Brabus 800: 300 felett száguldó Mercedes

2019.05.31. 13:32

Nem ez az első alkalom, hogy a Brabus a végletekig kihegyezett Mercedest mutat. Ezúttal a Top Marques of Monaco közönségének mutatták be a négyajtós AMG GT eddigi legerősebb változatát, amelybe 800 lóerős motor kerül.

Természetesen ezúttal is az AMG aktuális sportmotorját dolgozták át, azaz a félelmetes teljesítményt négyliteres V8-as adja le. Ez már 200 lóerő literenként, ami utcai autók között ma a csúcsot jelenti, és egyben azt a határt, ami felett nem igazán garantálható a szériagyártmányokra jellemző élettartam. A Brabus motorjába persze olyan, méregdrága alkatrészek is bekerülnek, amelyek bírják az 1,6 baros töltőnyomás mellett jelentkező terhelést, és nyilván a gép ára is ennek megfelelően alakul majd.

Akinek az a lényeg, hogy néha megverjen másokat 0-100-as gyorsulásban, annak persze nem ez a megfelelő autó: arra egy Tesla Model S P100D jobb, hiszen a 800 lovas Brabus az összkerék-hajtás ellenére csak 2,9 másodperc alatt gyorsul százra. Viszont ez utóbbival a mutatvány sokszor ismételhető, ráadásul a dinamika 200 km/h felett sem fogy el: a gép végsebessége 315 km/h. A teljesítmény többre is elég lenne, állítólag a gumik miatt nem engedik tovább gyorsulni az autót. Ha a Tesla Ludicrous módját nem nézzük, akkor ez a nagy négyajtós álló helyzetből gyorsulva szinte minden autóval képes tartani a lépést gyorsulásban: a ma kapható összes Ferrarival, Lamborghinivel és a legtöbb McLarennel is.

A félelmetesen erős motorhoz persze megfelelő körítést is kínál a Brabus. Előre és hátulra más méretű kerekek kerülnek: elöl 21-es felniken 275/35-ös gumik vannak, míg hátul 22-es felniket és 355/25-ös abroncsokat alkalmaznak. A légrugózást ráadásul úgy módosították, hogy 2,5 centivel közelebb engedje a karosszériát az aszfalthoz, mint a mezei négyajtós AMG GT esetében – mindez pedig azt jelenti, hogy a Brabus új 800 lóerős gépe nem csak gyorsabb, de rázósabb is, mint a csillagos változat.

Az autó árát egyelőre nem ismerjük, de már a bemutató helyszíne is azt jelzi, hogy euróban is hat számjegyű, és biztosan nem egyessel kezdődik.