- Interjút adott a Dodge vezérigazgatója.
- Elmondta, hogy az új Stellantis-vezér miatt már nem szitokszó a csoportban a V8.
- A kifutott V8-as motorok régiek, de Trump is lazíthat a szabályokon.
- Szerinte a Charger Daytonának is van jövője, várják az SRT változatot.
- Egy kiszivárgott infó szerint Mexikóból újra az Egyesült Államokba költözik az utolsó Hemi motor gyártása.
Mielőtt a Stellantis elkezdte a tisztogatást a Dodge palettáján, az amerikai gyártó a valaha készült legdurvább izomautókat engedte piacra. Az alapot mindenhol egy nagy lökettérfogatú, nyolchengeres Hemi motor adta, viszont ezek ma már csak a Durangóban és néhány RAM teherautóban élnek. Az akkori vezetés beszántotta a Dodge két legdurvább izomautóját és előálltak helyette egy elektromos változattal.
A kereslet azonban annyira gyér, hogy a Dodge előrehozta a benzines változat piaci bevezetését. Abban soros, hathengeres Hurricane motor dolgozik majd két turbóval megfújva, így 426, vagy opcionálisan akár 558 lóerő leadására lesz képes. Ezek bár pokoli számok, még mindig hiányzik két henger a műfaj rajongóinak és valószínűleg ezt a Dodge is érzi.

A vállalat vezérigazgatója, Matt McAlear nemrég interjút adott a The Drive magazinnak, amiben elmondta, hogy bizakodók lettek miután új vezető állt a Stellantis élére: szerinte végre nem szitokszó a konszernben a V8-as motor. A korábbi 5,7, 6,2 és 6,4 literes Hemi motorok kapcsán arról beszélt, hogy jó lenne őket visszahozni, de már elég öregek és nem teljesítik a kibocsátási normákat. Bár a nemrég újonnan megválasztott amerikai elnök, Donald Trump készül lazítani a kibocsátási szabályokon, McAlear szerint nekik ez nem biztosíték. Elmondta, hogy Trump valószínűleg csak négy évig lesz hivatalban, miközben egy motor kifejlesztése alsó hangon két év. Ha a következő elnök ismét szigorít a normákon, akkor nem fog tudni megtérülni a fejlesztés.
A Charger Daytonával kapcsolatban elmondta, hogy az emberek még nem látták az SRT változatot. Szerinte még csak most fognak belelendülni és nagyon jól fognak szórakozni. Hogy ez mit jelent majd a gyakorlatban, azt nem részletezte.

McAlear utalt arra, hogy a Stellantison belül lazultak a szabályok a belsőégésű motorok kapcsán. Egyelőre azt nem tudni, hogy ez miben nyilvánul meg, de egybevág azzal az információval, ami nemrég a Mopar Insiders oldalán jelent meg. Egy belsős forrás szerint a Stellantis áthelyezi a Hemi motorok gyártását Mexikóból a michigani Dundee-ba. Ezt sokan úgy értelmezik, hogy a Hemi motoroknak van jövője a csoportban, de nem kizárt, hogy csak a Trump által beígért vámoktól tartanak.
