2012.03.21. 17:27

A legnagyobbak is kicsiben kezdik, és ez Ayrton Seenára is igaz volt, akiért haláláig vetélkedtek a legnagyobb F1-es istállók. Senna számára a szakadó esőben megrendezett 1984-es monacói nagydíj jelentette a nagy lehetőséget, amelyet csaknem megnyert egy esélytelennek tűnő autóval.

A Toleman TG184-es nem a pontszerzésre is alig volt esélyes. A Hart turbómotor legalább száz lóerővel volt gyengébb, mint a TAG-Porche, a BMW, Honda vagy a Ferrari győzelemre esélyes motorjai, és az autót is aprópénzből fejlesztették a McLarenekhez, Lotusokhoz vagy Williamsekhez képest. Ez a tény azonban csak jobban kiemelte az akkor még ismeretlen brazil megdöbbentő tehetségét, aki a szinte átláthatatlan esőfüggönyben szinte átlépte a teljes mezőnyt, és csak azért nem juthatott az élre, mert az eső miatt idő előtt lefújták a versenyt. Ez a bravúr, illetve egy 3. helyezés Angliában egyből a csúcspilóták közé katapultálta Sennát, aki a következő évében már futamokat nyert.

Ez a sztori az, amitől a kék-fehér versenygép többet érhet, mint a többi, hasonlóan esélytelen kis csapat korabeli versenygépe. A Silverstone Auctions tavaszi árverésének is ezért lehet ez a gép a sztárja, és bár a kikiáltási árat nem ismerjük, Senna neve akár font-milliókat is érhet a gyűjtők számára.