Renault ZOE: ez lenne a következő Clio?

2010.10.01. 10:09

A sok LED, a steril belső és a sok műszaki hókuszpókusz nélkül akár holnaptól kínálhatnák az ötajtós városi autót.

Nem mernénk leírni, hogy a ZOE tanulmány kisautó volna. Inkább afféle határeset: a maga 4,1 méterével néhány éve még kompakt családi autónak is elment volna. Ugyanakkor a formaterv, az egész összkép a B szegmensbeli autókat idézi: a tömpe orrú, egybeszabott, de lendületes ívekkel feldobott forma leginkább ebben a kategóriában jellemző. A Renault egyértelműen újabb arculati elemekkel kísérletezik. Ilyenek a rombusz forma jelvényből kétoldalt szitakötőszárnyként kinövő hűtőrács-lámpatest kombinációk vagy a mag formájú hátsó lámpatestek. A francia cég persze megteheti, hogy új dolgokat próbál ki, hiszen ha jobban megnézzük, soha nem volt igazán egységes arculatuk. Néhányszor ugyan megpróbálkoztak a bevezetésével, de valahogy nem adta ki – egy Renault vagy csak a jelvényéről ismerhető fel, vagy valamilyen, az adott típusra jellemző különös megoldásról, ahogy a kacsaseggű Mégane vagy az első generációs Twingo. De talán majd most.

A ZOE tanulmány egyébként – meglehetősen kiszámítható módon – elektromos hajtást kapott. A motorja 80 lóerős és 222 Nm a csúcsnyomatéka, ami egész dinamikus haladást tesz lehetővé. Az ötajtós 8,1 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a csúcssebessége azonban – alighanem a nagyobb hatótáv és a sebességváltó-mentes hajtáslánc miatt – csupán 135 km/h. A Li-ion akkukban tárolt energia így is maximum 160 kilométerre elég. Ha ez kifogy, és épp kéznél van egy gyorstöltő állomás, 10 perc alatt újabb 60 kilométerre elegendő energia vehető fel, az akkumulátorok kapacitásának 80%-áig pedig 30 perc alatt térhet vissza a töltésjelző. Az autóval elvben a Quickdrop állomásokra is érdemes beállni, mivel az akkumulátora alulról kivehető, és egy másik, teli példánnyal helyettesíthető.

A Renault meglehetősen optimista – azt mondják, ez már a tömeggyártásra alkalmas villanyautó-technológia előfutárja volna –, így az sem lehetetlen, hogy a ZOE-ból kifejlesztett Clióból a ZOE-hoz hasonló elektromos változatot is gyártanak majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.