- Rekordveszteséget könyvelhet majd a Nissan.
- A tervek szerint átstrukturálják a vállalatot, csökkentik a gyártási kapacitást.
- Mindez jelentős leépítéssel jár: a tervek szerint összesen közel 20 ezer embert bocsátanak el.
A Nissan gyorsan hozzálátott, hogy mentse, ami még menthető, ennek azonban ára van. A japán gyártó vezérigazgatója, Ivan Espinosa által elindított, a márka átstrukturálására irányuló folyamat keretein belül elbocsátanának nagyjából 20 ezer embert.

Ezek nem teljesen új számok: eddig is szó volt nagyjából 9 ezer ember leépítéséről, ehhez jön most még körülbelül 10 ezer. – adta hírül az NHK japán műsorszolgáltató és a Nikkei üzleti napilap. Az elbocsátásokra Japánban és a tengerentúlon kerül majd sor, de az eloszlásról még nem esett szó. A Nissan szóvivője, Shiro Nagai nem kívánta kommentálni a jelentéseket.
Az elbocsátások azután kerültek szóba, hogy Espinosa bejelentette a Nissan március 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A japán gyártó rekordveszteséget könyvelhet el: várhatóan 700 milliárd és 750 milliárd jen, vagyis 1722 milliárd és 1845 milliárd forint közötti veszteség várható.

Espinosa, aki április 1-jén vette át a vállalat irányítását Makoto Uchidától, a vállalat valaha volt legfiatalabb vezérigazgatója. Feladata, hogy felgyorsítsa a mentési tervet, amit még az elődje kezdett megvalósítani. Uchida tavaly ősszel indított el egy 2027 elejéig tartó tervet.
A terv célja egy olyan költségszerkezet elérése, amely lehetővé teszi, hogy a 3,5 millió járműves globális volumen mellett is nyereséges legyen. Ez körülbelül 150 ezerrel több, mint amennyit a Nissan 2024-ben eladott. Ehhez a Nissannak csökkentenie kell az éves gyártási kapacitását is, hogy jobban összhangba kerüljön az értékesítési számokkal. A Nissan gyorsan reagálna: például azzal, hogy úgy tűnik, mégse épül meg Japánban az akkumulátorgyár, aminek az építését korábban már megkezdték.
Forrás: Nissan / NHK / Nikkei
