Finoman emlékeztet a Rendőrség, hogy a nyári szezon után is figyeljünk az autópályás közlekedés etikettjére. Már ha Magyarországon van ilyen. A felsorolásban a legismertebb és legveszélyesebb magatartásokra hívják fel a figyelmet, katt értük ide, mi itt egy saját változatot közlünk:
Előzés:
- ne told le! Ha nem ismeri vagy nem érdekli a jobbra tartás, inkább villants – nem ideális, de hátha észreveszi magát. Ha csak lassan előz, várd meg
- ne menj 110-zel a belső sávban. Ha előzöl, előzz rendesen
- vedd észre magad, ha villognak mögötted. Engedd, hadd menjen a barom, a Kresz szerint amúgy is kötelességed lehúzódni, akkor is, ha a másik gyorshajt
- tartsd be a követési távolságot, különben lecsap a tömegbaleset
- jobbról ne. Ha háromsávos, akkor se (megjegyzendő, hogy a belső sávból kirobbanthatatlan közlekedő esetén a Kresz megengedi a fokozott figyelemmel valóelhaladást )
Sávváltás:
- tükör, tükör, tükör
- a váll fölött hátrapillantás nem a vizsgáztatónak tett gesztus
- vedd észre a sebességkülönbséget
- vedd észre, ha nem vették észre a sebességkülönbséget
- vedd észre a motorost
Leállósáv:
- a statisztika szerint 20 perced van ott, mielőtt belédhajt egy figyelmetlen sofőr
- nem pisilésre, telefonálásra, sminkelésre van. Csak akkor állthatsz meg, ha az autó képtelen továbbhaladni
- nem is előzésre, Ausztriát sem a leállósávban kell utolérni
Besorolás:
- a gyorsító sáv azért (is) van, hogy elérd rajta a többiek sebességét. Nem végtelen, ne tökölj
- a végén általában nem betonfal van, hanem festék. Akkor se rántsd be az autót a többiek közé, ha elfogy a kijelölt sáv
- ha van helyed, ereszd be azt a szerencsétlent, fogy a sávja, stresszben van, viselkedése kiszámíthatatlan: lassíts, válts sávot, ha teheted
Összességében:
- született barmok és egyszerűen hibát vétők mindig lesznek. Küldd el őket az anyjukba, mutogass nekik, ha attól jobban érzed magad, de az út nem a fizikai bosszúállás és a móresre tanítás helye
A címlapkép forrása: MTI/Koszticsák Szilárd