- A Porsche Paint to Sample (PTS) program lehetővé teszi, hogy az ügyfelek több mint 190 klasszikus árnyalat közül válasszanak, például Bahama Yellow vagy Rubystar – ezek a gyári kínálaton felül elérhetők.
- A Paint to Sample Plus (PTS+) még ennél is tovább megy: bármilyen hozott színt reprodukálnak, ha azt természetes és mesterséges fényben is meg tudják valósítani. Ehhez elég egy tárgyat bevinni a kereskedésbe mintának.
- A PTS+ opció kizárólag a Zuffenhausenben készülő modellekhez érhető el, vagyis csak a 911-eshez és a Taycanhoz.
- Nemcsak drága (7,2 millió forint), de időigényes is: akár 9 hónappal is meghosszabbítja a gyártást, mivel külön próbakarosszériát fényeznek le tesztként, és csak sikeres jóváhagyás után kezdődik meg az autó tényleges gyártása. A végeredmény egy teljesen egyedi szín, akár a tulajdonos nevével ellátva.
Valószínűleg hallottál már (és kipróbáltad konfigurátorban) a Porsche Paint to Sample (Egyedi fényezés) programjáról, aminek lényege, hogy az ügyfelek nemcsak a gyári színpalettából választhatnak, hanem különleges vagy akár régebbi modelleken kapható árnyalatokkal is rendelhetik az autót. De van ennek egy következő szintje a Paint to Sample Plus.
Az alap Paint to Sample (PTS) csomag több mint 190 szín közül enged választani, amelyek között olyan klasszikus fényezések vannak, mint a Bahama Yellow, az Irish Green vagy a Rubystar.

A másik lehetőség a Paint to Sample Plus (PTS+), amivel gyakorlatilag bármilyen színt kikevernek és az autóra fújnak. Ehhez pedig a vásárlónak semmi más dolga sincs, mint kiválasztani a konfigurátorban vagy az ületlen a PTS+ opciót és bevinnie a kereskedésbe azt a tárgyat, amilyen színűre akarjuk fényeztetni a 911-ünket vagy Taycanunkat. Csak erre a két modellre elérhető a PTS+, mivel ezeket a Zuffenhausenben épített autókat tudják ilyen szinten testre szabni.
Az nagyon egyedi színnek pedig megkérik az árát és az idejét: a haza konfigurátor szerint a PTS opció 5,2 millió forint, míg a PTS+ 7,2. Míg az előbbi plusz három hónapot dob a gyártási időre, addig a PTS+ akár kilenccel is meghosszabbíthatja. A folyamatban először megvizsgálják, hogy a megadott színt egyáltalán lehet-e reprodukálni természetes és mesterséges fényben is. Ha igen, akkor festéket fejlesztenek, lefestenek egy komplett karosszériát próbából, és ha minden rendben, akkor megkapja a szín a hivatalos nevét – ami lehet akár a tulajdonos neve is –, és csak ezután kezdik fényezni az igazi autót.
