Peugeot 407 Coupé erősebb dízelekkel

2009.07.07. 13:37

A Jaguarral közös három literes V6-os mellett a kétliteres négyhengeres HDi motorból is egy újabb változat kerül a Peugeot kétajtós túrakocsijába.


Az új hathengeresből a PSA mérnökei ezúttal is a gyengébbik, 241 lóerős kivitelt használták fel - úgy látszik, a fronthajtású Peugeot és Citroën modelleknek túl erős a 271 lovas csúcsváltozat, amelye egyelőre csak a Jaguar használ - de ez is bőségesen elég, hogy a leggyorsabb 407 Coupé ez a dízelmotoros változat legyen. Az alacsony kupé 7,7 másodperc alatt gyorsulhat az új V6-ossal 100 km/h-ra, és 4,7 másodperc alatt 80-ról 120 km/h-ra, ami nagyrészt az 1600-as és 3800-as percenkénti fordulatszám között folyamatosan elérhető 450 Nm-es csúcsnyomatéknak köszönhető. Ehhez képest a kupé nem lett iszákosabb, sőt, kevesebb gázolajjal is beéri, mint eddig. Szabványos vegyes ciklusban 7,2 literrel is megtehet 100 kilométert, míg a régebbi, 2,7 literes, 204 lóerős hathengeres ugyanezen a távon 8,5 litert nyelt el. Ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátás is csökkent, 225-től 189 g/km-re.


A kisebbik, kétliteres dízelmotorból is erősebb kerül a 407 Coupéba. A teljesítményt 136-ról 163 lóerőre növelték, a motor csúcsnyomatéka pedig a korábbi 320 helyett 340 Nm, ami 2000-es és 3000-es fordulatszám között jelentkezik. Nyilván a menetteljesítmény-adatok is javulnak valamennyit - bár a Peugeot egyelőre nem közölte a konkrét adatokat - viszont az átlagos fogyasztás itt is csökkent egy keveset, 5,9-ről 5,4 literre 100 kilométeren. Természetesen mindkét új dízelmotor részecskeszűrős, és megfelel az Euro5 szabványnak.

Az erősebb 407 Coupékat a Peugeot szeptembertől szállítja, az áruk Európaszerte 33 350, illetve 47 600 euró - azaz napi árfolyamon számolva kb. 9,1 illetve 12,9 millió forint - lesz.