Lexus LF-Sh: hibrid óriás

2005.10.20. 11:49

A következő Lexus LS előfutárának tekinthető a Tokióban bemutatkozó tanulmányautó. Az LF-Sh-val a Toyota mérnökei ráadásul nemcsak a hamarosan megjelenő hatalmas luxusautó formáját mutatják meg, de bevált hibrid hajtásláncuk eddigi legerősebb változatát is.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmány vonásai már ismerősek lehetnek: a második generációs Lexus IS arányai köszönnek vissza nagyobb méretben. A gyári marketingesek ezt az L-Finesse formanyelv újabb példájának nevezik, ami valójában a márkaarculat egységesítését jelenti. Ez a módszer több neves prémium-autógyártónál bevált már. Az Audi az egységesítés legbuzgóbb hívei közé tartozik, de a Volvo, a Mercedes és a Jaguar kínálatában is voltak vagy vannak hasonló fazonú, de igencsak eltérő méretű modellek. Az már egy másik kérdés, hogy a Lexus arculata nem sikerült valami markánsra, így az amúgy határozottan kellemes benyomást keltő LF-Sh szinte bármelyik luxusautó-gyártó jelvényét viselhetné. Az jellegzetes stílusjegyek hiánya persze előnyére is válhat a majdani LS-nek, hiszen így a legtöbb vásárló aligha menekül el a Lexus-szalon közeléből az autó láttán.

Az LF-Sh vonzereje persze nem elsősorban a külsejében rejlik, igazán különlegessé a hajtáslánca teszi. A Toyota mérnökei itt mutatják be elsőként a rég várt, V8-as motorral kombinált hibrid hajtást. A pontos adatokat eddig sajnos nem közölték, csupán annyit ígértek, hogy a szerkezet egy hathengeres fogyasztásával és egy V12-es menetteljesítményeivel ruházza fel az autót.


Galéria - kattintson a képre

A végleges változat várhatóan LS 600h néven kerül forgalomba, és ahogy az RX sorozat esetében a 400h, ez is a kínálat csúcsát jelenti. Ezzel a Toyota egyrészt megspórolhatja egy V12-es motor kifejlesztésének költségeit, és mégis versenybe szállhat a Mercedes S600 vagy a BMW 760-as vásárlóiért, másrészt kihasználhatja az Amerikában és Japánban az egyre magasabb benzinárak nyomán kialakuló hibrid-divatot. A Lexus LS vásárlókörének persze nem számít az üzemanyagköltség, de a megfelelő imázs annál inkább, így a japánok méltán számíthatnak az összes olyan milliomosra, aki szeretné elhitetni a világgal, hogy gondol a környezetvédelemre, de nem akar lemondani a luxusautók kényelméről.

Az LF-Sh szériaváltozata várhatóan 2006 első felében mutatkozik majd be valamelyik nagy autókiállításon, és még ugyanebben az évben megkezdődhet a gyártás is, bár valószínű, hogy a hibrid csúcsváltozatra legalább 2007-ig várnunk kell.