Ne nyomulj, ne tököréssz - autópályázást oktat a rendőrség

2023.09.09. 11:08

Finoman emlékeztet a Rendőrség, hogy a nyári szezon után is figyeljünk az autópályás közlekedés etikettjére. Már ha Magyarországon van ilyen. A felsorolásban a legismertebb és legveszélyesebb magatartásokra hívják fel a figyelmet, katt értük ide, mi itt egy saját változatot közlünk:

Előzés:

- ne told le! Ha nem ismeri vagy nem érdekli a jobbra tartás, inkább villants – nem ideális, de hátha észreveszi magát. Ha csak lassan előz, várd meg

- ne menj 110-zel a belső sávban. Ha előzöl, előzz rendesen

- vedd észre magad, ha villognak mögötted. Engedd, hadd menjen a barom, a Kresz szerint amúgy is kötelességed lehúzódni, akkor is, ha a másik gyorshajt

- tartsd be a követési távolságot, különben lecsap a tömegbaleset

- jobbról ne. Ha háromsávos, akkor se (megjegyzendő, hogy a belső sávból kirobbanthatatlan közlekedő esetén a Kresz megengedi a fokozott figyelemmel valóelhaladást )

Sávváltás:

- tükör, tükör, tükör

- a váll fölött hátrapillantás nem a vizsgáztatónak tett gesztus

- vedd észre a sebességkülönbséget

- vedd észre, ha nem vették észre a sebességkülönbséget

- vedd észre a motorost

Leállósáv:

- a statisztika szerint 20 perced van ott, mielőtt belédhajt egy figyelmetlen sofőr

- nem pisilésre, telefonálásra, sminkelésre van. Csak akkor állthatsz meg, ha az autó képtelen továbbhaladni

- nem is előzésre, Ausztriát sem a leállósávban kell utolérni

Besorolás:

- a gyorsító sáv azért (is) van, hogy elérd rajta a többiek sebességét. Nem végtelen, ne tökölj

- a végén általában nem betonfal van, hanem festék. Akkor se rántsd be az autót a többiek közé, ha elfogy a kijelölt sáv

- ha van helyed, ereszd be azt a szerencsétlent, fogy a sávja, stresszben van, viselkedése kiszámíthatatlan: lassíts, válts sávot, ha teheted

Összességében:

- született barmok és egyszerűen hibát vétők mindig lesznek. Küldd el őket az anyjukba, mutogass nekik, ha attól jobban érzed magad, de az út nem a fizikai bosszúállás és a móresre tanítás helye

A címlapkép forrása: MTI/Koszticsák Szilárd