- A V6-os hibrid motorok bevezetése óta folyamatos kritikák érik a Forma 1-et az autók kiábrándító hangja miatt.
- A kérdéssel már a sportág vezetősége is foglalkozni kezdett.
- A V10-es motorok visszahozása is felmerült, amit sokan támogatnának.
Talán a legtöbbet hangoztatott kritika a modern Forma-1 kapcsán, hogy az 1,6 literes V6-os hibrid motorok bevezetésével elveszett a sportág egyik legikonikusabb eleme: a fülsüketítő motorhang. Nem csak a rajongók csalódottak emiatt: mikor a 2024-es Magyar Nagydíjon Charles Leclerc-től megkérdeztük, mit változtatna az F1-en, egyből az üvöltő motorok visszahozását említette.
A problémával már a sportág vezetősége is foglalkozni kezdett. A szakemberek elkezdték keresni a módját a V6-os hibridek felhangosításának, ez a törekvés pedig a 2026-ban debütáló új motorszabályok megalkotásakor is fontos szempont volt.

Persze sokan annak örülnének a legjobban, ha egyszerűen újra visszatérnének az F1-be a legendás V10-es motorok. Bár sokáig úgy tűnt, hogy erre egyáltalán nincs hajlandóság a döntéshozók részéről, az utóbbi időben mintha változna a helyzet.
Nemrég Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke fejtette ki a véleményét a kérdésben. A vezető szerint mivel a Forma-1 fenntartható üzemanyagokra vált, akár vissza is lehetne hozni a V10-es motorokat a 2026-os motorszabályok kifutása után. Nem meglepő módon több meghatározó F1-es személyiség is támogatná az ötletet.
Köztük van Christian Horner Red Bull csapatfőnök is, aki szerint 2026-ra az F1-es motorok rendkívül drágává és összetetté váltak, így mindenképpen érdemes lenne megvizsgálni a lehetőséget. "A bennem élő purista imádná, ha felelősségteljes módon, fenntartható üzemanyaggal visszatérhetnénk a V10-esekhez, és ezzel újra életre kelne a Formula–1 ikonikus hangja." - idézi a vezetőt a Formula.hu.
A kérdésben a regnáló világbajnok, Max Verstappen is megszólalt. Bár az elképzelést ő is támogatja, a megvalósíthatósággal kapcsolatban már szkeptikus. Szerinte az ilyen kérdésekkel egyébként inkább a színfalak mögött kellene foglalkozni, az pedig mindenkinek jobb lenne, ha az FIA elnök nem mondana ki mindent hangosan.
A V10-es motorok visszahozásától egyébként Toto Wolf sem zárkózna el, de a Mercedes csapatfőnöke szerint túl korai új motorszabályokról beszélni, hiszen még a 2026-os új szabálycsomag sem lépett életbe.
