Lando Norris nyert Monacóban, trükköztek a kiscsapatok
Lando Norris kezdte az élről a Monacói Nagydíjat, de a mögüle rajtoló Charles Leclerc egy leheletnyivel jobban kapta el a rajtot, és az első kanyar felé menet a külső íven bebújt a brit mellé. Füstölős fékezés következett, de a mindketten bevették a kanyart, Norris pedig megtartotta a pozícióját.
Az első kör felénél aztán Andrea Kimi Antonelli és Gabriel Bortoleto között alakult ki csata. Bortoleto a Grand Hotelnél külső íven elment Antonelli mellett, de a Portier kanyarban Antonelli visszaelőzte, Bortoleto pedig a falban kötött ki. Végül mindketten folytatni tudták, de a Sauber brazilja rengeteg időt vesztett, a törmelék miatt pedig virtuális biztonsági autót rendeltek el a versenybírák.
Az ötödik körben ismét jött a zöld zászló. Norris és Leclerc magabiztos előnnyel vezetett, a harmadik helyen Oscar Piastri csak öt másodperccel lemaradva követte őket. Ennek nem a tempó volt az oka: a mezőny lassú köröket futott. Piastri csak óvni akarta a gumikat.

A kilencedik körben aztán hajmeresztő jelenet játszódott le az alagút után. Pierre Gasly túl későn fékezett és hátulról eltalálta az előtte autózó Yuki Tsunodát. Gasly bal első felfüggesztése letört, az autója átrobogott a sikánon, majd kis híján eltalálta a kanyarból éppen kifelé igyekvő csapattársát. A francia végül vissza tudott térni a boxba, de néhány körön keresztül sárga zászló lépett érvénybe az érintett kanyarban.
Ezután a Racing Bulls trükközni kezdett. Liam Lawson szándékosan elkezdte visszalassítani a mezőnyt, hogy minél jobban lemaradjon csapattársától, Isack Hadjartól. Szép kis vonat torlódott fel az új-zélandi mögött, de mivel Monacóról van szó, megelőzni senki sem tudta. Végül Hadjar kiállt a boxba, és senkitől sem zavartatva a nyolcadik helyen tért vissza a pályára.

A 15. kör környékén aztán elkezdődtek a kiállások. Norris végül a 19. körben érkezett új gumikért, és egy gyors csere után negyedikként jött vissza. Közben Lawson továbbra is a mezőny több mint felét feltartotta, így Hadjar néhány körrel az előző kiállása után a második kötelező kerékcseréjét is letudta, és ismét a nyolcadik helyen tért vissza a pályára. Kicsivel utána Oscar Piastri is érkezett, de lassúra sikerült a csere.
A 22. körben Leclerc is kiállt, így a vezetést átmenetileg Max Verstappen vette át, aki még nem cserélt kerekeket. Hamarosan kiderült, miben mesterkedik a Red Bull: Verstappen rákapcsolt, és megpróbált egy kiállásnyi előnyt kiautózni a forgalomban autózó Piastrival szemben. A taktika azonban nem igazán működött. A holland a kopott gumikon nem volt elég gyors, így nem tudott Piastri elé kerülni.
Eközben Carlos Sainz kezdte ismét feltartani a mezőnyt, beleértve a mögötte autózó két Mercedest. Persze ennek is megvolt az oka: a nyolcadik helyen autózó Alexander Albon csupán két pozícióvesztéssel letudta a saját kerékcseréjét.
A 38. körben Alonso alatt elfüstölt az Aston Martin. A spanyol szerencsére egy megnyitásnál ki tudott húzódni a pályáról, így nem kellett miatta biztonsági autót beküldeni.
A 41. körben Alexander Albon és Isack Hadjar egyszerre érkezett a boxba a nyolcadik és kilencedik helyen. Mivel Sainz feltartásának hála hatalmas volt az előnyük az üldözőik előtt, simán megtartották a helyüket. De itt még nem ért véget a Williams trükkje! A kiállás után Albon és Sainz helyet cseréltek, így ezúttal a thai-brit pilóta kezdte feltartani a mezőnyt, hogy csapattársa ne veszítsen helyet a kiállásánál. Azért ez így nem autóverseny.

Az Albon mögött autózó George Russel már arra kezdett panaszkondi, hogy a Williams versenyzője veszélyesen lassan vezet. Monacóról lévén szó, előzni persze nem tudott. Russel végül gondolt egyet, és végső elkeseredésében a kikötői sikánt levágva megelőzte Albont, ezzel bevállalva az öt másodperces büntetést.
Russel köztudottan a mezőny egyik legrafináltabb versenyzője, ez pedig most is látszott. A szabálytalan előzését azzal indokolta a meglepett csapatnak, hogy Albon veszélyesen lassú tempója miatt el kellett kerülnie az ütközést. A terve végül nem jött be: a versenyirányítás a szándékos kanyarlevágásra való tekintettel áthajtásos büntetésre ítélte öt másodperc helyett.
Oscar Piastri a 48. helyen állt ki, és Verstappen mögé, a negyedik helyre jött vissza. Egy körrel később Charles Leclerc is érkezett a második helyről.
Az 56. körben aztán Sainz is kiállt az első kerék cseréjére, és a csapattársa munkájának köszönhetően ő is megtartotta a pozícióját. Pár körrel később aztán a második kiállását is megejtette, ismét pozíció vesztés nélkül.
Eközben továbbra is Max Verstappen vezette a versenyt, abban bízva, hogy egy biztonsági autós fázis vagy piros zászló után előnybe kerülhet. Mögötte már minden rivális teljesítette a két kötelező kiállást. A holland végül a 77. körben állt ki a második cserére.
Így végül Norris nyert Leclerc és Piastri előtt. Az első 10 további sorrendje: Verstappen, Hamilton, Hadjar, Ocon, Lawson, Albon, Sainz.
