2026-ig biztosan lesz V8-as Dodge, csak nem az, amelyiket szeretnénk

2025.02.06. 13:21

  • Egy belsős szivárogtatás szerint 2026-ig még biztosan megmarad a V8-as Dodge Durango.
  • Ez az utolsó Hemi V8-cal szerelt Dodge.
  • Elkaszálták a klasszikus izomautóikat, jelenleg csak az elektromos Charger Daytona van helyettük.
  • A Stellantis csoport amerikai szárnyában már alig használnak Hemi motort.

A Stellantis rendesen megnyirbálta az utóbbi időben a Dodge palettáját és a rajongók legnagyobb bánatára eltüntették a V8-as modelleket a kínálatból. Kizárólag a Durangóban érhető el még a legendás Hemi széria egy motorja, és a Mopar Insiders információi szerint még legalább 2026-ig biztosan marad is. Ezt egy névtelen, belsős informátorra hivatkozva állítják, illetve hozzáteszik, hogy valószínűleg a Hellcat kivitel is megmarad a 2026-os modellévig.

A döntés mögött lehet logika abból a szempontból, hogy a Dodge-nak – és úgy általában a Stellantis amerikai részének – nem megy olyan jól az utóbbi időben. Óriási arculatváltáson esett át a márka: nemcsak megérkezett az Alfa Romeo eredetű Hornet, de elkaszálták a két régi vágású izomautójukat is egy elektromosért cserébe. Bár a Dodge sokat készült a Charger Daytona bemutatására és népszerűsítésére, a közönség nem fogadta túl jól. Olyannyira nem kértek belőle, hogy előre kellett hozni a belső égésű motoros változat bemutatóját.

A Dodge egyelőre nehéz helyzetben van, hiszen új izomautóikba egyszerűen nem fér bele a V8-as motor. Bíznak benne, hogy a hamarosan érkező négyajtós, illetve hathengeres kivitelek egy kicsit megtolják majd az eladásokat. A Hemi motorcsaládnak amúgy is leáldozóban van a Stellantis jelenlegi álláspontja szerint, hiszen a Durangón kívül már csak az egyik Jeep Wrangler kivitel, illetve néhány Ram teherautó használja.