A Nissan Leaf vizuális környezetszennyezés?

2012.12.06. 16:58

Már-már óvodás csúnya vagy párbaj alakult ki a Nissan és a Fiat között a Fiat 500e Los Angeles-i bemutatója kapcsán. A fura az, hogy a japánok egy ki sem mondott kritikára ugrottak.

A Fiat amerikai marketing-igazgatója, Matt Davis a Bloombergnek nyilatkozta a mai sorozatgyártású villanyautók kapcsán a következőt: „Hadd legyek őszinte, a szennyezés legrosszabb formája a rondaság”. Mindezzel azt próbálta jelezni, hogy a Fiat 500 elektromos változata formáját tekintve is megállja a helyét a piacon, míg más modellek ezen a téren kihívásokkal küszködnek. A Nissant azonban nem említette, még ha gondolt is rá – a japán gyártó szakemberei önként szaladtak az ellenfél kinyújtott kardjába.

Simon Sproule, a Nissan globális kommunikációs igazgatója érezte úgy, hogy a vélt kihívásra válaszolnia kell. Ő már nyíltan kritizálta a Fiatot, mondván, az 500e csupán egy utánzó termék, míg a Nissan Leaf kellőképp jellegzetes, és sokkal jobban használható. „Elég érdekes a Leaf ahhoz, hogy azt mondhassuk, ez valami más, ugyanakkor abszolút versenyképes a Golf osztály bármely képviselőjével.” – mondta Sproule. Az már kérdéses, hogy ez valójában nem burkolt beismerés-e, hisz azt senki nem állította, még ha érthető is úgy, hogy a Leaf ronda lenne. Igaz, azt sem, hogy nem.

Sproule persze nem véletlenül top-kommunikátor a Nissannál: valójában azt érte el ezzel a szópárbajjal, hogy néhányan ismét odafigyeljenek a Nissan villanyautójára, amely pedig lassan már a kutyát sem érdekel. Arra azonban, hogy valaki beszólt, mindenki felkapja a fejét – és a Nissan szakembere nyilván ezzel próbál még némi figyelmet kicsikarni az elektromos Nissan szériamodell számára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.