2019.09.03. 19:16

Maradt valami a karakterből, de a váltással a Juke már nem az a szerethetően csúnya béka, ami eddig volt. Megjött a második generáció, aminél a különcséget felváltotta a vagányság, és ami sokkal könnyebb falat a szemnek, mint az első volt. Aztán majd eldől, ez is olyan szépen fogy-e, ahogy a kategóriaalapító elődje.

Amikor a Nissan kijött a Juke-kal, lényegében nem volt direktkonkurense. A szubkompakt crossoverrel ma már tele a kirakat, de 2011-ben már önmagában egy ekkora városi terepjáróért furán néztek a Nissanra Európában, és amellé volt még ott a formabontó dizájnja. Az új generáción úgy tűnik, ebből csak a nagy, különálló lámpák maradtak és legfeljebb valami a sziluettjében. Na jó, meg a gúnyosan keskeny fényszóró, ami még keskenyebb lett (természetesen ledes), máskülönben ezzel az aktuálisan nissanos V-hűtőráccsal mosták el teljesen a hasonlóságot. 

Ahogy egy generációváltásnál illik, a Juke minden irányba megnőtt. Nyolc centivel lett hosszabb, már 4,21 méteres, amihez három centit szélesedett és felfelé is nőtt kettőt. Mindezek ellenére a Nissan közlése szerint 23 kilót ledobott az alaptömegéből. A növekedéssel leginkább a hátul ülők járnak jól, ott 5,8 centit nőtt a lábtér, és ennek ellenére maradt mit beosztani a növekedésből még hátrébb. A csomagtartóban húsz százalékkal több a hely, mint volt: az új Juke már 422 litert nyel el.

A kezelőszervek foglalta terület rendesen megnőtt odabent. A kéziféknek mondjuk már nem kell hely, az itt is elektromos lett, de valahol el kellett férnie a nagy pohártartóknak is. A klímavezérlő maradt elkülönített és gombos, a szellőzőrostélyokkal együtt pedig a középső kijelző is alaposan megnőtt: egy nyolccolos lakik a középső régió tetején. Nem csak külsőre, szoftverre is fejlődtek a kütyük. A Qashqai-hoz hasonlóan itt is megjelenik a ProPilot csomag, azaz a kicsit önvezetős (kerékpáros- és gyalogosfelismerővel is megtámogatott vészfékasszisztens, adaptív tempomat) extrák terén nagyot fejlődik. 

Az új Juke az egyliteres, 117 lovas turbós háromhengeressel kezd, amihez hatsebességes kézi vagy hétsebességes automata váltót lehet majd kérni. Novemberben kezdik gyártani, 2020 elején várhatóan már minden piacán pörög majd a kiszállítás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.