- Olyan elektromos autót mutatott a Hyundai, amit valószínűleg csak kínai piacra szánnak.
- Az Elexio egy testes SUV, ami csak részleteiben emlékeztet az Ioniq család formai megoldásaira.
- Bár az E-GMP platformot használja, valójában a BAIC Motorral közösen fejlesztette a Hyundai.
- A hatótáv elvileg 700 kilométer lesz, a töltés viszont elég lassúnak ígérkezik.
- Egyelőre nincs hír arról, hogy más piacokra is eljut-e az Elexio.
Sok másik globális gyártóhoz hasonlóan a Hyundai is úgy döntött, hogy szövetségre lép egy már létező kínai gyártóval és specifikus modelleket fejleszt a világ egyik legnagyobb piacára. A Hyundai ehhez a BAIC Motort választotta és megalapították a Beijing Hyundait, ami nemrég bemutatott egy új villanyautót. Hiába használja a koreaiak elektromos autók alá tervezett E-GMP platformját, hiába hasonló a dizájn, mégsem Ioniq, hanem Elexio néven indul az új modell.

Valószínűleg azért szakítottak a névadási hagyománnyal a Hyundainál, mert az Elexiót kifejezetten kínai piacra szánják. Ehhez hűen alkották meg a dizájnt is, ami csak apró részleteiben emlékeztet az általunk már ismert Ioniq 5 és 6 modellekre. A fényszórókra jellemző pixel-dizájn itt a háttérbe szorult és a külső formavilágot kicsit a kínai piac igényeihez igazították. Állítólag nagyon hasonló elvek szerint tervezték a belteret is, bár erről egyelőre nem osztottak meg fényképet. Elmondták, hogy a gombokat felváltotta egy nagy központi, érintőképernyős számítógép, ami bár tényleg a kínai autókra jellemző megoldás, a Hyundai nemrég kiállt a fizikai gombok fontossága mellett.

A hajtásláncról egyelőre keveset tudunk, de ismerve az E-GMP platform tulajdonságait, az Elexio valószínűleg egy és két villanymotoros konfigurációban is elérhető lesz. Annyit elárultak, hogy az egy töltéssel megtehető hatótáv 700 km körül alakul, bár azt nem közölték, hogy milyen szabvány szerint. Esélyes, hogy a köztudottan optimista kínai CLTC szabvány szerinti értékeket adták meg.
A másik érdekes adat, hogy gyorstöltéssel az ismeretlen méretű akkumulátort 27 perc alatt lehet feltölteni 30-ról 80 százalékra, ami elég visszafogott töltési teljesítményre utal. Hogy legyen mihez hasonlítani: az azonos platformra épített, 74 kWh-s nettó kapacitással rendelkező Ioniq 6 Long Range AWD mindössze 16 perc alatt tölt fel 10-ről 80 százalékra – 200 kW DC.

A gyártást az elkövetkezendő hónapokban tervezik beindítani a Beijing Hyundai közös gyárában, Kínában. Azt egyelőre nem erősítették meg, hogy az Elexio elhagyja-e a kínai piacot, de a többi márka vegyesvállalataiból fejlesztett autók nyomán nagyon valószínű, hogy nem.
