- V8-as változatot építettek egy Mercedes-AMG C63 S E-Performance-ból.
- Kiszórták a plug-in hibrid hajtásláncot a négyhengeres turbómotorral, és valószínűleg egy négyliteres Mercedes-féle V8-ast raktak a helyére.
- Az alap motor 612 lóerő, nem árulták el, hogy most mennyi lehet.
- A 4Matic összkerék-hajtást meghagyták.
Sokak szerint elhibázott döntés volt az AMG részéről, hogy a legfrissebb C63-ba nem V8-as motort építettek, hanem egy turbós sornégyest hibrid rendszerrel kiegészítve. A 680 lóerős rendszerével hiába ez a valaha volt legerősebb és leggyorsabb C63 a széria történetében, a rajongók olyan szinten nem akarják lenyelni a békát, hogy már maga az AMG is kétségbeesett magyarázkodásba kezdett. Erre valószínűleg azért volt szükség, mert az általános elégedetlenséget a visszafogott eladási számok is tükrözik, azonban elképzelhető, hogy van megoldás.
Az osztrák székhelyű Vuk Manufaktur ugyanis átépítésbe kezdett, aminek az első lépése az volt, hogy az AMG C63 S E-Performance teljes hajtásláncát – a három villanymotorral együtt – kiszórták. Helyette egy tisztes méretű, V8-as, kétturbós motort lógattak az autó orrába, tehát azt tették, amit a rajongók az AMG-től vártak volna. Azt nem specifikálták, hogy melyik motorról van szó, azonban feltételezzük, hogy az AMG sok más modelljében használt négyliteres, M176/ M177/ M178 kódú motorok valamelyikét használták. Egy követőjük kérdésére elárulták, hogy az általuk használt motor alapból 612 lóerős volt, de elég valószínű, hogy még tovább húzták a teljesítményét.
A kommentekben azt is leírták, hogy a motor egészen könnyedén belefért, nyilván nem a helyhiány indokolta az AMG hibrid rendszerét. Valószínűleg a váltó is Mercedes modellből jöhetett, hiszen a hajtáslánc nagy részét megtartották, így maradt a 4Matic összkerék-hajtás.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ez egy egyszeri építés, vagy a Vuk Manufaktur megrendelésre készít majd V8-as C63 AMG-ket. Azonban a jelen állás szerint úgy néz ki, hogy a célközönségnek lenne rá igénye.
