Repedt Astra tank, ciripel a Rover

2001.05.09. 09:32

Szakszervizben megállapították, hogy az 1993-as 1.6-os Astra Caravan gépkocsim üzemanyag tartályán hajszálrepedés keletkezett és ezért láthatóan (és orral is érezhetően) szivárog, csepeg. A gyári üzemanyagtartály 70.000,- Ft-os árát sokallom. Kérdésem: Van e valamilyen módszer, amellyel biztonságosan és remélhetőleg tartósan javítható a tartály?

Tisztelt Doki!
1992-es évjáratú Opel Vectra A 2.0I típusú személygépkocsim van.
Egy pár hónapja hidegindítás után, amikor elindulok a jobb eleje felől enyhe kopogó (mintha a műanyag sárvédő dob fémmel összeütődne) hang hallatszik. Álló helyzetben nincs ez a kopogó hang, minden normális. Ez (az út minőségétől függetlenül) csak menet közben és csak egy pár percig tart, ezután megszűnik. Közel üzemi hőmérsékletű indításkor nem, de egy kissé már lehűlt motor esetén ismét előjön, és rövidesen megszűnik. A motor teljesítményén és a futóműn nem érzek semmilyen változást, csak a kopogás zavar kissé. Lehet, hogy a még a hideg, egyenetlenül járó motor és az elindulás miatti "kilengések" miatt üdőtik a műanyag sárvédő dob a motortartó bakhoz?
A lengéscsillapítók jó állapotban vannak, az első fékek kifogástalanok. Mi lehet a kopogás oka?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdvözlettel: Laci
(2001. 04. 17.)

Elképzelhető a leírt ok is mint hibaforrás. Talán azért egyszerűbb lett volna oda nyúlni és ezt-azt megrángatni az ominózus sárvédő alatt. Talán rövidebb időbe telt volna, mint megírni ezt a levelet. Ilyen távolról és ilyen szakaszosan előforduló hibákat megtippelni nehéz feladat. A kocsit megvizsgálva már sokkal nagyobb biztonsággal határolható be a hiba oka.


Hello doki!
Az öcsém szerint nagy mágus vagy, mert teljesen eltaláltad, mi volt a baj a kocsiján!
Az egyik gumiabroncsot kellett kicserélni az autón, mert szakadás volt benne. Utána volt futómű beállítás is. Most állítólag teljesen jó. Úgyhogy köszönöm!
Üdv, Zoli
(2001. 04. 17.)

Nekem is öröm, hogy segíthettem.


Tisztelt, Doki!
A következő a probléma a '97-es Ford Escort Club 1.3 autómmal. Miután kettesbe teszem a sebváltót és gyorsítanék, elmarad a gyorsulás és mintha egy "gázlyuk" keletkezne kb. 3-4 másodpercig (csak a kettes fokozatnál érzékelhető). Utána megindul, csak bosszantó, mikor egy kereszteződésből jönnék ki az érkező autók elől. A probléma szerencsére ritkán jön elő, de mindig a legrosszabbkor. Gyanakodok már a benzin minőségére is, vagy az autóba kell belenyúlni?
Köszi, Attila
(2001. 04. 17.)

Első lépésben próbáld meg a lambda szondát kiiktatni. Ha ez nem vezet eredményre, valószínűleg a MOP-szenzor ment tönkre, ezt más néven abszolút-nyomás érzékelőnek is hívják. Sajnos nem olcsó alkatrész, megvásárlása előtt szervizbe kell vinni a kocsit és kiméretni biztosra a hiba okát. Ez kevésbé kidobott pénz, mint a távirányított lottózás. Tehát, ha nem a szonda a ludas és nem rángatózik alapjáraton a motor, egyenletes a járása, irány a szerviz. Ha rángatózik, ellenőrizd a gyertyák, kábelek, az elosztófedél és a vákuumcsövek állapotát is!


Tisztelt Autodoki!
Az autó típusa: Mitsubishi Galant 1.8i benzin/gáz üzemű, 91-es évjárat.
Alvázszám: JMBLNE32AMZ500695, motorszám: 4G37GY0123

A Galantomban a halódó lambda szonda már végképp kimúlt, a komputeres teszt is egyből kiírta. Mivel a kocsiban 300 ezer km van és 10 éves, így az autó árának egytizedét nem kívánom gyári szondára költeni.
A katalizátor ki lett véve az autóból már régen (tönkrement még az előző tulajnál), tehát emiatt az már nem mehet tropára, de van beszerelve gáz, ami kérne jelet a szondáról.

Kérdéseim: Bontóból szabad-e ilyen alkatrészt beszerezni, ha igen akkor tud ajánlani olyan helyet ahol szétnézhetnék? (Legutóbb a határ után szétment a generátor, és Öttevény községben szerelték meg, használtat kaptam 12 ezerért. Tapasztalatom szerint vidéken nyomottabbak az árak.)

Az utángyártottak között van választék, a legolcsóbb egy angol gyártmány kb. 10 ezer forintért. A szerelőm azt mondja, úgyse lesz jó (ő eredetit akarna nekem eladni.) Állítólag az a lényeg, hogy hány kábeles a szonda. Ez igaz? Se átmérőméret, se csatlakozótípus nem számit?

És egy kérdés versenyen kívül: van egy főtengely szimmering olajfolyásom, amit a szerelőm már nem akar javítani, mert szerinte hiába tenné. Folyamatos, kb. 15-20 órás autópálya menet után ezer kilométerenkent 1 liter olaj is elfogy. 120 km/h alatt viszont nincs komoly olajfolyás. Szóval hátha Önnek más a véleménye.
Tisztelettel, Soós János
(2001. 04. 17.)

A szonda, ha üzemképes, lehet a bontóból is. Korrektebb helyeken adnak beszerelési garanciát, tehát ha beszereléskor a műszeres kontroll azt mutatja, hogy a szonda nem szabályoz megfelelően, azt visszaveszik.
Az után gyártott szonda is működik, legfeljebb nem fog olyan sokat kibírni, mint az eredeti, de nem is egy év után hal meg!
Nem csak a kábelek darabszáma dominál, hanem a szonda oldalára gyárilag beütött kódszám is kell, hogy egyezzen. Nem véletlenül gyártanak sok száz félét és nem csak hármat!
Az olajfolyás a szimmeringnél nem egy elháríthatatlan akadály, nem is kellene így hagyni, mert az itt szivárgó olaj a vezérműszíjra jutva annak szakadását okozhatja!
De az olaj ilyen komoly fogyása inkább a gyűrűk kopottságának tudható be. 300 ezer km-nél ez nem is csoda. A szimmeringnél az olajszivárgás inkább látványos, mint komoly olajfogyást előidéző dolog.


Hello Doki! A gondom - ami tulajdonképpen nem is olyan nagy dolog - a következő lenne:
Kb. 2 hónapja vásároltam 1 Rover 25 1.6-os légkondis autókát. 1 hónap múlva sikerült is elütnöm vele egy nagyobb testű kutyát. Az első lökhárító megrepedt és ki is lett cserélve. Másnak nem igazán lett gondja. A baj az, hogy álló helyzetben sípoló hang jön előröl (nem mindig, csak néha).
Ezen kívül menet közben, ha nem nyomom a gázt, akkor meg ciripel (ezt állandóan). A kettő valószínűleg nem ugyanaz, mivel ez utóbbit a törés előtt is lehetett hallani. A másikban viszont nem vagyok biztos (hogy volt korábban). Szóval ez természetes vagy nem? Válaszát előre is köszönöm!
Amúgy a kocsi nagyon király és senkit nem akarok tőle elijeszteni. Szerintem kategóriájának bajnoka!
Bisa
(2001. 04. 17.)

A bajnok kifejezést azért megkérdőjelezném.
Elsősorban az ékszíjak állapotát és feszességét kell ellenőrizni, valamint, hogy a szíjtárcsák nem sérültek-e? Ha ütnek, nem koncentrikusan forognak: csere.
Az ékszíjak nem szárazak-e túlságosan? Mert az elöregedett, száraz szíj tud furcsa ciripelő hangot adni a legtökéletesebb szíjtárcsákon futva is.
Következő gyanúsított a klíma kompresszor, melynek tárcsájában a kapcsoló mágnesen kívül egy igen kis léghézaggal üzemelő tengelykapcsoló szerkezet is van beépítve. Ez viszonylag kis ütés, sérülés esetén is deformálódik és nyikorgó hangja az őrületbe tudja kergetni az embert. Ha ez a bibi, csak képzett klímás szakember javítsa!


Helló doktor úr, megint jelentkezem.
1 darab Ford Mondeo 1.6 1996-os, benne utólag beépített klíma, amelynek bekapcsolásakor az addigi 900 körüli alapjárati fordulatszám leesik 400-500-ra. A klímás ember szerint azért történik, mert nincs "összekötve" a komputerrel. A gyáriak viszont igen, azok a klíma be-kikapcsolását is figyelve tartják a normális fordulatszámot (amit az előző Suzuki személygépkocsimban levő klíma működése is alátámaszt). Fogalmam sincs, milyen típusú ez a klíma.
Nos, tudnál tanácsot adni, hogy össze lehet-e kötni a klímát a komputerrel, esetleg hol van erre jó szakember.

Ja, eszembe jutott még valami. Összeszorított fogakkal bár, de levezettem egy tank benzint országúton 90-100 -es átlaggal, vajh mennyit fogyaszt így a gép.
Legnagyobb meglepetésemre szinte a városi fogyasztással volt megegyező. Hát ilyet még nem pipáltam.
Na csá: lusti
(2001. 04. 17.)

A klíma típusától és a computertől is függ, összeköthetőek-e egymással a kívánt cél érdekében. Általában ez meg is oldható.
Keresd meg Kovács Kálmánt, Tel:06 30 949-6291, 06 1 276-0520. Bp. XXI. Badacsonyi u. 46. Közöld vele, hogy Soroksárról az Attila küldött! Ő ebben az ügyben a kompetens.
Ha a fogyasztás valóban ilyen komoly, akkor a motor beállítása, vagy működése körül valami nem gömbölyű!


Hello Doki!
Nemrégen vettem, egy Fiat Uno 1.4 TD gépkocsit.
Kis kopogást hallottam a motorból, ezért szerelőhöz vittem.
A javítás után el is tűnt a kopogás, de azóta gázadásnál nagyon füstöl, és nincs erő a kocsiban. De a fogyasztása 6 liter! A kocsi '89-es gyártású, 147 ezer km van benne.
Általában mire kell figyelni ennél a típusnál, vannak gyakori hibái?
Előre is köszönöm: András
(2001. 04. 18.)

Az erős kormolás nem üzemszerű állapot. Ha nagy gázadásra tol egy kövér feketét kb. 1-1,5 sec.-ig az a Fiat TD üzemszerű állapota 100-120 ezer km. lefutása után.
Az Unoknak - mint az olasz és francia kocsiknak általában - a futómű és a féltengelyek a gyenge pontjuk. Gödrös, nehéz útviszonyok esetén illik lassan, kímélősen autózni vele. Kanyarban nem szereti az erős húzatást, ilyesmi a féltengelyek kopásához vezet idő előtt. A karosszériája viszont nem közönséges módon el tud rohadni, ha nem ápolják megfelelően, rendszeresen. Nagyjából ennyi.


Szia !
Van egy 87-es évjáratú Omega A gépkocsim, amivel a következő problémáim vannak:
1. Rövidebb utaknál (kevesebb mint 20 km) nem, de hosszabbaknál jelentkezik egy érdekes hang az autó hátuljából. Csak gyorsításkor, vagy motorfékezéskor, de mindenképpen kanyarban jelentkező morgó/kopogó ütemes hang, aminek az üteme inkább a kanyarodás ívének a nagyságával fordítottan arányos, mint a mozgás sebességével.
Sokan azt mondták (laikusok), hogy ez biztosan féltengely és nem differenciálmű probléma. Ha ez így van, akkor miért csak hosszabb utaknál jelentkezik a hang? (Jobbra illetve balra kanyarodás esetén egy kicsit más a hang intenzitása!)

2. Az ABS nem működött a kocsiban. (A visszajelző lámpát az előző tulaj kiszedte, így erre egy jó ideig fény sem derült.) A hibát megtaláltuk egy jeladó zárlatos vezetéke képében. Kicseréltük. Utána az ABS működött, de néha-néha a jelzőlámpa fel-felgyullad. Indítás után általában rögtön elalszik, de van olyan, hogy csak 30 km/h sebességnél alszik ki. Ez még rendben is lenne, (betudhatnánk öntesztnek) de néha felgyullad kb. 60 km/h -nál, illetve múltkor 90 km/h -nál. Körülbelül 20 másodpercig ég, aztán elalszik. Utána semmi. Nem sűrűn történik, de nem értem mi lehet ez. Van esetleg ötleted?
Előre is kössz a segítséget!
Üdv: Misi
(2001. 04. 18.)

Nagy valószínűséggel kezdődő féltengely baj okozza a hátulról jövő zajt. Még nem előrehaladott annyira, hogy indulás után egyből szóljon. A kemény zsír a csuklókban kb. 20 km megtétele után melegszik meg annyira, hogy a kopott féltengely csuklói hangot tudjanak adni.
Az ABS nem egyszerűen javítható dolog. Azt inkább bízd szerelőre, te is jobban jársz vele!


Tisztelt Doki!
Szakszervizben megállapították, hogy az 1993-as 1.6-os Astra Caravan gépkocsim üzemanyag tartályán hajszálrepedés keletkezett és ezért láthatóan (és orral is érezhetően) szivárog, csepeg. A gyári üzemanyagtartály 70.000,- Ft-os árát sokallom.

Kérdésem: Van e valamilyen módszer, amellyel biztonságosan és remélhetőleg tartósan javítható a tartály?
Ha igen, akkor hova, kihez fordulhatok a javítás kivitelezésére? (Feltéve, hogy a javítás alacsonyabb költségekkel járna, mint a bontóból beszerzett és beszerelt tartály.)
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel, Kovács Attila
(2001. 04. 19.)

Óvszert és műanyag tankot nem szabad sallerozni, a komoly következmények miatt. Inkább még néhány bontót fel kell hívni és keresni olcsóbb áron jót.
A műanyag tankot én sem merném beszerelni repedés utáni javítással kombinálva.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.