Szuperelegáns Ford, másodszor

2014.04.08. 13:44

Most, hogy a műfa-betétekkel és bőrnek látszó bevonatokkal évtizedek alatt értéktelenné koptatta a Ghia címerét, a Ford elővette a Vignale tervezőstúdió többre hivatott nevét is, hogy erről is leverje a patinát. Legalábbis erre utal, hogy már a második Vignale jelzésű csúcsváltozatot mutatják be. Az első a Mondeo két éve leleplezett, de mind a mai napig piaci bevezetésre váró következő generációján alapult, most pedig az S-Maxot igyekeztek elegánsabbá tenni.

Fordnak persze nem rossz, amit összehoztak, ha nem a Vignale márkanevet koptatnák vele, amely egykor stílust teremtett, hanem mondjuk Super Titanium-ZZ-nek hívnák, azt is mondanánk, váratlanul jól sikerült. A formaterven nem változtattak érdemben, de a krómkeretes hűtőmaszk, az oldalablakok fényes kontúrja, és a szintén tükröződő felületű 21 hüvelykes felnik együtt épp annyit javítanak a nagydarab egyterű fellépésén, hogy ne olvadjon be teljesen az átlagautók tömegébe.

Belül persze igyekeztek igényes anyagokat alkalmazni a Ford tervezői: a műszerfal is bőr borítást kapott, az üléseken pedig látványos, steppelt borítást alkalmaztak. Ráadásul, minden ülés kifejezetten sportos fazonú lett határozott oldaltartást biztosító, magas peremekkel, csak az ötödik utasnak lesz itt kevésbé jó dolga. Az egyetlen részlet, amit talán egy picit elkottáztak Kölnben, az a középkonzol és a műszerfal zongoralakk-fekete plasztik díszítése: ez inkább tűnik olcsónak mint elegánsnak.

A Ford a Vignale modellektől egyértelműen azt reméli, hogy feljebb tornásszák majd a márka megítélését, bár azt a cégvezetés is látja, hogy a valódi prémium-kategóriával nem igazán szálhatnak versenybe. A cél inkább az lehet, hogy a Volkswagen és az Opel legjobban felszerelt típusainak állítsanak az eddiginél határozottabb konkurenciát.

Bár elvben bármelyik modellből készíthetnének Vignale kivitelt, úgy hallani, csak a nagyobbakkal terveznek ilyen műtétet. A Mondeo és az S-Max mellett a Galaxyból és a Kugából készülhet ilyen kivitel, talán az Edge-ből, ha megérkezik Európába, a Focus, a Fiesta és a többi kisebb modell viszont aligha kapja meg a Vignale kúrát. Az viszont már nem kérdés, hogy hamarosan a Ford kereskedésekben is találkozhatunk a Vignale modellekkel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.