Gyári CNG-s autó visszaalakítása

február 7., 11:07 Módosítva: 2020.02.08 09:46
126

Kedves Doki!

Van egy gyárilag CNG-s S80-asom, tartályainak szavatossága év végén jár le. Az autót szeretném tovább használni.

Két dolog merült fel bennem:

1: Átalakíttatni LPG-sre és használni tovább (ez nyilván újabb anyagi befektetéssel jár, amihez már nincs sok kedvem).

2: Visszaalakíttatni csak benzinesre. Engem most leginkább az utóbbi menete érdekelne, lévén az LPG-re alakításról ezer cikk elérhető.

Ha visszaalakíttatom (megmarad a gyári 30l-es benzintartály, csak a CNG rendszer kerülne kiszerelésre) kihez kell vinnem, milyen engedélyek kellenek, hogyan történik a vizsgáztatás, kell-e egyedi engedély stb.?

Előre is köszönöm. U.D.

Üdvözlöm!

Ha az autó gyárilag CNG üzemű, sajnos a hivatal visszautasítja az ilyen irányú beadványokat. Nem vagyok jogász, csak a tapasztalati tényeket tudom leírni. Ha gondja van a rendszerrel és az nem javítható, mégis csak az LPG lenne a megfelelő megoldás. Onnantól az autó ismét használható, a benzinhez képest jelentősen olcsóbban üzemben tartható, ráadásul a környezetet is kevésbé szennyezi. Ha érdeklik a lehetőségek ezt illetően, itt tájékozódhat.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Gázos autómban megromolhat a benzin?

január 25., 09:23 Módosítva: 2020.02.07 11:09
313

Tisztelt LPG Doktor,

Egy Suzuki Wagon R+ boldog tulaja vagyok. A téli hideg időszakban már kétszer is előfordult, hogy nem indult el. Egy alkalommal szervizbe vittem, mert még nem tudtam, hogy mi a hiba. Az üzemanyagtank kimosása után minden működöt tovább rendesen. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet elősegíteni azt, hogy a benzin kibírjon 1,5-2 hónapot télen? Próbáltam már a Liqui Moly-t, ami kis szerencsével működött is, csak ha jön egy fagyos reggel, akkor mindig attól tartok, hogy nem fog elindulni a motor.

Válaszát előre is köszönöm, Robert

Kedves Róbert!

Egy biztosan működő és néhány általunk ki nem próbált, de ígéretes javaslatot tudok adni önnek. Kezdjük a biztossal!

Egy gázüzemű autó benzinfelhasználása egyénileg eltérő mértékű lehet. Sok változós az egyenlet. Számít a gázrendszer paraméterezése, vagyis, hogy hány fokos hűtővíz hőmérséklet esetén kapcsol át gázüzemre. Hogy ezt mennyi idő alatt éri el, függ a motor típusától, de még a reduktor bekötésétől is a vízrendszerbe.

A lényeg, hogy azt kell biztosítani, hogy a tankban lévő benzin 6-8 hetente frissüljön. Ez jelenthet 5, de akár (nagyobb fogyasztású autók esetén) 10 liter rátankolást is. Ennél többet nem tankolnék semmiképpen sem. 2 hónapot egyébként ki szokott bírni a benzin, az Ön esetében lehet, hogy a korábbi lerakódások egy része még a vezetékekben maradt, ez is hozzájárult a galibához. Állítólag a 100-as oktánszámú prémium benzinek jobban bírják a gyűrődést, ezt is ki lehet próbálni.

Az adalékolás jó irány, talán nem a megfelelőt választotta! Érdemes fórumokban utánaolvasni.

További örömteli gázos kilométereket kívánva,

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Lancia Phedra gázosítása

január 15., 14:57 Módosítva: 2020.01.25 10:47
0

Tisztelt LPG Doki!

Lancia Phedra-t vásárolnánk 2,0 vagy 2,2 motorral. Lehet-e pótkeréktartályt szerelni a típusba és van-e tapasztalata a típus gázosításáról?

Köszönettel, Attila

Kedves Attila!

Kicsit megkésve kívánunk boldog újévet! Van tapasztalatunk a típus, jobban mondva a típuscsalád összes tagjával. Minden szokványosan működik itt is.

Az egyetlen kompromisszum a tartály mérete. Ha az utasteret nem akarjuk belső tartállyal elcsúfítani, a pótkeréktartály lehetősége csak kis hatótávot enged meg. Kb. 42 liter nettó tankolható mennyiséggel számoljon!

Üdvözlettel: Király Zsolt www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Sokat futott benzinest át lehet alakítani?

2019. december 29., 10:15 Módosítva: 2020.01.18 16:36
228

Tisztelt LPG Doktor!

Kérdésem az lenne, hogy egy 245 000 kilométert futott MK2 Ford Focus (2007) 1.4 80 LE-s autót megéri átalakítani? Gondolok itt a kopottabb motorra. Jelenleg motorikusan nincs probléma az autóval. Évi 25 000-30 000 kilométert mennék vele.

Üdv, Erik

Kedves Erik!

Kérdésben a felelet. Ha egy motor jó, akkor olyan mindegy, hogy mennyit futott. Fontosabb kérdés, hogy miként lehet erről hitelt érdemlően megbizonyosodni.

Az egyik megoldás a hagyományos úton történő diagnosztika. OBD adatok kiolvasása, szükség szerint kompresszió és veszteségmérés, kipufogógáz elemzése, mechanikai szemrevételezés.

Ha mindezt a mai kor szellemének megfelelően, ráadásul gyorsabban, így költséghatékonyabban szeretné megvalósítani, akkor a digitális oszcilloszkópos vizsgálat a megoldás. Az eszköz tévedhetetlen, valamint nagyon érzékeny. Ennek köszönhetően a nehezen észrevehető, még csak lappangó hibákat is ki lehet szűrni a segítségével.

Kellemes Ünnepeket kívánunk Önnek és az összes kedves olvasónknak!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Spéci gyertyát az LPG-hez?

2019. december 17., 09:03 Módosítva: 2019.12.21 11:32
32

Kedves LPG Doktor!

Az autó egy 1.4 Toyota Corolla ZZE120, LPG-vel szerelt. Új gyertyát szeretnék venni bele és egymásnak ellentmondó információkat találok, hogy szükséges-e LPG-s gyertya?

Gyári: 9091901164 K16R U11 LPG-hez ezt találtam ajánlottnak: 0242235666 Melyik lehet inkább ajánlott és miért?

Illetve néhány LPG-s gyertyánál fel van tüntetve, hogy elektródatávolság beállítása szükséges. Ahol nincsen feltüntetve, ott is kell beállítást végezni, vagy azokban nem szükséges a jellemzően magasabb áruk miatt? Benzinüzemben is használom.

Köszönöm szépen! Péter

Kedves Péter!

Saját tapasztalatunk a következő: mindaddig gyári ajánlású gyertyát használunk szintén gyári hézaggal, amíg az adott jármű ezt tünetmentesen viseli!

Ha gyújtás eredetű hibát generál kizárólag gázüzemben, esetleg felmerül az LPG-specifikus gyertya használata, vagy még inkább a gyári gyertya kisebb hézagra állítása.

A legtöbb esetben azonban az derül ki, hogy a gyújtórendszer valamelyik másik eleme okozza a problémát. Ekkor a gyári gyertya legtöbbször a gyári hézaggal is jól működik együtt az autógázzal.

A szervizek gyakran - pénz és időrabló módon - az alkatrészek cserélgetésével igyekeznek feltárni a hiba forrását. Mi ennél lényegesen jobbnak látjuk a digitális oszcilloszkópot, mely tévedhetetlen módon, egyértelműen mutatja meg többek között a gyújtórendszer elemeinek pontos állapotát is.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Gázosíthatom-e a M52B20 motort?

2019. december 6., 14:42 Módosítva: 2019.12.29 14:39
0

Üdv.

Sajnos nem, vagy csak részinformációkat találtam az E46 320i LPG-üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatokról. A motorom a híres M52B20. Havi 5 ezer kilométert megyek az autóval, 90%-át városban, fagyban és kánikulában. Mi a javaslata?

Bírja-e ez a motor az LPG-t? Melyik rendszer a legkiforrottabb, szükséges-e plusz kenési rendszer beépítese? Esetleg hol szereltessem be Esztergom közelében? Budapesti beszerelés sem akadály.

Köszönöm válaszát.

Üdvözlöm!

Bírja. :-) Nem megy vele keveset, így a megtérülés nem kérdés.

A rendszerek kiforrottsága manapság nem tényező, inkább csak néhány negatív példát tudnék említeni, ami a rovat jellegéből és etikai okokból adódóan nem opció. A felső kenők használatáról kialakult véleményünk markánsan megfogalmazva itt található

Tömörebben: pénzkidobás. A beszerelési helyszín javaslata a fentiek értelmében szintén nem lenne etikus lépés a részünkről.

Amire figyeljen az áron túl:

- Az 1 napos beszerelés nem munka. Kerülendő.

- A rendszer programozására szánt idő és tesztkilométer lényeges pont. Kb. 45-90 perc és 25-70 kilométer az elvárható.

- Szakszerű beépítés és programozás. Utóbbi tekintetében fontos megjegyezni, hogy a különböző automata, öntanuló, adaptív rendszerek segíthetik, de SEMMIKÉPPEN SEM HELYETTESÍTHETIK az emberi kéz munkáját a programozási folyamatban!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Gázosíthatom-e az új Vitarát?

2019. november 19., 11:25 Módosítva: 2019.12.06 17:07
0

Tisztlet LPG doktor!

A kérdésem egyszerű (látszólag). Arra szeretnék kapni választ, hogy az 1.6-os benzines új Vitara gázüzemre való átalakítása lehetséges? Illetve, hogy nem károsodik-e a motor a gázüzemre való átalakítás után. Több helyen olvastam, hogy a japán autóknak nem ajánlják a gázüzemre való átalakítását. Nem csak a kedvezőbb üzemeltetési költségek, hanem a környezetvédelmi szempontok miatt is szeretném átalakíttatni az autómat feltéve, ha a motor nem károsodik.

Köszönöm a válaszát előre is. Üdv.:Gergő

Kedves Gergő!

A kérdés - függetlenül a felmerülő autó típusától - ismétlődő téma itt nálunk a rovatban. A Vitara is átalakítható, azonban azokkal a kitételekkel, melyek minden érzékenyebb hengerfejjel szerelt (egyes Japán autók és a Ford néhány típusa ezek közül a legismertebb) járműre vonatkoznak.

Íme a lista a teljesség igénye nélkül:

- Szakszerű beépítés és rendszerprogramozás. Utóbbi menetéről itt olvashat többet.
- A típus érzékenységétől függően kiegészítő benzinfecskendezés alkalmazása gázüzemben a magas terhelési tartományokban (padlógáz vagy bizonyos fordulatszám felett, illetve ezek kombinációja).
- A szelephézag (hidrotőke esetén természetesen tárgytalan) beszereléskor történő ellenőrzése. Ha szükséges, ezek korrekciója még a beépítés előtt. A beépítést követően 20 000 km-es periódusokban legalább 3 egymást követő alkalommal a hézagok ellenőrzése, korrekciója. Ezen ismeretek birtokában aztán lehet döntést hozni a végleges ellenőrzési periódusról.
- Épeszű használat, 48-nál kisebb lábméret, Budapest - Oslo relációban lehetőleg ne 195-re állított tempomattal nyírjuk az 1.6-os csoda masinát! :-) 75% körüli terhelésen semmi gond nem lesz egyik motorral sem!

Remélem sikerült eloszlatnunk a kétségeit!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Töltési probléma

2019. november 15., 13:58 Módosítva: 2019.12.11 06:51
0

Tisztelt Cím!

Egy 2001-es 4 literes Grand Cherokee-t használok néhány éve LPG üzemben. Az autó átesett egy nagy javításon, alvázvédőzés, szilentek stb. A javítás miatt le lett szerelve a sárvédőbe épített töltőcsonk. Visszaszerelés után azonban nem lehet tölteni az autót, illetve kb. 5 perc alatt 1 liter tud bejutni a tartályba. A golyó nincs letapadva.

Van esetleg valami olyan biztonsági szelep a tartályban, ami a megbontáskor a nyomáscsökkenés hatására lezárt? A rendszer DT Gas. Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Attila

Kedves Attila!

A tünet leginkább abban az esetben elképzelhető, ha összeszereléskor felcserélték az előremenő csövet a betáp oldallal! Ebben az esetben viszont nem működne az autó gázzal. Erről nem írt, így nem látok tovább ennél. A tartályban lévő multiszelep hibája a második lehetőség, javaslom ezt is mindenképpen ellenőrizni!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Hondát vennék, gázosat

2019. október 27., 08:03 Módosítva: 2019.11.15 13:59
86

Tisztelt LPG Doktor!

Családbővülés miatt Honda FR-V-n gondolkodom. A gyakori városi használat miatt benzin-gáz használat lenne az ideális, de egy bizonyos weboldalon a Hondák gázüzemét nem javasolják 2003-tól, ennek mi az oka?

Merjek-e belevágni ebbe a projectbe, mire kéne figyelnem? 1,8-as vagy 2.0-s motorokkal venném.

Kedves József!

Féligazságról van szó. Egyes típusok (igen, a Honda is ilyen) kicsit érzékenyebbek a kipufogógáz hőmérsékletére.

Alapvetően az LPG-üzem magasabb hőmérséklete a maga 120 Celsiusfokos többletével még nem okoz drámát. Ezt azonban a beszerelőműhelyek gyakran hajlamosak nem megfelelő beépítéssel vagy programozással tovább fokozni, ami együttesen már képes a szelephézagok extra gyors fogyását eredményezni. A témáról itt olvashat bővebben. Ha mindehhez a lába is 52-es, könnyű kárt okozni a motorban.

Ennek ellenére át lehet alakítani ezeket a motorokat is a következők betartása mellett:

- szakszerű beépítés

- hibátlan rendszerprogramozás a szegénykeverékes üzem megelőzése érdekében

- a nagy terheléses szakaszokban szoftveres beavatkozással kiegészítő benzinbefecskendezés alkalmazása (vagyis magas fordulaton, illetve nagy gázpedálállás mellett kap némi benzint is a motor hűtési szándékkal)

- kíméletes használat, vagyis nagy terhelést csak rövid ideig kapjon a motor, 75% feletti terhelésen ne járassuk több száz vagy ezer kilométeren keresztül!

- gyakori ( 20 000 km-es periódus ) és rendszeres szelephézag-ellenőrzés, szükség esetén korrekció.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyári LPG leáll átváltáskor

2019. október 17., 16:38 Módosítva: 2019.10.28 17:12
1

Egy ideig nem használtam az autót (Skoda Roomster, gyári beszerelésű Landi Renzo LPG rendszerrel), tankolás után nem akar átváltani LPG-re.

Ha gyorsan megyek, egyet rándít az autón és elkezd csipogni, hogy nem sikerült átváltania, ha lassabban megyek, akkor egyszerűen leáll a motor. Hideg vagy meleg motorral is próbáltam, csak benzinnel tudok járni. Nemrég volt műszakiztatva és az LPG rendszer is tanúsítva.

Mi lehet a baj?

Üdvözlöm!

A legnagyobb valószínűséggel a gáznyomásszenzor dobta be a törülközőt. Ez megesik ennél a rendszernél, a javítása rutinfeladat. A fenti lehetőség áll a valószínűségi lista első helyén, ami nem jelenti azt, hogy más hiba nem okozhatja a tünetet.

Az extrém módon eldugult szűrőktől kezdve a reduktorhibáig bezárólag bármi okozhat ilyen jelenséget. Szakszerviz könnyen ki tudja zárni az egyes lehetőségeket, kérjen egy időpontot mielőbb egy megbízható szervizben!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Gáztól gyengült az autóm

2019. október 14., 09:57 Módosítva: 2019.10.18 07:20
0

Üdvözletem Doktor Úr!

A témám a teljesítmény alakulása köré épül. Autóm egy BMW E60 525xi, Princz gázrendszerrel szerelve. Azzal valamelyest tisztában vagyok, hogy a gázüzem teljesítménye kisebb, mint a benziné, viszont szerintem nálam nincs különbség (legalábbis nem érzékelek) a benzin- és gázüzem között. Az autó gyárilag 218 LE-s.

Viszont bátran merem kijelenteni, hogy nem több ténylegesen 180 LE-nél. 97 000 km-t futott, ezért nem feltételezném a motor futásteljesítményből adódó gyengülését.

Amire gondolnék: a gáz égési tulajdonságai másak, mint a benziné, ezért elképzelhető pl. egy gyújtásszög módosítás a gáz beszerelésekor? Netán szelepvezérlés módosítás? Nálam a melegindítás is benzinnel történik (majd kb 2 másodperc múlva visszavált) és néha ez az indítás csilingelő hangú, ami a túl nagy előgyújtás szögre enged következtetni. Válaszát előre is köszönöm!

Üdv, Attila.

Kedves Attila!

Nem teljesen világos, amit írt. Ha nem érez eltérést a két üzemmód között, akkor a feltételezett 180 ló miért is lett a gázüzem számlájára írva? Ha igaz, amit érez, akkor benzinnel is gyenge az autó.

Érdemes lenne mindkét üzemanyaggal egy teljesítménymérést elkövetni a verdán, sokat elárulna. Gyújtásmódosítás elvileg javítana az LPG-üzem hatásfokán.

Létezik külső eszköz erre, így nem a gyári vezérlőt kell írni, viszont az is a kaland része, hogy jól megírni egy gyújtás térképet kizárólag fékpadon lehetséges. Így el is érkeztünk a történet érzékeny pontjához, ami nem más, mint a költségvonzat.

Bele kellene ölni egy sapka pénzt, ami aztán ehhez képest minimálisan javítja a teljesítményt és a fogyasztást. A szelepvezérlés nem az a témakör, amelyet LPG-üzem kapcsán érinteni kellene.

A melegindításkor hallható nagy előgyújtást újfent nem értem, hiszen - mint Ön is írta - benzinnel indul, vagyis gyári gyújtással a gyárilag előírt üzemanyag lesz gyújtva. LPG esetén egyébként se hallhatna ilyet, mert a gáz tulajdonsága épp ellenkező, vagyis nagyobb a kompresszió tűrőképessége a benzinnél, így pont a gáz az, ami nagyobb előgyújtást igényel, mint a benzin.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Octaviát gázosítanék

2019. október 9., 10:48 Módosítva: 2019.10.18 07:20
0

Tisztelt LPG-doktor,

Kérdésemre többféle keresési feltétel esetén sem találtam választ, ezért írok most Önnek. 2011-2012 körüli Skoda Octavia vásárlásán gondolkodom, 1.4 TSI motorral (122 LE). Van tapasztalata ilyen motorok gázosítását illetően? Ajánlja ezen motorok gázosítását? Ismer más olyan motort, aminek gázosítását ajánlja, és szerelték ebben az évjáratban? Segítségét előre is nagyon szépen köszönöm.

Tisztelettel, Tamás

Üdvözlöm!

Technikailag lehetséges az átalakítás. Ezek a motorok jól működnek autógázzal. Az általunk forgalmazott gázszettek már akár 5% benzinhányaddal képesek hosszú távon biztosítani a gyári benzinbefecskendezők termikus egyensúlyát, így az üzembiztonság mellett gazdaságosak is! A vásárlás előtt mindenképpen törekedjen a hibátlan műszaki tartalomra, mert az átalakítás kizárólag ebben az esetben kivitelezhető!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Passat átállási hiba

2019. szeptember 26., 15:40 Módosítva: 2019.10.09 17:39
1

Üdvözlöm!

2008-as VW Passat 1.8TSI Highline (BZB motorkód) autómban Zavoli Alisei Direct gázrendszer van. Hibátlanul működik, egyetlen bosszantó hibajelenség van: hosszabb állás után (2-3 nap) a bemelegedés utáni első átállásnál lefullad. Ha újraindítom, másodszorra már probléma nélkül átkapcsol. Üzemmeleg állapotban nem fordul elő a hiba.

Átkapcsolási hőmérséklet: 40 °C. Próbáltunk emelni az átkapcsolási hőmérsékleten, de nem változik semmi. Gáznyomás megvan, nincs szivárgás. A diagnosztika nem mutat hibakódot. Hol indulhatok el a hibakeresésben?

Előre is köszönettel: Dániel

Kedves Dániel!

Több lehetséges oka van a jelenségnek.

1., Iszonyat hosszú gázcsövek a reduktor és az elosztócső, valamint az injektor és a szívócsonk között. A megoldást le se írom..

2., Injektorszivárgás. A hagyományos szivárgásellenőrzés a gáz távozását a külvilág felé keresi. Azonban, ha egy injektor átereszt álló állapotban, lassan az érintett hengeren keresztül veszíthet annyi gázt napok alatt, hogy ezt a jelenséget okozza úgy, hogy közben hagyományos értelemben vett szivárgás nem detektálható!

3., Programozási hiba: ha nagyon el van babrálva a programozás, adódhat olyan helyzet, hogy a nagy korrekciókülönbség miatt átálláskor a gyári motorvezérlő nem tudja lekövetni a történéseket. Ez hideg motornál a legnehezebb, így esetleg az újraindításig eltelt idő alatt történő melegedés már megoldja a problémát. Ennek ellentmond az Ön esetében a tény, miszerint csak több napos állás után jelentkezik a hiba.

4., Egyszerű paraméterezési hiba. Van lehetőség az átváltás pillanatát némileg konfigurálni. Lehetséges egy átfedési időtartam beállítása, ami a benzin és a gázüzem egyidejű - néhány milliszekundum hosszú - alkalmazását jelenti. E megoldással a csúnyán, dadogósan átváltó motorok kisimíthatóak az átváltás pillanatában. Javaslom a fentiek felülvizsgálatát!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Nehezen indul a Kiám

2019. szeptember 7., 10:33 Módosítva: 2019.09.27 06:30
0

Szép napot kívánok!

Van egy 2008-as 1.4 G4FA motorkódú, 80 KW-os Kia Ceedem, ami olaszországi származású, és ebben az országban BRC gázrenszerrel beszerelve lehetett megvásárolni szalonból újonnan.

Probléma, hogy időszakosan nem indul, csak forgatja az önindító a motort minden nehézség nélkül. Ilyenkor többszöri próbálkozásra indul csak be.

Szakszervizben a hibakódolvasás, hiba: nincs befecskendezés. Ebből arra következtettek, hogy a gáz ECU-ja tiltja le a benzines vezérlőt. Érdemben nem tudnak foglalkozni vele, mert gázos autó, vigyem ilyen helyre.

Következő lépés akkumulátordiagnosztika: itt megfelelő az állapot, kivéve, hogy indításnál a feszültség 12V alá esik, és szerintük ez nem elég a befecskendezéshez. Cseréltem akkumulátort, gyertyát. A kiszerelt gyertyák jó állapotúak voltak, 20E km-t futottak. Ez kis időre megoldotta a nehezen való indulás problémáját.

A másik probléma, hogy melegen, vagy legalábbis az alacsonyabb alapjárati fordulaton jobban észrevehetően darabosan, dadogósan jár a motor. A fordulatszám stabil. Nem tudtam kideríteni egyértelműen, hogy ez a motor milyen szelephézagállítású, kell-e manuálisan állítani, vagy hidrotőkés? Egy független szerelő vizsgálat nélkül azt mondta, hogy szeleptömítetlenség, hengerfejlevételt igényel. Szerintem nem. Tanácsukat és véleményüket előre is köszönöm.

További szép napot!

Üdvözlöm!

Nem írta le az összes körülményt, ami alapján egyértelműen lehetne nyilatkozni az ECU eltanulás tekintetében.

Amennyiben a nehéz indulást követően egy ideig még fulladozva, nehezen veszi a fordulatot, majd a egy idő után ez enyhül, illetve a gázra átváltással meg is szűnik, nagy valószínűséggel erről van szó. Az Ön autójának motorja nem hidrotőkés. Ennek megfelelően - gázüzem esetén - 20-30 ezer km-es intervallumban a szelephézag ellenőrzésre szorul, illetve szükség esetén korrigálandó. Ha ez nem történt meg, illetve esetleg egyidejűleg a rendszer programozása sem volt tökéletes, teljesen megalapozott a kolléga véleménye a szelepek hibáját illetően! Ön szerint nem így van, de megérzés alapon ezt nem lehet megítélni. Digitális oszcilloszkóp segítségével ez könnyen kideríthető.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen autót vegyek LPG-re?

2019. augusztus 30., 10:53 Módosítva: 2019.09.12 18:50
88

Tisztelt lpgdoki!

Feleségemnek szeretnék benzines autót venni 1.000.000 ft-ig. Ezt az autót szeretném Önöknél lpg rendszerre kötni. Az autót napi 70 km-re használná országúton.

Kérdésem, hogy milyen típust ajánlj lpg-re? Nekünk nincs különösebb “kedvencünk”.

Attila

Kedves Attila!

A kérdésére egzakt választ nem lehet adni. Szakmailag maximum arról lehet nyilatkozni, mely motorok érzékenyebbek a gázüzemre alakítás során esetleg elkövetett hibákra, vagyis ezeket vagy kerülném, vagy pedig a felhasználás során épp úgy nagyon körültekintően járnék el, mint az átalakítást végző szerviz kiválasztásakor.

Fontos megjegyezni, hogy ezek a járművek is üzemeltethetőek LPG-vel, csak a fent leírt odafigyelés nagyon fontos.A japán autók nagy része, valamint egyes Ford típusok képezik ennek a listának a magját.Ami inkább fontos , hogy ne akarjunk beteg elefántot gátfutásra kényszeríteni, vagyis az autó kiválasztásakor a hibátlan műszaki tartalom legyen elsődleges! Csak hibátlan motorikus jellemzőkkel rendelkező autó fog gázzal is jól működni.

Használt, jelentős futásteljesítményű autók átalakítása előtt mi épp ezért javaslunk egy komoly állapotfelmérést. Ennek sok módja létezik. Mi mind közül a digitális oszcilloszkópos diagnosztikában hiszünk a legjobban. Ennek lényege, hogy - az OBD diagnosztikával ellentétben - nem hibakódokat látunk, hanem a motor működési jellemzőit közvetlenül, oszcillogramm formájában.Így gyakorlatilag még azt is látjuk, ami csak készülődik tönkremenni, vagyis hibakódot még messze nem generál, de a működésben már tetten érhető a zavar kezdeti stádiuma.

Állapotot vegyen, ne színt és futott kilométert!

Üdvözlettel:

LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Gázosítanám a turbós Alfát, mit tehetek?

2019. augusztus 27., 06:46 Módosítva: 2019.09.07 10:24
1036

Kedves LPG-doktor,

Már jó pár éve gondolkozom azon, hogy gázosítani szeretném a turbó benzines Alfa 159SW autómat (motorkód 938.B1.000, 2011) mert jó lenne ezt a szép motorteljesítményt tisztességes fogyasztási költségekkel is megtámogatni.

Ha jól tudom, ehhez a modellhez szóba se jöhetnek a klasszikus LPG megoldások, csakis a DLI (Direct Liquid Injection) típusú rendszerek tevődhetnek fel, ezek viszont különösen előnyösek, hiszen teljesítményvesztés nulla és még –15°C esetén vidáman indul hideg motorral is anélkül, hogy a benzintankhoz nyúlna. Cserébe természetesen jó drága a rendszer.

Ilyen típusú rendszert tudomásom szerint sajnos csak a Prins gyárt jelenleg ehhez a típushoz: voltak kísérletek a BRC, a Vialle, a lengyel AGIS, sőt, még a szlovén Sitec részéről is (utóbbival leveleztem, de aztán megszakadt a dolog), de ha nem tévedek, ezek közül egyik sem került sorozatgyártási fázisba.

Úgyhogy a kérdéseim:

1. Meg tudja erősíteni a fenti információkat? Vagy létezik olyan életképes alternatíva a Prins méregdrága DLM 2.0-ás rendszerére, amelyik 100%-ban cseppfolyósított autógázt használ és nincs szüksége benzinre?

2. Tudtommal a Prins rendszere sem tökéletes, pl. az üzemanyag párolgása és kicsapódása miatt néha a meleg indítás problémás. Tud ön erről valami részletesebbet, esetleg ismeri a rendszer további hibáit is?

3. A Prins a DirectLiquiMax 2-es változat után piacra dobta a 3-ast is. Ez csak ráncfelvarrás, vagy kijavították az előző rendszer hiányosságait?

4. Az, hogy a rendszer master-slave alapon működik, az azt jelenti, hogy a jelenlegi chiptuningom (200 LE -> 265 LE) érvényes lesz gázüzemnél is?

Válaszait előre is köszönöm!

Zoltán

Kedves Zoltán!

Végre egy tájékozott olvasó! :-)

Kizárólag az elején tévedett, miszerint kizárólag a liquid befecskendezés jöhet számításba! Nem untatom a részletekkel az olvasókat, amennyiben ez a megoldás érdekes lehet önnek, kérem vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel telefonon! Az LPG doktor csapata széles körben kínál átalakító kitteket közvetlen befecskendezéses motorokhoz is!

Én igyekszem mindenkit lebeszélni a folyékony gázbefecskendezésről. A neves gyártók rendszerei is hajlamosak a meghibásodásra, gyakran produkálnak kellemetlen tüneteket. Ezek javítása aztán egy szabad szemmel jól látható magasságú pénzoszlop igénybevételével lehetséges. Sokszor amit megnyert a tankolással, kifizeti javításra.

A master slave üzem az ön esetében azt jelenti, hogy a beépítéskor felprogramozott gázrendszer már nem igényel újabb beavatkozást. Azonban ha ön széria motorral alakíttatja gázüzeműre az autót és utána chiptuningoltatja, akkor kénytelen lesz a beszerelő műhelyt megkérni a gáz program felülbírálatára, szükség szerinti korrekciójára! Ilyen esetekben fontos az előre gondolkodás, ugyanis a gázinjektorok hengerenkénti teljesítményre vannak méretezve. Ha a beszereléskor a gyári állapothoz igazodik a gázinjektor méretezése, a megnövelt teljesítményt egy 4 hengeres motor esetén nem tudja majd kiszolgálni üzemanyaggal! Ez pedig többlet költség szemben azzal, ha már a beszereléskor figyelembe veszik a végleges teljesítmény igényt.

Üdvözlettel:

LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Működhet a folyékony gáz-befecskendezés?

2019. augusztus 5., 15:02 Módosítva: 2019.08.29 06:41
22

Üdvözlöm!

Olvastam róla, hogy léteznek folyékony LPG gázt befecskendező rendszerek, melyek esetében a halmazállapotváltás a szívó ágban következik be, így hűtő hatás érvényesül, emiatt nem kell számolni teljesítménycsökkenéssel sem. https://www.lpgshop.co.uk/4cyl-vialle-lsi-liquid-injection-kit/?setCurrencyId=2

lpg.png

Standard tartályhoz kínálnak komplett rendszert, a vízrendszert sem kell megbontani az autóban. Valamivel drágább lehet, de a kivitelezés rövidebb. Mit gondol megéri? Foglalkozik valaki ilyesmivel az országban?

Válaszát köszönöm!

(Másik kérdés csak gyorsan, sok autógázos műhely idegenkedik az egybeszerelt injektoroktól, mert nem lesz egyforma a cső a befecskendezési pontig. Mi az, ami miatt nem lehet egyformára vágni, és a közelebbi csövek kis ívet vesznek fel ezáltal?)

Üdvözlöm!

A folyékony gáz befecskendezés egy kiváló elmélet, amelynek azonban mi még nem láttuk a tökéletes gyakorlati kivitelezését eddig soha.

Maga az elv kiváló. A hűtés kevésbé a teljesítményveszteség kiküszöbölésére alkalmas, sokkal inkább védi a hőérzékeny kipufogó szelepeket! A hűtés természetesen jót tesz a termikus hatásfoknak, de ez benzin üzem esetén is igaz, amit el lehet érni például víz-alkohol befecskendezéssel könnyedén. Itt inkább arról van szó, hogy folyadék halmazállapotban kisebb a gáz térfogata, így a mellé rendelt légmennyiség fizikailag el is fér az égéstérben.A kivitelezésben a tankba épített tápszivattyú és az injektorok jelentik a hibaforrást rendszeresen. Pótlásuk horror drága és nem nyújt stabil és végleges megoldást.

Az egybe szerelt injektorokkal nem az azonos csőhosszok a legnagyobb nyűgtök, hiszen a leghosszabbhoz igazodba ezeket a legtöbb esetben le lehet vágni azonos hosszúságúra. A baj az, hogy a leghosszabbhoz kell igazodni, már pedig a cél a minél rövidebb és azonos hosszúságú csövek alkalmazása! Ezért a single (önálló) injektorok használata felettébb javasolt a minőségi munkavégzés érdekében még akkor is, ha ezek picit drágábbak is az egy tömbbe szerelt társaikhoz képest.

Üdvözlettel:

LPG

Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

CNG-s autót vennék

2019. július 26., 09:24 Módosítva: 2019.08.05 17:36
45

Üdv!

Új autó vásárlás előtt állunk, a kiszemelt áldozat egy 1,4 T-jet-es Fiat Doblo Panorama. Szemezgetek a gyári CNG-s modellel. Érdemes? Mit tudni róla? Köszönöm!

Deák Viktor, Nádudvar

Kedves Viktor!

CNG-s autó vásárlása már önmagában is kérdéseket vet fel, legalábbis hazai üzemeltetés esetén. Kérdés, hogy otthon tud-e legálisan tankolni, vagy kúton szeretne? Utóbbi esetben a saját autózási szokásait ( az útba ejthető CNG töltőállomások elhelyezkedését), valamint a kiszemelt jármű hatótávját figyelembe véve kell döntést hozni.

Új autóként kicsit jobb a gyári CNG-s autó megítélése , mint idősebb használtként. Utóbbi esetben a legtöbbször egy masszív végtelen jellel kifejezhető legjobban ezen példányok VALÓS futásteljesítménye.

A másik baj, hogy - az utólagosan beépített rendszerekkel ellentétben -kizárólag gyári diagnosztikával olvashatóak a vezérlők, így a hibafeltárás eléggé nehézkes. Az erre hivatott márkaszervizek szakértelme gázos vonalon tapasztalatunk szerint csak ritka esetben kielégítő, az alkatrészek pedig kizárólag gyári darabbal pótolhatóak, így mocsok drágák. Új autóként a garancia minderre gyógyír lehet.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Újra előjött a háromhengerezés

2019. július 11., 09:27 Módosítva: 2019.08.05 07:00
0

Szia Doki!

LPG-vel (Landi Renzo) + felső kenő rendszerrel szerelt Z16XER motorkódú H Astrát hajtok. Felváltva használom benzinnel és gázzal, gázzal csak városon kívül, hosszabb távon. Tavaly 0304 (égéskimaradás) hibakód, 3 hengerezés, kompressziómérés után hengerfej felújítás, komplett szelepfedél csere, trafóhíd csere, iridium gyertyák cseréje.

Közel 10 000 km megtétele után (hibátlan működéssel) újra előjött a 3 hengerezés és a 0304 hibakód. A gyertyák a barna szín mellett elég feketék, kokszosak. Olvastam a véleményed a felső kenő rendszerről. Lehet, hogy emiatt kokszolódik le a gyertya, és a plusz olaj zavarja be a normális égést? Előre köszönöm válaszod.

Üdv, János

Kedves János!

A kérdésre adott válasszal kezdem. Nem láttam még olyat, hogy a felső kenő rendszer annyira sok olajat küldött volna az égéstérbe, hogy az ekkora galibát okozzon. Ennek ellenére nem lehetetlen, mert reduktort már láttunk tönkremenni emiatt. A felső kenők használatát érintő általad is idézett véleményünket szerintem kiválóan támasztja alá a te autód esete is, amely ezen csoda eszköz használata mellett még is csak hengerfej felújításra szorult. Valamely hiba megmaradt a rendszerben, ez kétségtelen.

A jármű motorok ritkán rángatóznak parkinson kór miatt, ennek nyomós oka van. Nem írtad le, hogy benzines és gázos üzemben egyaránt produkálja-e a hibát a verda.

Ha csak gázzal, akkor ugye nem árulok el hadi titkot azzal, hogy ez a gázrendszer valamelyik eleme.

Ha csak benzinnel csinálja, akkor benzin ellátó rendszer hiba.

Ha meg mindkét esetben, akkor a cserélt és felújított alkatrészek ellenére azok között lesz a bűnös.

Hogy a pénztárcád és az idegrendszered egyaránt meg legyen óvva, én kerülném az alkatrész cserélgető huszárok megbízását a feladattal, mert könnyen cserélik ki a fél autót, mire rájönnek a hiba okára. Az OBD diagnosztika korlátait is kiválóan szemlélteti az eseted, hiszen hibakód ugyan van, ennek okát már nem árulja el a fedélzeti elektronika.

Ennek kiküszöbölésére a legjobb mód a digitális oszcilloszkópos technológia, melynek segítségével minden rejtett és az OBD system számára felismerhetetlen probléma kimutatható. Felváltva használni gázt és benzint indokolatlan, leginkább urbán legendák hatására kezdenek az emberek ilyen akciókba. Nyugodtan járj gázzal mindig, a tankban ne tarts több benzint, mint amennyi 2 hónap alatt az indítások hatására elfogy! Ez a benzin kiülepedés hajlama miatt fontos, sok kárt lehet megelőzni a benzin folyamatos frissen tartásával a tankban. Sok sikert kívánunk a javításhoz!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Gázos V8-at importálnék

2019. június 27., 11:28 Módosítva: 2019.07.11 09:28
128

Kedves LPG doktor,

Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 (1999-2005) benzin-gáz üzemű gépkocsi Olaszországból történő behozatalát tervezem. Ezzel kapcsolatban több kérdésem is felmerül.

1. Az adott motor alkalmas-e a gázüzemre?

2. Az autó honosításánál jelent-e problémát a kettős üzem? Van-e valamilyen többlet igénye az ügymenetben papírok tekintetében?

3. Van-e olyan gázrendszer, amelyet érdemes kerülni, mert pl. Magyarországon nem elterjedt (=nem értenek hozzá) vagy nem lehet hozzá alkatrészt venni? Esetleg mert nem megbízható? Segítségét előre is köszönöm!

Üdv, Péter

Kedves Péter!

Az adott motor alkalmas a gázüzemre természetesen. A honosítás nem okoz külön lubickolást kis hazánk bürokratikus útvesztő tengerében. Kell egy gázbiztonsági szemle egy autógáz szerviz által. Amennyiben a tartály engedély még érvényes, mehet műszaki vizsgára az autó. Ha nem, akkor tartály csere és utána vizsga. Többlet költséget csak a szemle jelent, amelynek átlag ára 6-9 ezer Ft + ÁFA között reális.

Vannak kerülendő rendszerek, ezt jól gondolja. Nem csak az elterjedtség hiánya lehet akadály, hanem az esetleges magas javítási költség fődarab csere esetén. Etikai okból ezen rendszerek listáját nem áll módomban megadni egy nyilvános felületen, ezért szíves megértését kérem! Ha jól akar dönteni, hozzon inkább benzines darabot, majd körültekintően válasszon egy megbízható beszerelőműhelyt a műtét elvégzésére!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Cadillac CTS gázosítása

2019. június 13., 12:31 Módosítva: 2019.07.11 09:09
303

Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy egy Cadillac CTS-t (2004), amit ly7 motorral szereltek, milyen gázrendszerrel érdemes gázosítani? Megkérdeztem 3 műhelyt az átalakítás menetéről és áráról. Árban mindenki 230-250 ezer forintot mondott, ami nem tűnik soknak, tekintve a motor típusát. Viszont a 3 műhelyben 3 típusú gázrendszert mondtak, ami kissé zavarbaejtő. Továbbá érdekelne az is, hogy mennyire eszi a gáz a motort? Nehéz lábam van.

Üdvözlöm!

A kérdéses típus gond nélkül átalakítható. Nem lehet kijelenteni, hogy melyik márka alkalmas erre. Leírok inkább néhány beszerelési szempontot, amely alapján könnyebbé válik a műhely kiválasztása.

auto/CADILLAC/CTS 2001-/XLARGE/01

- Ár: 250 000 Ft. Egy 6 hengeres motor átalakításáért gyanúsan kevésnek tűnik. Olcsó anyagokból, kevés ráfordított munkaóra mellett is kérdéses. Azt Önnek kell tudni, akar-e a minőség rovására spórolni.

- Vállalási határidő: Kerülje az egy napos beszerelést vállaló műhelyeket! Nem láttunk még ilyen típusú beszerelésből kifogástalan kivitelezést.

- Konfiguráció: járjon a végére annak, hogy a beszerelő műhely mennyi időt szán a rendszer konfigurálására közúton, valós körülmények között! Ne elégedjen meg öntanuló funkciók bekapcsolásával, ugyanis ezek csak részleges megoldásra képesek! Egy példa a programozás menetéről.

- Referencia: a megbízható műhely rendelkezik megfelelő minőségű és mennyiségű referenciával. Ezeknek érdemes alaposan utána járni!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Szűrőcsere utáni leállások

2019. május 31., 14:21 Módosítva: 2019.06.16 07:00
0

Üdvözlöm!

Nissan Almerámban hiba mentesen működött a gázrendszer 6 éve, kb 130 000 km-t mentem vele. A legutóbbi szűrők cseréje után bizonytalan a járása, kereszteződésben, gázelvételkor leáll. Ha megyek vele kb. 10 km-t a hibajelenség megszűnik. Újra kicseréltem a szűrőket, hátha azzal van a baj. Sajnos a hiba ugyanúgy fennáll.

Bosszantó, mert szűrő csere előtt hibátlanul működött hidegen, melegen. Nem tudom, hogy problémát okozhat-e, hogy esetleg beszóródhatott a reduktorba pár porszem abból a szürke porból, amit kiszűr a folyadékszűrő? Az is érdekelne, hogy miből keletkezik az a szürke grafitszerű finom por? Igyekeztem óvatosan kivenni a szűrőt és porszívóval kiszippantottam a port.

Köszönettel várom a válaszát. Üdv Roland

Kedves Roland!

Az Ön esetében valószínűleg egy újonnan - a gázszűrő cserével egyidejűleg - keletkezett hiba űz gonosz tréfát. Az autós szakma sokszor kerül félrevezető tünetek által kellemetlen helyzetbe, amikor is egy adott alkatrész vagy akár beavatkozás után jelentkezik egy tünet. Ilyenkor az ember hajlamos fejben összekapcsolni a tünetet a korábbi beavatkozással.

Az esetek nagy százalékában ez rendben is van, azonban az Ön által leírt esetben kizárható, hogy a szűrő csere és a hibajelenség között ok-okozati összefüggés lenne! Meg kell keresni a gonosz hibaforrást akár tapasztalati úton, akár OBD alapú hibakód vagy élő adat olvasás segítségével. Ha még biztosabb akar lenni a dolgában, a digitális oszcilloszkóp) lehet a megoldás.

A grafit szerű por nem más, mint a töltőállomás és a gépkocsi saját gáztartályának belső faláról diszpergálódó finom vaspor. Természetes jelenség, részben emiatt is javasolt a szűrők időben történő cseréje.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Gázos hybridet szeretnék

2019. május 21., 14:00 Módosítva: 2019.06.18 07:16
369

Jó napot kívánok!

2013. évjáratú TOYOTA Highlander Hybrid autom van. 3.5L V6 (2GR-FE) motorral szerelt kivitel. A városban 8,5-9 liter körüli fogyasztással járok vele amivel teljesen elégedett vagyok. Autópálya használatkor 130 Km/óra(GPS) beállított cruse controll üzemmoddal 10,5-11 liter küzütt alakul a fogyasztásom.

Érdemes-e, lehet-e, legfőképp szabad-e a hybrid üzem mellett a benzinmotort gázosítani? A gáz rendszer tud-e alkalmazkodni az üzemközbeni ciklikus motor leállásokhoz ill. újraindításokhoz? A V6-os motor gázrendszer ára milyen km futásteljesítmény esetén teszi kifizetődővé a beszerelést?

Köszönöm válaszát: Kovács Gyula

Kedves Gyula!

Személy szerint én használtam egy első szériás hybrid Highlandert gázzal elég sokáig, de volt Prius, Nissan Altima és Rx 400 H is saját használatban gázzal. Teljesen jól működnek ezek a motorok gázüzemben. A sok motor leállás-indítás tekintetében a fejlett rendszerek jól paraméterezhetőek.

A megtérülés az Ön esetében 18-20 ezer km magasságában valószínű, amennyiben igényes anyagokból építkezünk. A 2GR-FE motor szelephézag kiegyenlítése sajnos nem hidrotőkés, így a beszerelés előtti - kiindulási alapként tekinthető - szelephézagokat mindenképpen javasolt megmérni. A beszerelés után 20 ezer km után meg kell ismételni az ellenőrzést, és a kapott eredmény ismeretében lehet dönteni a szelephézagok ellenőrzésének további gyakoriságáról.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs ereje az Astrának

2019. május 18., 12:28 Módosítva: 2019.05.20 16:45
278

Kedves LPG Doktor!

Opel Astrámmal 100 ezer kilométert mentem a gázrendszerrel a legkisebb gond nélkül, egészen mostanáig - amikoris a szerelők tanácstalanul állnak a helyzet előtt. Nem tudják, miért lehet az, hogy hideg motorral egyszerűen nincs ereje az autónak: padlógázzal sem tud 80 km/h fölé menni, "odaragad" a fordulatszám és a sebesség mutatója is, nem és nem megy feljebb. Az első piros lámpánál való fékezés közben meg le is döglik azonnal.

Aztán, ahogy kicsit felmelegszik a motor (és átkapcsol gázra), az ereje visszajön, nem is döglik le többé. Tudna segíteni, tanácsot adni ilyen esetben? (kompresszió jó, gyertyacsere és pillangószelep tisztítás megvolt, injektortisztító folyadék, gázrendszer-revízió már kipipálva - mind eredmény nélkül)

Köszönöm szépen! - Attila

Kedves Attila!

Mielőtt a probléma megoldási lehetőségeit boncolgatnánk, egy feltűnő részlet az írásából: padlógáz hidegen? Ha valamit nem teszünk egy járművel, na az pont ez. El sem kezdem kifejteni, hogy miért...

DSCN9010
Fotó: Csipszer Máté / Totalcar

A leírt jelenség a kérdések örök és visszatérő klasszikusa, vélhetően az eltanulás eredménye. Nagyon röviden: helytelenül programozott gázrendszerek esetében találkozunk a jelenséggel. A gyári motorvezérlő adaptív képessége itt vissza üt. Hozzá tanul a helytelen gázbeállításokhoz, majd amikor hidegen benzinnel kell indítani, vagy nehezen indul, vagy - és a bemelegedési szakaszban nehézkesen üzemel benzinnel.

A megoldás a gyári vezérlő resetelése (akksi saru levétele legalább 3 óra hosszára, illetve egyes típusok esetében, ahol ez nem segít, gyári műszerrel az adaptációs értékek törlése). Ekkor ki kell kapcsolni a gázrendszert, melyet a gázvezérlő helyesen történő felprogramozásáig már nem is szabad visszakapcsolni.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még

Hibridet gázosítanék

2019. május 5., 10:56 Módosítva: 2019.05.22 06:29
807

Tisztelt Szerkesztőség!

Lenne egy kérdésem: érdemes-e, lehet-e Mitsubishi Outlander hibrid gépkocsit gázossá átalakítani?

Köszönettel: Ferenc

Tisztelt Ferenc!

A hibrid járművek átalakítása egyre gyakoribb jelenség a piacon. Az Ön esetében az egyetlen nyavaja a tank számára rendelkezésre álló rendkívül szűk hely. Emiatt a tankolható mennyiség 25-30 liter körül lenne. Ezen adat és az autója fogyasztásának ismeretében ki tudja számolni a várható hatótávot autógázzal. A döntés innentől kezdve az Ön kezében van.

Műszakilag megoldható, és amennyiben nem veri ki a hideg veríték a gyakori tankolásokra gondolva, vágjon bele bátran! Ami fontos: a beszerelést megelőzően kiindulási pontként szelephézagot kell ellenőrízni. Utána minden megtett 20 000 km után ezt - a gázszűrők cseréje mellett - meg kell ismételni. Később a hézagok fogyásának mértéke szerint lehet dönteni a ritkább hézag ellenőrzésekről.

A beszerelés előtt érdemes meggyőződni a motor állapotáról, teljes hibamentességéről is. Ez lehet szakszerviz által készített felmérés, vagy digitális oszcilloszkópos vizsgálat. Utóbbi csalhatalan, mindent kimutat tokától bokáig. A beszerelés tekintetében ne csak az árakra figyeljen, hanem arra is, mit kap a pénzéért.

Érdemes a beszerelőműhellyel alaposan elbeszélgetni, kitapogatni, hogy melyik folyamatra mennyi időt szánnak. Az 1 napos beszereléseket nem javasoljuk. A folyamat végén legyen a jármű valós körülmények között kézi erővel (nem automata, öntanuló rendszerek által) felprogramozva. Ennek menete kb. így néz ki.  Mielőbbi rengeteg gázos kilométert kíván az LPG Doktor csapata!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még