Tovább zsugorodik a Mitsubishi, egyik legfőbb piacán is visszaszorulóban van
- Tavaly óta nem javult a Mitsubishi helyzete, sőt, inkább csak rosszabbodott.
- Ezért a vállalat 76 százalékkal csökkentette éves profitvárakozását, főként az eladások visszaesése és a növekvő költségek miatt.
- Az értékesítési célokat is mérsékelték, különösen a Délkelet-Ázsiában tapasztalt keresletcsökkenés miatt.
A Nissan és a Honda egyesülési tárgyalásai kapcsán a Mitsubishi is szóba került, de ők hansúlyozták, hogy ebből ki szeretnének maradni (azóta a Nissan is). Ez azonban nem javított a vállalat kilátásain: a japán autógyártó kiábrándító nyereségelőrejelzést tett közzé a 2025 márciusában záruló pénzügyi évre.
A harmadik negyedéves eredmények ismertetésekor a Mitsubishi éves nettó profitvárakozását 35 milliárd jenre (kb. 89 milliárd forint) csökkentette, ami 76 százalékkal alacsonyabb a tavaly májusában megadott 144 milliárd jenes előrejelzéshez képest. A visszaesés fő okai a gyenge nagykereskedelmi eladások, az észak-amerikai marketingköltségek és az infláció miatt emelkedő beszállítói árak.
A vállalat az értékesítési célját is módosította. 895 ezer helyett 848 ezer darabra csökkentették az előrejelzést. Ez ugyan több, mint az előző évi 815 ezer eladott autó, de a legnagyobb piacának számító Délkelet-Ázsiában komoly visszaesést tapasztalt a márka. Különösen Thaiföldön és Indonéziában csökkentek az eladások, ahol korábban erős jelenléttel bírt.
A kedvezőtlen árfolyamok és a növekvő adósságállomány tovább rontják a Mitsubishi nyereségességét, ami már az thaiföldi irodák átszervezéséhez és 300 alkalmazott korai nyugdíjazásához vezetett.
„Thaiföldön korábban évente egymillió autóra volt kereslet” – mondta Takao Kato vezérigazgató. „A COVID-19 járvány után a piac nem tért magához, sőt, a háztartási adósságok magas szintje miatt 2023-ban és 2024-ben még gyorsabban csökkent.”
„Erősségeink közé tartoznak a plug-in hibridek, az ázsiai piaci jelenlét és a pickupokra épülő termékpaletta” – mondta. „Vizsgáljuk, hogyan tudnánk ezeket kihasználni, és milyen támogatásra számíthatunk Észak-Amerikában, és az autóipari digitalizáció terén, ahol nem vagyunk annyira erősek.”
