A Porsche, ami csak az élményről szól

2019.04.18. 17:38

A Speedster egy észszerű szempontok szerint megmagyarázhatatlan műfajt képvisel: drága, a használati értéke közelít a nullához, és feleslegesen erős. Mégsem valószínű, hogy az 1948 példányból akár egyet is meghagynának.

Az előző 911-es generáció legutolsó hírmondója ez: a GT3 típuson alapul, a farában 4 literes, 502 lóerős hathengeres bokszer elrendezésű szívómotort hord. Ez már önmagában is a kihaló autófajták közé sorolná, hiszen már 911-est is csak turbómotorokkal kapni a modellváltás óta. A 9000-es maximális fordulatszámú motorral és hatfokozatú kézi váltóval a szükségtetős, erősen döntött szélvédőjű Speedster 3,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 310 km/h.

Ennél azonban lényegesebb, hogy ez a modell még a Porsche 70. születésnapjára készült. Ezért is készül belőle pont 1948, ez a szám ugyanis a márka születési dátuma. Az autó és a földi halandók között egyébként nem csak a korlátozott példányszám áll, de az árcédula is: egy ilyen sportkocsiért 275 ezer dollárt kérnek, ami kicsit több, mint 78 millió forint. Nyilván sokan kérik majd hozzá a Heritage Trim felszereltséget is, ami régimódi csíkozást és rajtszámot tartalmaz, és az 1960-as évek igen sikeres, ultrakönnyű Porsche versenyautóira emlékeztet.

A Speedster májustól lesz rendelhető, de az az érzésünk, hogy az ára ellenére hamar elkapkodják majd, hiszen tehetős Porsche rajongóból, gyűjtőből is sokkal több akad a világban, mint kétezer.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.