Megújul az Audi A4 kabrió

2005.09.06. 13:07

A nyitott kétajtós is megkapta a tátott szájú egyenarcot, amely mostanra az összes többi négykarikás modell jellemzőjévé vált. Az Audinál persze kihasználták a modellfrissítés adta lehetőséget, és alaposan átdolgozták az autót.


Galéria - kattintson a képre

A motorpaletta szinte teljesen lecserélődik: egyedül az 1,8 literes 20 szelepes négyhengeres turbómotor 163 lóerős változatát hagyták érintetlenül, az összes többi motor helyett újat szerelnek a nyitott A4-esbe. A régi 3 literes V6-ost például egy hasonló elrendezésű, közvetlen befecskendezéses, 255 lóerős 3,2 literes motorral váltják ki, amely 6,8 másodperc alatt gyorsíthatja a kabriót és 250 km/h-s végsebességet biztosít a számára. A 2,5 literes dízelmotort szintén jóval erősebbre cserélik: a 3 literes 233 lóerős V6-ossal az autó gyorsulása 100 km/h-ra mindössze 7,3 másodpercet vesz igénybe, míg a végsebesség 242 km/h lesz. A változatlan alapmodell és az új hathengeresek közé a Golf GTI kétliteres 200 lóerős négyhengeres benzinmotorjával felszerelt modell illeszkedik. Az A4 kabrióba a négy motor mellé igen sokféle erőátviteli rendszer kerülhet, hisz a típus létezik motorváltozattól függően 5 és 6 sebességes kézi váltóval, fokozatmentes Multitronickal, valamint kézzel is kapcsolható hidrodinamikus Tiptronic automata váltóval, és persze első-, illetve négykerék-hajtással is.


Galéria - kattintson a képre

A megújult A4 Cabrión a futóművet, a fékrendszert és a kormányművet is módosították a motorok megnövekedett teljesítményéhez igazodva. A futóműben nemcsak a rugók és csillapítók karakterisztikája változott, de a geometriát is módosították: elöl az A6-os, hátul az S4-es megoldásai köszönnek vissza. A kormánymű közvetlenebb lett, ami az Audi sajtóközleménye szerint pontosabb irányíthatóságot eredményez, és a szerkezet visszajelzései is határozottabbak lettek, míg a fékrendszert hatásosabbá tették a változtatások révén.

Mindezeken felül a nyitott A4-es biztonsági és kényelmi felszerelésén módosítottak néhány ponton. Az új modellváltozatot először természetesen a Frankfurti Autószalon közönsége láthatja élőben a jövő hét elején, de a szériagyártás megkezdésére állítólag csak a jövő év elején kerülhet sor.