Gyártásba kerül a sportos Seat kupé

2010.03.10. 15:38

Az IBE tanulmány nem csak egy kósza ötlet volt a spanyolok részéről: úgy néz ki, a Seatnál megpróbálják kiütni a nyeregből a Honda CR-Z-t.

A 2+2 üléses, mokány kupé hosszú ideje az első, nem egyterű formájú, sőt, határozottan sportos hangulatú autó, amelyet a spanyol gyártó akár csak tanulmányként bemutatott – nem számolva az Audiról másolt Exeót –, és így az első olyan modell, amely ismét felszínre hozhatná a Seat fiatalos arculatát. Karakterében ugyan emlékeztet a VW Sciroccóra, de annál jóval kisebb, és ha hűek maradnak a tanulmányhoz, elektromos vagy hibrid hajtáslánccal lesz kapható, azaz teljesen más közönséget céloz meg. Sokan örülnének persze egy jó erős benzines változatnak, de ha a 102 lóerős villanymotor mellé valamilyen belső égésű motort is beépítenek a hatótávolság növelése és a menetdinamika javítása érdekében, a Seat könnyen előállíthatja a legtisztább sportos modellek egyikét a piacon.

A tiszta hajtás megtartása több szempontból is érdeke a Volkswagennek. Egyfelől számos európai kormány, köztük a spanyol is jelentős támogatást biztosít az ilyen modellek számára, másrészt a német gyártónak is elemi érdeke, hogy versenybe szálljon a vásárlókért ebben a japánok uralta szegmensben, ahol a következő évtized során jelentős növekedés várható. Az IBE pedig elég vonzó, hogy a fiatalabb vásárlók érdeklődését is felkeltse, szemben mondjuk az Altea és a Leon szintén tervként létező hibrid változataival, amelyek a mai autókínálatban nem túlzottan feltűnőek.

Az IBE gyártásra éretté fejlesztéséhez persze idő kell, nem is kevés: 2014 előtt aligha kerülhet a kereskedésekbe.