Kínai kézbe kerül a Hummer

2009.06.03. 10:15

A General Motors bejelentette, hogy egy kínai nehézgép-gyártónak készül eladni veszteséges terepjáró-márkáját.

A Hummer volt az első márka, amellyel kapcsolatban felmerült az eladás lehetősége, még a GM összeomlása előtt: a terepjárók iránti amerikai kereslet drasztikus visszaesése miatt a márka évek óta veszteséggel működött. Mostanáig azonban csak annyit árultak el a General Motors illetékesei, hogy tárgyalnak a lehetséges vásárlókkal. Úgy tűnik, a tárgyalások mostanra hoztak eredményt: a kínai Sichuan Tengzhonggal írt alá egy szándéknyilatkozatot a GM. Az autóiparban egyelőre teljesen ismeretlen cég elsősorban építőgépek, vegyipari gépek és hídelemek gyártásával foglalkozik. A járműgyártással eddig csak érintőlegesen kerültek kapcsolatba: speciális teherautó-felépítményeket készítettek építőipari felhasználásra.

A tervek szerint a Tengzhong a márkanevet, a kereskedőhálózat egy részét, a fejlesztőrészleget és a márka menedzsmentjét veszi meg. A Hummereket gyártó üzemek eladásáról viszont nem esett szó: úgy néz ki, a kínai cég eleinte a GM-től vásárolná az autókat, illetve az előállításukhoz szükséges alkatrészeket, és fokozatosan próbál független autógyártót faragni a márkából, illetve felállítani egy üzemet a terepjárók gyártására - alighanem Kínában. Ugyanakkor a Hummer központja hosszabb távon is Észak-Amerikában marad.

Bár a Tengzhong magántulajdonú vállalat, az üzlet megkötéséhez egyelőre hiányzik a kínai kormányzat hozzájárulása, és még számos más részlet is ismeretlen. Például nem derült ki eddig, hogy mekkora összeget kínáltak a kínaiak a Hummerért. Még az elemzők becslései is jelentős szórást mutatnak: egyesek szerint alig 100 millió dollár a vételár, mások 500 millió körüli összegről beszélnek.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.