Brutálisan terjed Kínában az elektromos autózás

2017.09.09. 10:15

Az ország vezetése azt mondja, a következő években húznak bele igazán, de már most messze a nyugati világ előtt jár villanyautózásban Kína. Döbbenetes előnyben a világ legnagyobb autópiaca. 

tesla-china-e1446116590681

Az AlixPartners adott ki egy érdekes statisztikát a villanyautós piacok méretéről. A tanácsadó cég közleménye egy eddig keveset említett szempont szerint vizsgálta a témát, mégpedig aszerint, hogy hol mennyi villanyautós hatótávolság került forgalomba a legutóbbi negyedévben. A dolog egyszerűbb, mint elsőre tűnhet: a cég elemzői megnézték, mennyi villanyautót adtak el a különböző országokban, régiókban, majd a különböző típusok gyárilag megadott hatótávolságát összeszorozták a típusból eladott autók számával. Így jött ki, hogy 2017 második negyedévében, azaz április 1-től június 30-ig összesen 22,5 millió kilométernyi villanyautós hatótáv került forgalomba Kínában. Ha ez így egy nehezen értelmezhető adat, talán segít majd a megértésében a második helyezett eredménye: ez lett Európa a maga 12,6 millió kilométerével, még a harmadik Észak-Amerika 9,9 millió kilométerrel.

A globális versenyt a márkák közt magasan a Tesla nyerte: a kaliforniai villanyautó-gyártó egymaga 10,6 millió kilométernyi elektromos hatótávot adott a világnak a második negyedévben. A második Renault-Nissan ezzel szemben csak 6 millió kilométert hozott össze. A top tízbe öt kínai márka fért be: BYD, a BAIC, a Geely, a Zhidou és a Jianghuai.

A BYD egy Kínában menő villanyautója, az e6-os rendőrautóként
A BYD egy Kínában menő villanyautója, az e6-os rendőrautóként

Kínának egyébiránt nagyon komoly céljai vannak a villanyautózás terjedésében: az ország vezetése nemrég jelentette be, hogy 2025-re a helyi autóeladások ötödét elektromos autóknak és konnektoros hibrideknek kell adniuk. A gyártóknak ehhez mérten rövid időn belül komoly villanyautós kínálattal kell rendelkezniük, már 2018-tól fokozatosan emelniük kell a villany- és hibridautók arányát a kínálatukban. A Ford és a Renault-Nissan gyorsan reagált az új időkre, ők már bejelentettek egy-egy kifejezetten villanyautós almárkát a kínai piacra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.