Kilőttek az utolsó kéziváltós BMW-k egyikének eladásai, meghosszabbítják a gyártását

2025.06.09. 14:10

  • Hamarosan leáll a BMW Z4 gyártása.
  • Pár hónappal így is eltolták a végső dátumot, mivel Amerikában váratlanul megnőttek az eladások.
  • A Toyota már bejelentette a Supra utódját, következő generációs Z4-ről azonban egyelőre nem esett szó. 

Az eredeti tervek szerint a BMW Z4 gyártása 2025 októberében állt volna le, nemrég viszont haladékot kapott a modell, az új dátum 2026 márciusa lett. Belsős információk szerint azonban az amerikai M40i változat ennél is tovább életben tarthatja a roadstert, a G29-es, harmadik generációs Z4 legutolsó darabja 2026 májusában gördülhet ki a gyárból. Nem véletlen, de a szintén USA specifikációs Supra gyártása is ekkor ér véget.

P90535772 highRes the-bmw-z4-m40i-with

A haladék egyik oka az lehet, hogy az elmúlt időszakban váratlanul nőni kezdtek az eladások, 2025 első negyedévében 4,2 százalékkal több Z4-est adtak el (Észak-Amerikában 29 százalékkal!), mint egy évvel korábban. Ennek hátterében az állhat, hogy a Z4 M40i az utolsó kézi váltós BMW-k egyike, a nagyobb piacokon már a belépőmodelleket is csak Steptronic automatával lehet kérni, rajta kívül az M2-ben és az alap M3/M4 párosban kap harmadik pedált és váltóbotot a vásárló, a 2028-as új generációval pedig utóbbiakból is eltűnik.

A BMW és a Toyota közösen fejlesztette a Z4-est és a Suprát, mindkét autó az osztrák Magna-Steyrnél készült, így a gyártás közös leállítása is logikus lépés. Különbség azonban, hogy a Toyota a GR Yaris és GR Corolla sikere után visszahozza az MR2-t, a Celicát és a Supra is kap utódot. Ugyanez nem mondható el a BMW-ről, a gyártó nyilatkozatai alapján egy ideig biztos nem lesz következő generáció a roadsterből.