2019.07.30. 06:07 Módosítva: 2019.07.30. 09:39

Méltánytalanul alulértékelt a Fiat Bravo második generációja. Ugyanarra a platformra épül, mint elődje, a Stilo, de ebből már kizárólat ötajtós kivitelt gyártottak, és a Fiat pechjére közbejött a gazdasági válság. Ezért sokkal kevesebben ismerhették meg a modellt, mint békeidőben. Aki használtan választja majd a második Bravót, jól teszi, ha megkeresi a Facebookon a típusrajongók magyar csoportját, a Fiat Bravo 2 Club Hungaryt. A MűhelyPRN mai epizódjában szereplő autó gazdája szintén elérhető ott, de nekünk is sokat segített a közös tudás megosztásával, miután átvizsgáltuk újként vásárolt Bravo 1,9 JTD-jét, amelyben már több mint 570 ezer kilométer van és eddig semmilyen drámai hibát nem produkált. A 2007-es autót ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltuk át.

A Fiat Bravo második generációja 2007-ben jelent meg, utána jött a válság, és az európai autóeladások beleálltak a földbe. 2014-ig gyártották Olaszországban, és hiába meglepően jó konstrukció, sokan tartanak tőle, mert olasz.

A mai epizódban szereplő autó gazdája a magyarországi bravós közösség tagjaként segített összegyűjteni néhány tanácsot bárkinek, aki ilyen autót vásárolna. Az 1,4 literes, 95 lóerős benzines alapmotor is elviszi a kompakt kasznit, de autópályán, klímával már kevés lehet. A turbóbenzinesek, vagyis a T-jet, és a későbbi változó szelepvezérlésű Multiair meglepően tartósak. Az előbbi 250 ezer kilométer után váltófelújítást kér, az utóbbinak pedig a 250 ezer forintos szelepvezérlés-állító modulja, a benne lévő kis olajszűrő cseréjének elhanyagolása esetén romolhat el.

Atombiztos választás a mai epizódban is látott egyszerű, részecskeszűrő nélküli, nyolcszelepes 1,9 JTD. Ennek jellemzően az EGR-modulja mehet tönkre, illetve a map szenzor koszolódhat el. Az összes Bravó II a küszöböknél, és a motorháztető elején szokott rozsdásodni, minden digitális klímás autónál előfordulhat a szellőztetőrendszer légterelő-mechanizmusának meghibásodása, a javításhoz ki kell venni a műszerfalat, de ehhez, illetve az összes felmerülő, és itt fel nem sorolt hibához van tudás és értő kezek karnyújtásnyira a Fiat Bravo 2 Club Hungary Facebook-csoportban.

Korábbi epizódok:

Szó szerint kivette az előző tulaj kezéből
Parkoló Parádéra készülve ismét behívtuk Imrét, a pilótát, hiszen van még gyönyörű Mercije onnan, ahonnan ez jött. Hibát viszont találtunk!
2 millióért vette, most 8-ban van
Korosodó luxusautónál a vételár a legkisebb költség, ezt tudjuk, de mennyibe kerül ma a kívánatos 5-ös fenntartása?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.