Magazin

Interfaeces - magyarul tanítjuk az autót
2023. június 25., 14:58 Módosítva: 2023.06.29 16:26

2019-ben Karotta  indította el  az Interfaecest. Ez egy amolyan magyar-magyar szótár, autókhoz. Digitális felületre jó szöveget írni pokolian nehéz, a vacak felület viszont elrontja az autóról alkotott összbenyomást. De hátha a kollektív erőfeszítés kitermel pár normális magyar elnevezést és fordulatot, amit aztán a terület gyakorló szakemberei be tudnak építeni, és így mindenkinek jobb lesz. Nézzük, milyen esetekről posztoltak a csoport tagjai.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. július 25., 06:54 Módosítva: 2019.07.30 06:21
2346
Nem tehetem meg, hogy nem írok róla, mert megbolondulok, ha nem mondhatom el. Az Audi digitális felületeinek a magyarítása tragikomikus színvonalú. Nemcsak az Audi presztízséhez és általános igényességéhez méltatlan, hanem egyszerűen nem való normális emberek elé.

Az egész ott kezdődik, amikor beülsz az autóba (esetünkben ez az A1 Sportback 30 TFSI, melynek tesztjéből ez a cikk önálló életre kelt), beindítanád, és a következő feliratot látod a műszerfal közepén:

Nem neked írom, mert te feltehetően tudod magadtól, hanem annak, aki szerint ez így oké, hogy a “menetfok.” kifejezés az úgynevezett hétköznapi emberek számára nem létezik. Egyrészt mert anyám nem tudja, hogy az ott menetfokozat akar lenni, és ha tudná, akkor se tudná, hogy mi az öreg ördög az a menetfokozat. Elindulni, azt szokott. Sebességbe rakni is szokta az autót. De menetfok.-ot bekapcsolni? Bekapcsolni? He? És hogy ehhez le kell nyomni a fékpedált, és az előv. karon megnyomni a zárógombot? Az elővételi karon? Az elővigyázatossági karon? Az elővarázsoló karon? Az előválasztó kar kifejezés a magyar lakosság túlnyomó többsége számára egyszerűen csak nincs.

Távolról sincs vége, olvasson még