2018.10.06. 07:34

Nem újdonság, hogy az autógyárak nagy teljesítményű benzin-elektromos modelleket készítenek, elsősorban azért, hogy a környezetkímélő autók számára fenntartott kedvezményeket nagy és kényelmes autókkal is igénybe lehessen venni. Ám ez a gyakorlat most veszélybe kerül.

Eddig a nagy teljesítményű, konnektoros hibrid modellek esetében azzal a lehetőséggel éltek vissza a gyártók, hogy az NEDC mérési ciklusban a konnektorból feltöltött akkumulátorral villamos üzemben megtehető első néhány tíz kilométere a szén-dioxid-kibocsátás számításában túl nagy súllyal esett latba. Ez az új WLTP ciklus esetében azért változik, mert ugyanaz a hajtásrendszer nagyobb terheléseknél, amiket az új ciklusban alkalmaznak, kisebb elektromos hatótávot biztosít.

Ez számos típus esetében jelenti azt, hogy az elektromos segédhajtással lecsökkentett szén-dioxid-kibocsátás innentől 50 g/km fölé nő, azaz az autó elveszíti Különlegesen Alacsony Kibocsátású Jármű (ULEV) minősítését. Ez pedig azt jelenti, hogy ezek a modellek sok esetben kiszorulnak például az olyan belvárosokból, ahova csak ilyen minősítésű járművek hajthatnak be.

Számos ilyen típust érintett az új mérési szabvány szeptemberi bevezetése, így a VW kínálatából a Golf GTE és a Passat GTE – ez utóbbit nem is forgalmazzák már jövő júliusig, amikor a Passat család alapos átalakításon esik át. Szintén eltűnnek a Porsche Cayenne és Panamera konnektoros hibrid változatai a kínálatból, ahogy a Mercedes is kénytelen átdolgozni az S és E osztály hibrid változatait. A megoldás egyszerűen nagyobb kapacitású akkumulátor, és ezzel hosszabb elektromos hatótáv, bár egy ilyen átalakítás nem olcsó.

Európa legnépszerűbb konnektoros hibridjét viszont nem igazán érinti a probléma: a Mitsubishi idejében felkészítette az Outlander PHEV-et a mérési szabvány változására, a 2 helyett 2,4 literes, csökkentett fogyasztású benzinmotor és 12-ről 13,8 kWh-sra növelt akkumulátor kombinációjával pedig az új szabvány szerint is 46 g/km a szén-dioxid-kibocsátása, 45 km-es, tisztán elektromos hatótáv mellett.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.