Elakadt a Land Rover Defender fejlesztése

2010.09.03. 14:13

Mindenképp el szeretnék készíteni az utódot 2014-re, de még nem tudják, milyen alkatrészekre építkezhetnének.

A Defender kétségtelenül kiváló célszerszám, aminél nehéz lesz jobbat készíteni, de sok szempontból évtizedek óta elavult. Egyrészt drága gyártani, és a konstrukció nem is igazán felel már meg a biztonsági elvárásoknak. Ráadásul ennyire fapados munkagép kevés készül manapság, talán az UAZ-ok lehetnek kényelmetlenebbek ebben a kategóriában. Ugyanakkor a Defender legenda, amit egy korszerűbb modell bevetésével sokkal jobban ki lehetne aknázni, és a Land Rovernél épp erre készülnek.

A gond az, hogy miközben modernizálni kell, lényeges szempont az alacsonyabb gyártási költség, ami a már meglevő alkatrészek felhasználásával érhető el, viszont a terepjáró képesség nem csorbulhat. A brit Autocar értesülései szerint a nagyobb terepjárókhoz használt T5 kódjelű padlólemez túl nehéz volna, a kisebb típusok alapjai viszont nem elég masszívak. Így egyelőre keresik a megfelelő megoldást. Annyi azért biztosnak látszik, hogy az új modell is a Defender nevet kapja, és utaltak arra is, hogy fel szeretnék használni benne a villamos hajtású hátsó tengelyt, amely lényegében az összkerék-hajtás és a hibrid rendszerek keresztezéséből származik.

A jó hír az, hogy a cégtulajdonos Tata már hozzájárult a fejlesztéshez szükséges összeg elköltéséhez, azaz így vagy úgy, de mindenképp meg kell oldani a műszaki problémákat, hogy négy év múlva piacra dobhassák az új modellt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.