Egy vadiúj, igen korszerű háromhengeres dízelmotort mutatnak be
hamarosan a koreai kisautóban. Az apró, 1120 köbcentis szerkezet
a Hyundai és a Kia új, négyhengeres 1,5 literes dízelmotorjából
alakították ki: az alkatrészek ugyanazok, csupán a blokk lett egy
hengerrel rövidebb. A kategória legkisebb dízelmotorja ugyanakkor
egyáltalán nem tűnik gyengének: a teljesítménye 75 lóerő 4000-es
percenkénti főtengely-fordulatszám mellett, míg a legnagyobb
forgatónyomatéka 152 Nm 2000-es fordulatnál, a változó geometriájú
turbófeltöltőnek és a korszerű, 1600 bar nyomáson üzemelő Bosch
befecskendező-rendszernek köszönhetően.
A Picanto állítólag meglehetősen fürge benyomást kelt az új motorral: az eddig napvilágot látott becslések szerint négy személlyel kb. 15 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és 160 km/h körül alakul a végsebessége, miközben a fogyasztása kevesebb lehet, mint 4,5 liter 100 kilométeren. Hivatalos adatok egyelőre nincsenek, de annyi biztos, hogy a Picanto 1.1 CRDi, amely Európában az idén ősszel kerül forgalomba, koromszűrő nélkül is teljesíti az Euro4 szabvány károsanyag-kibocsátási határértékeit.