Kína kötelezővé teszi a villanyautókat

2017.09.29. 06:52

Kínában nem vacakolnak szén-dioxid-kibocsátási átlagokkal és egyéb indirekt módszerekkel, amelyek rávehetik az autógyárakat arra, hogy környezetbarát megoldásokat fejlesszenek. Az Ipari Minisztérium terve szerint egyszerűen meghatározzák, az autógyárak hány százaléknyi környezetbarát autót adjanak el.

electric-cars-china

A terv szerint 2019-ben 10%, 2020-ban pedig már 12% lesz a kötelező arány, és ezt minden, éves szinten az országban több mint 30 ezer autót előállító vagy importáló cégre nézve kötelező lesz. Egyelőre nem tudni, hogy ez hogyan befolyásolja majd a piacot, de mindenképp erősen korlátozhatja az erős piaci szereplőket, ha nem lesznek képesek elegendő villanyautó-eladást produkálni. Egyelőre nem tudni, mi lehet a szankció, ha nem tudják tartani az eladási arányokat, de a villanyautók jelenlegi piaci részesedését nézve – ez Kínában olyan 2,1% körüli – drasztikus lépésekre lesz szükség, ha az autógyártókat rá akarják szorítani a szabály betartására.

Elemzők szerint az intézkedés valószínűleg a helyi autógyártóknak kedvez, amelyek jelenleg dominálnak a kínai villanyautó-piacon: az eladások 88%-át négy külföldön szinte ismeretlen márka adja, a Zhidou, a BAIC, a BYD és a JAC, ám egyelőre nem tudni, hogy a nemzetközi gyártók meg tudják-e változtatni a helyzetet. A nagy piaci szereplőknek, amilyen a VW, a GM, a Hyundai vagy a Toyota, komoly villanyautó- illetve konnektoros hibrid-programjaik vannak, a kérdés, hogy tudják-e ezeket 2019-től elég alacsony áron kínálni, és ezzel megötszörözni a jelenlegi keresletet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.