Kidobják az Alfa Romeo hátsókerék-hajtású autóalapját

2021.04.23. 09:57

A Giulia és a Stelvio alapjaként alkalmazott Giorgio padlólemez pályafutásának véget vet a Stellantis, és úgy tűnik, ezzel a márkánál folyó típusfejlesztések egy része is új alapokra kerül. Az Alfa Romeo a későbbiekben a Stellantis szabványos STLA platformjait használja majd.

Úgy néz ki, a Peugeot menedzserei által vezetett Stellantis követi az eddig bevált stratégiát, és egységesített műszaki tartalommal igyekszik olcsóbbá tenni a gyártást az Fiat-Chrysler márkáinál is. Ehhez persze már nem lenne elegendő a Peugeot csoport eddig használt két padlólemeze, hiszen ezek az Amerikában forgalmazott Chrysler, Dodge és Ram típusok alá egyszerűen kicsik lennének, ezért a Stellantis vezetése négy platformot használ majd.

Az STLA-nak nevezett platformcsalád két kisebb tagja, az STLA Small és az STLA Medium várhatóan azonos lesz a ma használt Peugeot CMP és EMP2 platformokkal, az STLA Large nagyobb, önhordó karosszériás autók számára készül, az STLA Frame pedig az Észak-Ameriában kulcsfontosságú alvázas terepjárók és pickupok alapja lesz.

Az Alfa Romeo vezetése megerősítette, hogy a márka jövőbeli típusaiban is csak ezeket a műszaki alapokat használják majd – két kisebb típus kivételével, amelyek lényegében készen vannak – ami valószínűleg azt is jelenti, hogy a Giulia és a Stelvio utódjának fejlesztését újra kell kezdeni.

A már cégegyenesben levő két kisebb Alfa Romeót azonban már nem törlik a programból, ezek csupán késnek egy keveset. A kompakt Tonale három hónappal érkezik később, mint korábban tervezték: ennek a gyártása 2022 elején indulhat, míg a négyméteres kategóriához tartozó, Brennero néven emlegetett típus bemutatása állítólag 2023 elejére tolódik át. Az első STLA Large alapú, nagyobb modellek legkorábban 2024-ben érkezhetnek meg.

Úgy tudjuk, a Stellantison belül három prémium-márka, az Alfa Romeo, a DS és a Lancia közösen fejleszt majd új típusokat.