- Brazíliába még nem jutott el a harmadik generációs Dacia Duster.
- Ott Renault Duster néven fut a második generáció, ami most kapott frissítést.
- 1.6-os szívó- és 1.3-as turbómotorral elérhető 9-11,4 millió forint között.
- Kapható mellette a Renault Oroch, ami az első Duster alapjaira épülő pickup.
A Dacia Duster harmadik generációja tavaly mutatkozott be Európában, azonban vannak olyan piacok, ahol még az elődje fut. Brazíliában például még csak most frissítették a második generációt, amit ott 2020-ban vezettek be –nálunk 2017-ben. Ráadásul nem is a Dacia, hanem az anyavállalat Renault emblémáját kapta, miközben a Duster nevet megtartották.

A frissítés során főleg külső igazításokat eszközöltek az elöregedett modellen. Átalakították a fényszórókat, különböző díszelemeket és extra színeket vezettek be a típushoz, illetve új felniket és felszereltségi csomagokat kapott. Utóbbiból leginkább a Outsider Pack az érdekes: plusz toldatokkal, vadabb lökhárítókkal és extra lámpákkal igazi terepjárónak tűnik a Duster annak ellenére, hogy Brazíliában nem elérhető hozzá az összkerék-hajtás.

A motorkínálat is visszafogott: van egy 1,6 literes, négyhengeres szívómotor, ami 120 lóerőt produkál és manuális váltó mellett CVT-vel is elérhető. A drágább felszereltséghez már csak fokozatmentes váltó jár és egy 1,3 literes turbómotor, ami 163 lóerőt produkál. A 2026-os modellévű Renault Duster nyitóára 132 990 brazil real, átszámítva kilencmillió forint, míg a csúcsváltozat 167 690 realba, átszámítva 11,4 millió forintba kerül.

Sokkal érdekesebb mellékvágány azonban a Renault Oroch, ami az első generációs Duster alapjait használja. A tengelytávot megnyújtották és a klasszikus utastér mögött egy platót is kialakítottak. A vagány pickup 2015 óta van piacon Brazíliában és 2022-ben kapott egy enyhe frissítést, így egy darabig még biztosan gyártásban marad.

Forrás: Carscoops
