- Tegnap a MÁV beszólt a BKK-nak, hogy rájuk lehet számítani, de délután lecsapott rájuk a karma.
- Üzemzavarok és a túlfeszített menetrend hatására az Intercity járatok jelentős része legalább 20 percet késett, ami azt jelentette, hogy az utasoknak visszajárt a jegyár fele.
Tegnap mi is megírtuk, hogy a MÁV járatain pénteken dél körül bemondták, hogy rájuk bármikor lehet számítani, akkor is, ha a BKK járatai leállnak. Az üzenetet azzal kapcsolatban mondták be, hogy pénteken 10 percre leállt a budapesti közösségi közlekedés a kormány és a főváros közötti vita hatásaira figyelmeztetendő. Érdekes adalék, hogy Vitézy Dávid fővárosi képviselő korábban azzal kritizálta a leállást, hogy a MÁV-nál rendszeresen leáll a közlekedés jóval hosszabb időre is. Aznap a MÁV meg is mutatta, hogy milyen ez.
A sors iróniája, hogy péntek délutánra a MÁV több vonalon is jelentős késéseket kezdett felhalmozni, a balatoni csúcsforgalom első óráiban egy váltóhiba miatt alakultak ki több, mint egyórás késések, a nap végére pedig alig maradt olyan fővonal, ahol nem nőtt legalább 20 percre a távolsági vonatok késése.

A helyzet még csúnyább, hogyha az elmúlt 30 nap késő vonatainak arányát nézzük, péntek 17:00-kor a vonatok 45,53 százaléka késett legalább 5 percet, amely 7 százalékponttal rosszabb, mint bármely másik nap azonos adata az elmúlt 30 nap alatt.

Az átlagos 7,44 perces késés szintén rendkívül sok, az elővárosi és a távolsági vonatok számszorossági arányait és jellemző késési statisztikáikat figyelembe véve nagyjából arról beszélhetünk, hogy tegnap délután majdnem minden Intercity vonat elérhette a késési biztosításban meghatározott 20 perces határt.
