Ez az olcsó hibrid lehet a közeljövő?

2019.07.08. 16:00

Egyre több új személyautóban bukkannak fel a 48 voltos enyhe hibrid rendszerek. Nem csoda, több beszállító is kínál ilyet. Most azonban valami mást mutatott be a Continental, amely egyébként az enyhe hibridek piacán is jelen van. A 48 Volt High Power rendszerükbe 30 kW-os, folyadékhűtéses villanymotor kerül a váltó és a motor közé, amely akár önmagában is elég egy kisebb autó hajtásához.

48vhp

A hasonló, tisztán elektromos üzemben is használható hibrid rendszereket általában több száz voltos elektromos alrendszerrel szokás készíteni, a Continental azonban marad a 48 voltnál ebben az esetben is. Ez hatásfok szempontjából nyilván messze van az optimálistól, viszont a Continental szerint egyszerűbb és olcsóbb megvalósítást tesz lehetővé, magyarul olcsóbb autókba is megérheti beépíteni. Ugyanakkor a rendszer nagyobb hatékonyság-növekedést hozhat, mint az enyhe hibrid rendszerek: a gyáriak szerint 80-90 km/h-ig a villamos rendszer önmagában is hajthatja az autót, és a szén-dioxid-kibocsátás átlagban akár 20%-kal is csökkenthető lesz vele, szemben az enyhe hibridek kb. 10%-os hatásával.

Ez lehet az egyik húzótermék a Continentalról épp leváló hajtásfejlesztő részleg, a Vitesco kínálatában néhány éven belül, amelyet épp most visznek tőzsdére.