2019.07.30. 06:07 Módosítva: 2019.07.30. 09:39

Méltánytalanul alulértékelt a Fiat Bravo második generációja. Ugyanarra a platformra épül, mint elődje, a Stilo, de ebből már kizárólat ötajtós kivitelt gyártottak, és a Fiat pechjére közbejött a gazdasági válság. Ezért sokkal kevesebben ismerhették meg a modellt, mint békeidőben. Aki használtan választja majd a második Bravót, jól teszi, ha megkeresi a Facebookon a típusrajongók magyar csoportját, a Fiat Bravo 2 Club Hungaryt. A MűhelyPRN mai epizódjában szereplő autó gazdája szintén elérhető ott, de nekünk is sokat segített a közös tudás megosztásával, miután átvizsgáltuk újként vásárolt Bravo 1,9 JTD-jét, amelyben már több mint 570 ezer kilométer van és eddig semmilyen drámai hibát nem produkált. A 2007-es autót ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltuk át.

A Fiat Bravo második generációja 2007-ben jelent meg, utána jött a válság, és az európai autóeladások beleálltak a földbe. 2014-ig gyártották Olaszországban, és hiába meglepően jó konstrukció, sokan tartanak tőle, mert olasz.

A mai epizódban szereplő autó gazdája a magyarországi bravós közösség tagjaként segített összegyűjteni néhány tanácsot bárkinek, aki ilyen autót vásárolna. Az 1,4 literes, 95 lóerős benzines alapmotor is elviszi a kompakt kasznit, de autópályán, klímával már kevés lehet. A turbóbenzinesek, vagyis a T-jet, és a későbbi változó szelepvezérlésű Multiair meglepően tartósak. Az előbbi 250 ezer kilométer után váltófelújítást kér, az utóbbinak pedig a 250 ezer forintos szelepvezérlés-állító modulja, a benne lévő kis olajszűrő cseréjének elhanyagolása esetén romolhat el.

Atombiztos választás a mai epizódban is látott egyszerű, részecskeszűrő nélküli, nyolcszelepes 1,9 JTD. Ennek jellemzően az EGR-modulja mehet tönkre, illetve a map szenzor koszolódhat el. Az összes Bravó II a küszöböknél, és a motorháztető elején szokott rozsdásodni, minden digitális klímás autónál előfordulhat a szellőztetőrendszer légterelő-mechanizmusának meghibásodása, a javításhoz ki kell venni a műszerfalat, de ehhez, illetve az összes felmerülő, és itt fel nem sorolt hibához van tudás és értő kezek karnyújtásnyira a Fiat Bravo 2 Club Hungary Facebook-csoportban.

Korábbi epizódok:

Aki a szíve mélyén BMW-s, az is marad!
Nagyon ritkán lehet látni már a második 5-ös BMW generációt, Mario viszont nem dicsekedni jött, kíváncsi, mik az autó hibái és mennyit kell költenie rá.
Van még olcsón jó hot hatch?
Kihalóban lévő műfaj egyik utolsó képviselőjét hoztuk el a műsorba, és hoztunk egy házi gurut is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.