A szuper-adócsaló már kombiként is kapható

2017.09.26. 12:24

A Panamera Turbo S E-Hybrid eleve maga az ellentmondás: egy olyan autó, amelybe egy 550 lóerős, négyliteres V8-as biturbó motor kerül, és közben környezetbarátnak próbál tűnni. A kombiszerű Sport Turismo változat azonban még egy fokkal különösebb szerzet.

Ez a változat is tud mindent, amit a csapott hátú: 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, 11,9 alatt 200-ra, a végsebessége 310 km/h. Célszerűbbnek sem neveznénk, hiszen a csomagtere 425 literes, azaz csupán húsz liter a különbség. Amit a Sport Turismo nyújthat, az a szelídebb arculat: hiába Porsche, és hiába megy háromszáz felett az autobahnon, a kombihoz talán egy fokkal kevesebb negatív előítélet kapcsolódik, mint a kupétetős Panamerához - és talán ez az egyetlen dolog, amely igazolja a típus létjogosultságát.

Ha innen nézzük, ez messze a legképmutatóbb Porsche: a gyári fogyasztási adata 3 liter száz kilométeren, kombi és hibrid, azaz papíron egy takarékos, békés közlekedési eszköz. Valószínű, hogy a paraméterei alapján simán bemehet bármelyik európai nagyvárosnak a legtöbb átlagautó elől lezárt központjába. Azt az apróságot leszámítva, hogy ha valaki kihasználná a valódi képességeit, a fogyasztása a sokszorosára nő, és valószínűtlen, hogy kicsit is barátságosabb lenne a környezethez, mint a legtöbb szupersportkocsi.

A Porsche valószínűleg érzi vásárlóközönsége igényeit. Ez az autó azoknak készült, akik megengedhetik maguknak, hogy ne adják fel az élvezeteket a környezetkímélő imázs kedvéért. Egy ilyen járgányhoz persze már nem elég az egyszerű jómód: egy-egy példányért 188 592 eurót kérnek Németországban, ami nagyjából 58 millió forintnak felel meg.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.