Suzuki SX4, a hegy királya

2009.07.20. 14:02

Ismét japán győzelem született a Pikes Peaken, a világ legismertebb hegyi versenyén, de a 2007-ben felállított rekord nem került veszélybe.

Az idén a Suzuki versenyautóját az SX4-re emlékeztető ruhába bújtatták, de az új karosszériaelemek alatt ugyanaz az autó bújik meg, amellyel Nobuhiro "Monster" Tajima, napjaink legismertebb Pikes Peak specialistája, aki mellesleg a Suzuki sportigazgatója, két éve beállította a verseny 10'01"-es rekordját. Az SX4 hűtőmaszkja azonban nem hozott szerencsét: az összkerék-hajtású, 2,7 literes, 884 lóerős V6-os motorral épített szörnyeteg az idén 14 másodperccel lassabban tette meg a közel húsz kilométeres távot, mint két éve.

Az idén nem csak Tajima és a Suzuki pályázott a rekord megdöntésére, de két gyári támogatású, 800 lóerős Ford Fiesta , sőt, egy eredeti Ford RS200-as , és egy gyári felkészítésű Hyundai Genesis Coupé versenygép is elindult a futamon. A vetélytársak némelyike bőven túl volt a 900 lóerőn, de a nagyrészt laza talajú szerpentinen többet számít a pályaismeret és a tapasztalat, mint a nyers teljesítmény. Marcus Grönholm, aki az egyik Fiestában 11'28"-es idővel száguldott végig a pályán, úgy, hogy a célba már lángoló kerékkel érkezett, azt mondta, jövőre sokkal alaposabban fel kell készülniük, ha nyerni akarnak. Az öreg, nitróval 1150 lóerős RS200-as is kiválóan helyt állt: egy 25 éves konstrukciótól a 11'56"-es idő mindenképp tiszteletre méltó.

Már az idén is sokan fogadkoztak, hogy elsöprik a pályarekordot, és 10 percen belül megteszik a távot, de ez egyáltalán nem lesz egyszerű: az előző rekord, kerek 13 évig tartotta magát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.