Bemutatták az új Fiat Unót

2010.05.05. 15:29

A képek mellé megérkeztek az első gyári adatok is. Ahogy sejthető volt: az Uno tökéletesen passzol a Punto és a Panda közé, mind méretben, mind teljesítményben.

A bakancsforma ötajtós, amely arányaiban halványan emlékeztet a Suzuki Ignisre, 3,77 méter hosszú, 1,643 méter széles és 1,49 méter magas, 2,37 méteres tengelytávval. A méretekbe a lényegét tekintve négyszemélyes utastéren kívül egy 280 literes csomagtartó fért, azaz ebből a szempontból 5 literrel meg is előzi a Punto Evót. Ebben persze nincs semmi furcsa: a Brazíliában tervezett Unónál egyértelműen lényegesebb szempont volt a célszerű kialakítás, mint a Puntónál, ahol a divatos formaterv volt a fontosabb.

Az Unót műszaki szempontból is az egyszerűség jellemzi. Kétféle motort szerelnek bele, mindkettő négyhengeres, és meglepően erős szerkezet. Az ezres kivitel 100% alkohollal 73, benzinnel 75 lóerős, az 1,4 literes szesz-üzemben 88, benzinnel 85 lóerő leadására képes. Mindkét motorhoz ötfokozatú kézi váltó jár. Az Unóból egyelőre háromféle kivitel készül: egy teljesen fapados, festetlen lökhárítókkal és tükrökkel, egy drágább és igényesebb, teljesen fényezett karosszériával, valamint egy SUV-szerű emelt hasmagasságú, igaz, kétkerék-hajtásos látványverzió.

A Dél-Amerikán kívüli forgalmazásról még mindig nincsenek hivatalos információink, de olasz pletykák szerint Európában és Oroszországban egy-két éven belül felbukkanhat az új Uno.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.