A legújabb kompakt AMG modellek bemutatása kapcsán esett szó az EU-ban életbe léptetett zajkorlátozásokról, amelyek miatt a sportosabb modellek sem lehetnek majd olyan hangosak, mint eddig.
![cla45rear](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2883/28837/288372/28837211_c4ef23d1462649ef6f01a86d19d39263_wm.jpg)
A változtatások ezzel együtt globálisak lesznek, ahogy a Mercedes tuningrészlegének terméktervezési vezetője, Bastian Bogenschutz elmondta. „Mindez az európai korlátozásokból adódik. Tudnánk különböző kipufogórendszereket kínálni a különböző piacok számára, de ez elég drága lenne, így nem valószínű, hogy sor kerül rá.” - mondta.
Az új szabályozás lényegében egy korábbi kiskaput zárt be: már azt írja elő, hogy a kipufogórendszer leghangosabb üzemmódját kell figyelembe venni annak meghatározásakor, hogy az autó teljesíti-e az előírásokat, vagy sem. Magyarán nem segít, ha a korábbi gyakorlatnak megfelelően csinálnak egy csendes üzemmódot is: a határértéknél hangosabb semmiképp nem lehet az autó.
Az AMG-nél persze igyekeznek elérni, hogy a kabinba azért jusson hang: a kipufogórendszert ezért úgy tervezték meg az új, 421 lóerős kétliteres turbómotorhoz, hogy a kipufogórendszerben keletkező hangokat bevezesse a belső térbe.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)