Bemutatkozik a Peugeot 508 kombi

2018.06.06. 11:46

Egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy a Peugeot 508-asból készül kombi változat: Európában, ebben a méretben sokkal több kombi fogy, mint szedán, és a franciák legnagyobb részben még mindig Európából élnek.

Az új 508-as karrierjét egyértelműen a formatervére éptették, és ez a kombin is jól látszik. Az erősen döntött hátsó üveg és az ereszkedő tetővonal sem a célszerűséget erősíti, viszont így lehet igazán dinamikus jelenség az új Peugeot kombi. Hasonló célt szolgálnak az erőteljes hátsó sárvédő-szélestések is: az 508 kombi láttán ismét biztosabb valamivel, hogy a francia márka tervezői meglelték a korábban elvesztett fonal végét.

Az SW elnevezésű modell méretben nem tér el jelentősen a szedántól. Kifejezetten alacsony a kombi is a maga 1,42 méterével, és 4,78 méter hosszú, azaz 3 centivel növi túl a négyajtóst, viszont öt centivel rövidebb az elődjénél.

A kisebb méretek persze belül is jelentkeznek, a csomagtér alaphelyzetben, sík padlóval 530 literes, és a csomagtérpadló alatti rekesszel együtt is csak megközelíti, de el nem éri az előző modell 560 literét. Nem valószínű, hogy azon a 30 literen sok múlna a valós használat során, de az azért nem megszokott, hogy a csomagtér visszafejlődik egy modellváltás során. A hátsó üléssor lehajtásával egyébként az új 508 SW-ben is rengeteg helyet lehet csinálni: ilyenkor 1,78 köbméternyi tér adódik.

Műszaki értelemben nincs lényeges változás a szedánhoz képest, a motorválasztékban viszont még a dízelmotorok dominálnak. Benzinmotorból eleinte csak egyféle lesz, az 1,6 literes négyhengeres turbós, két teljesítményszinttel: a gyengébb 180, az erősebb 225 lóerős. Dízelből viszont háromfélét kínálnak: az 1,5 literes alapmotort 130 lóerővel, illetve a kétliteres HDi-t 160 vagy 180 lóerővel. Az összes változat kizárólag 8 sebességes automata váltóval lesz elérhető, az egyetlen kivétel a másfél literes dízelmotor, amelyhez még manuális váltót is kínálnak. 2019-re ígérnek egy konnektoros hibridet is, 50 km-es elektromos hatótávval, bár erről többet még nem árultak el.

A kombi valódi, élő premierje persze még messze van: ősz elején, a Párizsi Autószalonon láthatjuk elsőként élőben, és a forgalmazása csak 2019 januárjában indul.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.