Spriccel az olaj a szűrő alól

2017.02.05. 09:00

Üdv doki!

Egy 2003-as 1.9 dci Renault Laguna kombiról lenne szó. Mikor bejött a kemény hideg (-25fok) előző nap autó indít - szépen ketyeg, másnap autó indít - pár másodperc elteltével az olajszűrő gumiját kinyomta. Feltöltöttem olajjal, új szűrőt tettem és kitakarítottam a karter-visszavezető részt. Indítottam és újra kinyomta az olajszűrő alatt a gumitömítést. Ezt kétszer eljátszottam, az eredmény ugyanaz: kinyomott olajszűrő gumi. Tudnál valami tanácsot adni? Ahány szerelőt, ismerőst kérdeztem annyiféle TIPPET kaptam, hogy zsong az agyam.

Attila

Kedves Attila!

2003 nem most volt, érdemes lenne az olajszivattyú környékén körülnézni. Ha az olajnyomás szabályozásáért felelős szelep nem nyit ki a kritikus maximális nyomásnál, akkor a folyadék megkeresi a leggyengébb láncszemet a rendszerben: nagy szerencse, hogy a szűrőnél találta meg ezt a pontot, nem pedig mondjuk az első főtengely szimmeringnél, a vezérlés mögött.

Az olajnyomás műszeres mérése is javasolt lépés, nem vagyok egy kiegészítő-műszer kedvelő - főleg, hogy a legtöbb ilyen pótcucc a rizsföldekről származik, és iszonyatosan silány minőségű - de az olajnyomás megfigyelhetősége nem butaság - a lassan letűnő kor járművei pont ezért rendelkeztek ilyen műszerrel is gyárilag.

Ha a fent említett szelep berágódott a könnyűfém házába, az nem jó jel, mert ha a másik állásában - tehát nyitott állapotban - ragad meg, az összes kenőanyag visszafolyik az olajteknőbe, a kenésre váró pontok meg szárazon maradnak. A sérült szabályzórendszer cserére szorul, a vele egy házban levő olajszivattyúval együtt.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.