Nincs már dízel az új Skoda Fabiában

2018.03.07. 13:54

A dízelbotrány ennél durvább már nem is lehetne: a Skoda Fabia Genfben bemutatkozó modellfrissítésével kikerülnek a kínálatból az 1,4 literes TDI motorok. Megmarad az egyliteres, háromhengeres benzines, 60-tól 110 lóerőig terjedő teljesítményskálával. A két gyengébb (60 és 75 lóerő) szívómotor, míg a két erősebbik (95 és 110 lóerő) részecskeszűrős TSI. A csúcsverzióhoz hétfokozatú DSG-váltó is rendelhető.

A dízelmotorok kivezetését a Skoda azzal indokolja, hogy már a modern benzinesek is elég takarékosak és a dízelek nem jelentenek számottevő fogyasztásbeli előnyt, ráadásul kisautókban a piaci részesedésük is kicsi. A Fabia eladások esetén például 98% volt a benzinesek és csupán 2% a dízelek részaránya - így keveseknek hiányzik majd a TDI.

Akinek mégis, az a nagyobb modellekből leszivárgó, modern technikai megoldásokkal vigasztalódhat. Holttérfigyelő-rendszer, tolatáskor keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és automatikus távfényszóró jelenti az új tételeket a vezetési segédletek között.

A modellfrissítés hozott néhány újdonságot az átdolgozott lökhárítók, a LED-es lámpák, és az új műszerfal mellett a Skodára jellemző, okos kiegészítők sorában is: az üzemanyagtöltő melletti jépkaparóval például már gumiprofilmélységet is tudunk mérni, a hátsó sorban is van USB csatlakozó és a kombi változatban LED-es, kivehető elemlámpa világítja meg a csomagtartót. Frissítették az infotaiment rendszert is, az új 6,5 collos kijelzőjű egység már Apple CarPlay és Android Auto integrációval is rendelkezik.

Azt még nem tudni, hogy mennyivel lesz drágább az új Fabia, amikor az év második felében bevezetik, de az valószínű, hogy népszerűsége a TDI motor nélkül is megmarad.

Rengeteg további friss tartalom a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.