Mazda MX-5: az első képek

2005.02.22. 18:20

A genfi bemutató előtt néhány nappal kiszivárogtak az első információk a Mazda legendás roadsterének váltótípusáról. Ahogy az várható is volt, a Mazda eléggé óvatosan nyúlt a világ legsikeresebb roadsteréhez: az arányokat és a jellegzetes gömbölyded alapformát megtartották annak ellenére, hogy a típus az utolsó csavarig megújult. Az új MX-5 a hasonlóságok ellenére jól megkülönböztethető a régitől: az új első lámpák és az orr-részen végigfutó vízszintes él a prédájára leső cápa arckifejezésével ruházza fel a roadstert, oldalt pedig a hangsúlyos sárvédő-ívek teszik jellegzetessé az autót. A megújult MX-5 talán hátulnézetből emlékeztet leginkább egykori önmagára, mivel a Mazda tervezői megtartották a jellegzetes ovális lámpaformát.

Az autó egyértelműen nagyobbnak látszik az elődmodellnél, és ezt a számok is alátámasztják: az új modell 3,99 méter hosszú és 1,72 méter széles, a tengelytávja pedig 2,33 méterre nőtt. Az utóbbi évek divatjának megfelelően a kerekek is jócskán megnőttek: a korábbi 14 és 15 hüvelykes felniket 7x17-es kerekek váltják fel 205/45-ös gumiabroncsokkal. Egyedül a csomagtér mérete nem változik jelentősen: marad a 140 liter körüli térfogat, de a roadsterek szerelmesei ezt aligha bánják.

Műszaki szempontból az új roadster fényévekkel jár a régi előtt. Az RX-8 típusból származó padlólemeznek, és a nagy szilárdságú acélok széleskörű felhasználásának köszönhetően a karosszéria sokkal merevebb lett, ugyanakkor a nagyobb méretek ellenére is csak 10 kilogrammal lett nehezebb. Az Mazda sportkocsiját korábban sokat kritizálták szerény teljesítményű motorjaik miatt, így az új változatba erősebb négyhengeresek kerültek: az alapmodell 1,8 literes motorja 126 lóerős, míg az erősebbik változatba két literes, 160 lovas benzinmotor kerül. A kisebb teljesítményű MX-5-öshöz öt, az erősebbikhez hatsebességes kézi váltó jár, de az autó elérhető lesz kézzel is kapcsolható automata váltóval is.

A típus hivatalos bemutatóját Genfben tartják - a sajtó képviselői már jövő hétfőn láthatják a bemutatóautót - a kereskedésekben azonban csak jóval később, valamikor az év vége felé jutnak el az első példányok.