Elkészült a BMW legújabb hatszáz lovas sportszedánja

2019.10.09. 11:07

Azok után, hogy a nyáron megmutatták az új 8-as Gran Coupét, és mostanság érkezett meg több új, V8-as M-es modell is, nem meglepő a négyajtós M8-as megjelenése. A műszaki tartalom ismerős lehet, de nyilván erre a kombinációra is vártak néhány ezren.

A lényeg annyi, hogy a 8-as Gran Coupé is megkapta a BMW legnagyobb sportmotorját, a 4,4 literes, ikerturbós V8-ast. Ebből itt is két változat lesz elérhető, a 600 lóerős az alapváltozatba kerül, a 625 lovas pedig a Competition kivitelbe. A kettő között nincs jelentős eltérés: az alapmodell 3,3, a Competition 3,1 másodperc alatt gyorsul százra, kétszázig pedig 11,2 és 11 másodperc az eredményük, de a dolog mégis inkább arról szól, hogy kié az erősebb autó papíron. A végsebességük természetesen ugyanannyi: alaphelyzetben 250 km/h-ra állítják be, de ez az M Driver's Package megrendelésével 305 km/h-ra is növelhető. A gyári adat szerint még a két motorváltozat fogyasztása sem tér el, vegyes átlagnak 10,5-10,7 litert ad meg a gyártó.

Természetesen nem csak a motor a különbség a többi 8-as Gran Coupé változathoz képest. Itt az alapfelszerelés része például az adaptív csillapítású futómű, amely részint a sofőr választásától, részint az útminőségtől függően változtatja a lengéscsillapítók beállításait. A fékrendszer is hatékonyabb, mint a gyengébb modelleken: itt elöl 395, hátul 380 mm-es belső hűtésű tárcsákat használnak hatdugattyús féknyergekkel, de ha valaki a feláras kerámiatárcsás rendszert kéri, az előre 400 mm-es féktárcsákat kap. A 4,5 centivel szélesebb hátsó nyomtáv miatt a karosszérián is szélesítettek hátul, a kedvezőbb súlypont-magasság elérése érdekében pedig a tetőlemez is szénszálas műanyagból készül.

Mivel csupa már létező elem kombinációjából áll, az M8 Gran Coupé gyártását már novemberben elkezdik, a forgalmazás beindítása viszont így is 2020 elejére tolódik át. Az autó alapára Németországban 165 ezer euró, azaz kb. 56 millió forint lesz, a Competition kivitelért pedig 8000 euróval (nagyjából 2,7 millió forinttal) kérnek majd többet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.