ami hosszirányban 85, keresztirányban 20 mm-nyi növekedést jelent, ugyanakkor 1,66 méteres magassága 20 mm-rel kevesebb, mint a kifutó Tucsoné.

A motorválaszték eleinte csupán három motorból áll majd: egy 2 literes, 166 lóerős benzinesből és egy kétliteres dízelből, amely egy turbóval 136, kettővel 185 lóerő leadására képes. Később, 2010 őszén érkeznek azonban a kifejezetten Európának fejlesztett változatok, amelyek máshol valószínűleg nem is lesznek kaphatók. Ekkorra készül el az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, 140 lóerős GDI benzinmotor, és egy vadiúj, 1,7 literes, 115 lóerős dízel is érkezik. Ez utóbbi megjelenése előtt értetlenül állunk, hiszen a Hyundai már most is három, nagyon hasonló dízelt kínál. Van egy 1,4 literesük 75 és 90 lóerővel az i20-asban, egy 1,5 literes 110 lóerős dízelük a Matrix egyterűben és a Kia Rióban, és egy 1,6 literes 90, 115 és 128 lóerős kivitelekben, amely az i30-ast, valamint a Kia Soul és Cee'd modelleket hajtja. Nem tudni, miért érzik szükségét, hogy folytassák a sort.

Vannak egyértelműen előremutató fejlesztések, amilyen a több lengőkaros hátsó felfüggesztés, a visszagurulás-gátló illetve a lejtmenet-vezérlő, és pusztán divatkövető funkciók, mint az optimális váltási pontot jelző LED, a gombos indítás, vagy a belső tükörbe szerelt LCD, amely a hátsó kamera képét közvetíti, megkönnyítve a pontosabb manőverezést.

Ez a típus is jól mutatja, hogy a Hyundai mennyire igyekszik utolérni a konkurenciát. Az ix35-ösnek azonban nem lesz egyszerű dolga: az utóbbi években az összes, magára valamit is adó európai és japán autógyártó bemutatta a saját kompakt hobbiterepjáróját, és a legsikeresebb típusok – például a VW Tiguan, a Ford Kuga, a Toyota RAV-4 vagy a Honda CR-V – mellett igazán nem lesz könnyű érvényesülnie.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.