2015.07.09. 13:21

Helló Doki!

Ford Ranger 2500 TDI 2004 évjáratú az autóm. Minden Mazda bent, a motor is. Egyik pillanatról a másikra az addig hiba mentesen üzemelő autó kb. 1 órás állás után nem indult el.

Kevés féktisztítót a légszűrőbe és azonnal indul, simán megy. Utána mindig indul, de leállítás után mikor áll 1 órát megint nem indul csak az említett módon.

Nyomásvesztésre gyanakodva az összes gumicsövet kicseréltem újra és még egy plusz nyomástartó szelepet beraktam közvetlen az adagoló és a szűrő közé. Mégsem jó!

Gépre felrakattam, de nem mutat elektromos jellegű hibát. Adagoló elektromos. Tudsz-e valami okosságot mondani, mert már nagyon kedveszegett lettem. A kocsiban 151 ezer km van!

Bálint

Kedves Bálint!

Az izzítórendszer megbontásos ellenőrzése után kérlek, ellenőrizzd az üzemanyagszűrő házát. A benne levő kézipumpa előszeretettel romlik el, ami hasonló jelenséget okoz. Sajnos a típus esetében nem kizárható a fém üzemanyagtank korróziója sem, melynek következtében az üzemanyagrendszer erősen elszennyeződik - ez okozhatja az előbb említett pumpa halálát is, valamint a szűrőn átjutó szennyeződés kockázatot jelent az adagolóra és a porlasztókra is.

Emlékeim szerint két vákuumvezérlő mágnesszelep is található a motortérben az adagoló közelében. Ezek meghibásodása - melyhez elég egy kontakthiba, vagy egy éles nyestfog a csövekbe - szintén okozhat kellemetlenséget.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.