Sebességrekordot döntött a Suzuki

2010.08.19. 17:09

Rekordkísérletekkel próbál feltűnést kelteni a Suzuki, hogy felpörgesse észak-amerikai eladásait. Találtak egy kategóriát a szabálykönyvben, amelybe belefért a tengerentúlon lendületes eladási számokkal induló Kizashi, és sikerült is megdönteniük az aktuális sebességrekordot, még ha nem is sokkal.

Nem teljesen világos ugyan, hogy a négyajtós szedán hogyan indulhatott a BGC, vagyis Blown Gas Coupe osztályban, de úgy tűnik, amerikai mércével mérve olyan kicsi a Kizashi hátsó utastere, hogy a szabályok alapján az ajtótöbblet ellenére ide sorolható. Hengerűrtartalom tekintetében nem is feszegeti a kategória határait, 2,4-es motorjával a háromliteresek között kellett bizonyítania, de úgy tűnik, Richard Holdener, a motorépítő jó munkát végzett: 203,72 mérföld/óra, vagyis 327,81 km/h sebességgel a Suzuki megdöntötte az eddigi 202,301 mérföld/órás rekordot.

Jelentős módosításokon esett át a négyajtós, hogy elérje a sóval borított síkon elismerést érdemlő sebességet: 1,1 baros töltőnyomást termelő turbófeltöltőt csavaroztak a motorra, és kovácsolt dugattyúkra cserélték az eredetiket, hogy kibírják a terhelést. A töltőlevegő hűtéséről levegő-vizes hőcserélő gondoskodik, metanolbefecskendezéssel, továbbá a hengerfej csatornáit is kibővítették, hogy elérjék a rekord felállításához szükséges mintegy 500 lóerőt. Csökkentették a szabadmagasságot, és a stabilitás érdekében feltűnő légterelő került az első lökhárító helyére.

Hogy a szériamodell minőségét mennyire bizonyítja a rekord, kérdéses, de a kétszáz mérföldes klubba belépni Bonneville-ben mindenképpen olyan tett, amire az USA-ban hatékony reklámhadjáratot lehet építeni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.