Házilag tákolt hatótávnövelős Model Y-nal indult az Everestnek egy kínai túrázó

2025.05.20. 13:39

  • Bejárták a Mount Everest egy kilátópontját egy Tesla Model Y-nal.
  • A hátuljára építettek egy aggregátort, ami 19 km/h-val tudja tölteni az autót.
  • Felértek az 5300 méteres magasságba, a tulaj legközelebb Tibet lakatlan területeit akarja felfedezni.

A világ több pontján is csillapította az elektromos autók hatótávjával kapcsolatos aggodalmakat az alaposan kiépített töltőhálózat. A lefedettség azonban még mindig nem száz százalékos, például egyelőre a Mount Everestnél sem gyakoriak a töltőpontok. Éppen ezért, ha valaki elektromos autóval közelítené meg a világ legmagasabb csúcsát, akkor érdemes alternatív megoldásokhoz folyamodnia. Pont, mint annak a kínai Teslásnak, aki egy Model Y-nal vágott neki a hatalmas hegynek.

s d7d973e8e4af40d185309e7569dd983c-e1747657734325.png

Persze nem a csúcsot támadta az elektromos SUV-val, hanem 5300 méteres magasságig ment el egy népszerű kilátópontra. Mivel az út kimondottan elhagyatott és nem sok lakott településen megy keresztül és ezért a töltőállomás is kevés, egy 8 kW-os aggregátorral segítette ki az autót. Ez még a magasság miatti ritkább levegő ellenére is képes volt nagyjából 3 kW-al tölteni, így a Tesla nagyjából 19 kilométert nyert óránként. A túrázó szerint 9 és fél óra volt feltölteni az autót generátorról, bár elsődlegesen nem erre használta.

Tesla-range-extender-China-00002-2048x1384.webp

Mivel nem egy beépített hatótávnövelőről van szó, az aggregátor csak álló helyzetben tudta tölteni az autót. A tulaj mindig csak annyi árammal nyomta meg a rendszert, ami a következő töltőpontig kellett, így egészen kedvező áron autózhatott benzinből. Elmondása szerint amikor ment a generátor, a Tesla minden megtett kilométere nagyjából egy jüanba, átszámítva 50 forintba került. Magát a generátort 2800 jüanért, tehát 139 ezer forintért vásárolta és házilag rögzítette a Model Y hátuljárta.

Miután sikerült megmásznia az Everest kilátópontját, a Tesla tulajdonosa nem áll le. Elmondása szerint annyira hatékonyan tud közlekedni töltő nélküli tájakon az autóra szerelt aggregátorral, hogy a következő körben bejárja Tibet lakatlan területeit is.

Forrás: Car News China