Családi szedánból csinált jégre való versenyautót a Lada

2025.02.01. 08:05

  • Versenyautót csináltak az új Lada Iskrából.
  • Az 1,6 literes motort felfúrták, módosított alkatrészekkel 175 lóerőt hoztak ki belőle.
  • Módosították a futóművet és megerősítették az autó szerkezetét.
  • A beltér nagy része eltűnt, csövezést, versenyülést és kezelőpanelt építettek be.
  • Az Iskra versenyautóval jég-ralikon indulnak majd.

Nemrég bemutatták az új Lada Iskrát és bár a gyártás még be sem indult, máris versenyautót faragtak belőle. A kisméretű családi szedánból olyan sporteszközt készítettek, amivel különböző jég-rali versenyeken indulhatnak majd. Külsőre nagy változások nem történtek az autón, csupán felkerült rá egy vagány fényezés és a Lada Sport Rosneft gyári csapatának a logója.

Az egyetlen szembetűnő különbség egy alap Iskrához képest, hogy ballonos, szöges gumikat szereltek az autóra. Sokkal fontosabb részlet azonban, hogy az autó szerkezetét több ponton megerősítették, a futóművet egy kicsit magasabbra és feszesebbre hangolták. Az első fékekhez nem nyúltak, hátra azonban a Lada Vesta nagyobb tárcsái kerültek. Az erősebb fékrendszer indokolt, hiszen az Iskra 1,6 literes, 106 lóerős motorját rendesen felhergelték.

Új főtengellyel és nagyobb hengerekkel 1,8 literre növelték a lökettérfogatot, míg módosított leömlőkkel és szívórendszerrel jobb szellőzést értek el a hengerekben. Erősebb belső alkatrészeket (például hajtórudakat) építettek be és módosították a motorvezérlő elektronikát (ECU) is. Így értek el végül 175 lóerőt és 200 Nm nyomatékot, ami még mindig szerény teljesítmény egy versenyautóba, de a kiindulási alaphoz képest jelentős növekedés. A hajtás egy ötfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut le az első kerekekhez és a megfelelő tapadás érdekében egy önzáró differenciálművet is beépítettek.

A súlycsökkentés érdekében a beltér jelentős részét kiszórták az autóból. A sofőrülés helyett egy sportosabb, kagylósított darabot raktak be, került az autóba egy kombinált vezérlőpanel és egy bukókeret. Az autót először január 25-én mutatták meg a nagyközönségnek, egyből egy versenyen debütált.

Forrás: Carscoops