Cadillac CTS gázosítása

június 13., 12:31 Módosítva: 2019.06.13 12:41
303

Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy egy Cadillac CTS-t (2004), amit ly7 motorral szereltek, milyen gázrendszerrel érdemes gázosítani? Megkérdeztem 3 műhelyt az átalakítás menetéről és áráról. Árban mindenki 230-250 ezer forintot mondott, ami nem tűnik soknak, tekintve a motor típusát. Viszont a 3 műhelyben 3 típusú gázrendszert mondtak, ami kissé zavarbaejtő. Továbbá érdekelne az is, hogy mennyire eszi a gáz a motort? Nehéz lábam van.

Üdvözlöm!

A kérdéses típus gond nélkül átalakítható. Nem lehet kijelenteni, hogy melyik márka alkalmas erre. Leírok inkább néhány beszerelési szempontot, amely alapján könnyebbé válik a műhely kiválasztása.

auto/CADILLAC/CTS 2001-/XLARGE/01

- Ár: 250 000 Ft. Egy 6 hengeres motor átalakításáért gyanúsan kevésnek tűnik. Olcsó anyagokból, kevés ráfordított munkaóra mellett is kérdéses. Azt Önnek kell tudni, akar-e a minőség rovására spórolni.

- Vállalási határidő: Kerülje az egy napos beszerelést vállaló műhelyeket! Nem láttunk még ilyen típusú beszerelésből kifogástalan kivitelezést.

- Konfiguráció: járjon a végére annak, hogy a beszerelő műhely mennyi időt szán a rendszer konfigurálására közúton, valós körülmények között! Ne elégedjen meg öntanuló funkciók bekapcsolásával, ugyanis ezek csak részleges megoldásra képesek! Egy példa a programozás menetéről.

- Referencia: a megbízható műhely rendelkezik megfelelő minőségű és mennyiségű referenciával. Ezeknek érdemes alaposan utána járni!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

  • Szűrőcsere utáni leállások

    május 31., 14:21 Módosítva: 2019.06.16 07:00
    0

    Üdvözlöm!

    Nissan Almerámban hiba mentesen működött a gázrendszer 6 éve, kb 130 000 km-t mentem vele. A legutóbbi szűrők cseréje után bizonytalan a járása, kereszteződésben, gázelvételkor leáll. Ha megyek vele kb. 10 km-t a hibajelenség megszűnik. Újra kicseréltem a szűrőket, hátha azzal van a baj. Sajnos a hiba ugyanúgy fennáll.

    Bosszantó, mert szűrő csere előtt hibátlanul működött hidegen, melegen. Nem tudom, hogy problémát okozhat-e, hogy esetleg beszóródhatott a reduktorba pár porszem abból a szürke porból, amit kiszűr a folyadékszűrő? Az is érdekelne, hogy miből keletkezik az a szürke grafitszerű finom por? Igyekeztem óvatosan kivenni a szűrőt és porszívóval kiszippantottam a port.

    Köszönettel várom a válaszát. Üdv Roland

    Kedves Roland!

    Az Ön esetében valószínűleg egy újonnan - a gázszűrő cserével egyidejűleg - keletkezett hiba űz gonosz tréfát. Az autós szakma sokszor kerül félrevezető tünetek által kellemetlen helyzetbe, amikor is egy adott alkatrész vagy akár beavatkozás után jelentkezik egy tünet. Ilyenkor az ember hajlamos fejben összekapcsolni a tünetet a korábbi beavatkozással.

    Az esetek nagy százalékában ez rendben is van, azonban az Ön által leírt esetben kizárható, hogy a szűrő csere és a hibajelenség között ok-okozati összefüggés lenne! Meg kell keresni a gonosz hibaforrást akár tapasztalati úton, akár OBD alapú hibakód vagy élő adat olvasás segítségével. Ha még biztosabb akar lenni a dolgában, a digitális oszcilloszkóp) lehet a megoldás.

    A grafit szerű por nem más, mint a töltőállomás és a gépkocsi saját gáztartályának belső faláról diszpergálódó finom vaspor. Természetes jelenség, részben emiatt is javasolt a szűrők időben történő cseréje.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Gázos hybridet szeretnék

    május 21., 14:00 Módosítva: 2019.06.18 07:16
    369

    Jó napot kívánok!

    2013. évjáratú TOYOTA Highlander Hybrid autom van. 3.5L V6 (2GR-FE) motorral szerelt kivitel. A városban 8,5-9 liter körüli fogyasztással járok vele amivel teljesen elégedett vagyok. Autópálya használatkor 130 Km/óra(GPS) beállított cruse controll üzemmoddal 10,5-11 liter küzütt alakul a fogyasztásom.

    Érdemes-e, lehet-e, legfőképp szabad-e a hybrid üzem mellett a benzinmotort gázosítani? A gáz rendszer tud-e alkalmazkodni az üzemközbeni ciklikus motor leállásokhoz ill. újraindításokhoz? A V6-os motor gázrendszer ára milyen km futásteljesítmény esetén teszi kifizetődővé a beszerelést?

    Köszönöm válaszát: Kovács Gyula

    Kedves Gyula!

    Személy szerint én használtam egy első szériás hybrid Highlandert gázzal elég sokáig, de volt Prius, Nissan Altima és Rx 400 H is saját használatban gázzal. Teljesen jól működnek ezek a motorok gázüzemben. A sok motor leállás-indítás tekintetében a fejlett rendszerek jól paraméterezhetőek.

    A megtérülés az Ön esetében 18-20 ezer km magasságában valószínű, amennyiben igényes anyagokból építkezünk. A 2GR-FE motor szelephézag kiegyenlítése sajnos nem hidrotőkés, így a beszerelés előtti - kiindulási alapként tekinthető - szelephézagokat mindenképpen javasolt megmérni. A beszerelés után 20 ezer km után meg kell ismételni az ellenőrzést, és a kapott eredmény ismeretében lehet dönteni a szelephézagok ellenőrzésének további gyakoriságáról.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nincs ereje az Astrának

    május 18., 12:28 Módosítva: 2019.05.20 16:45
    278

    Kedves LPG Doktor!

    Opel Astrámmal 100 ezer kilométert mentem a gázrendszerrel a legkisebb gond nélkül, egészen mostanáig - amikoris a szerelők tanácstalanul állnak a helyzet előtt. Nem tudják, miért lehet az, hogy hideg motorral egyszerűen nincs ereje az autónak: padlógázzal sem tud 80 km/h fölé menni, "odaragad" a fordulatszám és a sebesség mutatója is, nem és nem megy feljebb. Az első piros lámpánál való fékezés közben meg le is döglik azonnal.

    Aztán, ahogy kicsit felmelegszik a motor (és átkapcsol gázra), az ereje visszajön, nem is döglik le többé. Tudna segíteni, tanácsot adni ilyen esetben? (kompresszió jó, gyertyacsere és pillangószelep tisztítás megvolt, injektortisztító folyadék, gázrendszer-revízió már kipipálva - mind eredmény nélkül)

    Köszönöm szépen! - Attila

    Kedves Attila!

    Mielőtt a probléma megoldási lehetőségeit boncolgatnánk, egy feltűnő részlet az írásából: padlógáz hidegen? Ha valamit nem teszünk egy járművel, na az pont ez. El sem kezdem kifejteni, hogy miért...

    DSCN9010
    Fotó: Csipszer Máté / Totalcar

    A leírt jelenség a kérdések örök és visszatérő klasszikusa, vélhetően az eltanulás eredménye. Nagyon röviden: helytelenül programozott gázrendszerek esetében találkozunk a jelenséggel. A gyári motorvezérlő adaptív képessége itt vissza üt. Hozzá tanul a helytelen gázbeállításokhoz, majd amikor hidegen benzinnel kell indítani, vagy nehezen indul, vagy - és a bemelegedési szakaszban nehézkesen üzemel benzinnel.

    A megoldás a gyári vezérlő resetelése (akksi saru levétele legalább 3 óra hosszára, illetve egyes típusok esetében, ahol ez nem segít, gyári műszerrel az adaptációs értékek törlése). Ekkor ki kell kapcsolni a gázrendszert, melyet a gázvezérlő helyesen történő felprogramozásáig már nem is szabad visszakapcsolni.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hibridet gázosítanék

    május 5., 10:56 Módosítva: 2019.05.22 06:29
    807

    Tisztelt Szerkesztőség!

    Lenne egy kérdésem: érdemes-e, lehet-e Mitsubishi Outlander hibrid gépkocsit gázossá átalakítani?

    Köszönettel: Ferenc

    Tisztelt Ferenc!

    A hibrid járművek átalakítása egyre gyakoribb jelenség a piacon. Az Ön esetében az egyetlen nyavaja a tank számára rendelkezésre álló rendkívül szűk hely. Emiatt a tankolható mennyiség 25-30 liter körül lenne. Ezen adat és az autója fogyasztásának ismeretében ki tudja számolni a várható hatótávot autógázzal. A döntés innentől kezdve az Ön kezében van.

    Műszakilag megoldható, és amennyiben nem veri ki a hideg veríték a gyakori tankolásokra gondolva, vágjon bele bátran! Ami fontos: a beszerelést megelőzően kiindulási pontként szelephézagot kell ellenőrízni. Utána minden megtett 20 000 km után ezt - a gázszűrők cseréje mellett - meg kell ismételni. Később a hézagok fogyásának mértéke szerint lehet dönteni a ritkább hézag ellenőrzésekről.

    A beszerelés előtt érdemes meggyőződni a motor állapotáról, teljes hibamentességéről is. Ez lehet szakszerviz által készített felmérés, vagy digitális oszcilloszkópos vizsgálat. Utóbbi csalhatalan, mindent kimutat tokától bokáig. A beszerelés tekintetében ne csak az árakra figyeljen, hanem arra is, mit kap a pénzéért.

    Érdemes a beszerelőműhellyel alaposan elbeszélgetni, kitapogatni, hogy melyik folyamatra mennyi időt szánnak. Az 1 napos beszereléseket nem javasoljuk. A folyamat végén legyen a jármű valós körülmények között kézi erővel (nem automata, öntanuló rendszerek által) felprogramozva. Ennek menete kb. így néz ki.  Mielőbbi rengeteg gázos kilométert kíván az LPG Doktor csapata!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gyújtáskimaradás a Merciben

    május 3., 10:13 Módosítva: 2019.05.10 10:41
    0

    Van egy Mercedes Benz C180-am, 230 000 km-el. Idáig nagyon szépen működött.

    Egy hónapja a 3-as hengerbe gyújtás kimaradást jelzett. Gyertyacsere, összeszerelés nem segít. Trafó csere, probléma látszólag megoldódott. Egy hétre rá ugyan az. Trafók rendben, gyertyák újak, 4-es hengerbe nincs gyújtás. Újabb vizsgálat, tisztítás, trafó csere.

    Újból jól indul, és végül oda jutottunk hogy a rendszer kapcsolja ki a 4-es henger gyújtását nagyobb gázadásnál, míg az autó nem áll meg a hiba fennáll, rezeg az autó, 3 henger működik.

    Vajon mi lehet a gond?

    Üdvözlöm!

    A motorvezérlő vélhetően elveszi a gyújtást és a befecskendezést is abban a hengerben, ahol égéskimaradást érzékel. Erre a katalizátor védelme érdekében van szükség. A kérdés ilyenkor az, hogy mi okozza az égéskimaradást, ha a gyújtás főbb elemei cserélve lettek?

    Az első lépés annak a ritka de mégis előforduló szitiációnak a kizárása, hogy valamelyik újonnan beszerelt alkatrész mégis hibás. Az üzemanyag ellátás elemeinek vizsgálata egyszerűbb kaland, ez a következő lépés.

    Ha ez kizárható, kénytelen vagyok a szelepekre gondolni, ami nem jó hír. A pontos diagnózis vagy szétszedés után, vagy - ezt elkerülendő - oszcilloszkópos diagnosztika  segítségével állítható fel. Sok sikert és mielőbbi gyógyulást kívánunk a verdának!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázzal leállítva nem indul

    április 18., 15:17 Módosítva: 2019.05.03 14:22
    0

    Üdvözlöm!

    VW Caddy 1.4 benzin, utólag gázos, 402 ezer km ebből 360 ezer gázzal. Pár hónapja, ha gázzal állítom le, nem indul, csak kb 4-5. indításra. Ha leállás előtt pár perccel átkapcsolom benzinre vagy csak azzal használom, akkor indul elsőre.

    2 éve injektorcsere óta 5 fok alatt nem kapcsol gázra, csak indítás után 3 másodperccel, azonnal sípol is. Mikor már meleg, leállítom, aztán már jó. 6 évig nem volt ilyen gond. Szűrök lettek cserélve.

    Köszönettel: Lőrinc

    Kedves Lőrinc!

    Ketté bontom a válaszom, mert a felsorolt problémák ezt indokolják.

    1., A gázüzem utáni másnap történő nehézkes indítás lehet a már számtalanszor taglalt eltanulási jelenség következménye is. Pár perc benzinnel történő járatás alapvetően kevés lenne az adaptációs értékek vissza tanítására, ennek ellenére van erre is esély, ugyanis vannak kivételes esetek. Sokkal valószínűbb ennél a benzin szivattyú visszacsapó szelepének helytelen működése. Ilyenkor a szivattyú és az injektorok közötti üzemanyag vezetékben pangó benzin a hiba miatt szép lassan visszafolyik a tankba. Az így lelevegősödött rendszer aztán megteszi a hatását az indításkor. A pontos diagnózis érdekében javasoljuk a digitális oszcilloszkópos vizsgálatot, amely minden kétséget kizárva képes feltárni a hibákat, ellentétben a sokszor csak irányadó információt adó OBD adatokkal szemben!

    2., A gázra átváltás anomáliája már egy gázrendszer specifikus hiba lesz, ezt nincs mese, meg kell keresni!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázosítanám a turbós Vitarát

    április 3., 10:31 Módosítva: 2019.04.18 15:17
    709

    Üdvözlöm.

    Van egy Suzuki Vitarám, 2018-as évjárat, 1.4-es turbós motorral. Az lenne a kérdésem, hogy szereltethetek-e bele LPG rendszert. Elég sokat használom az autót és a beépítés hamar megtérülne, csak egyre több helyen hallom és olvasom, hogy ezekbe a turbós motorokba nem ajánlják az LPG rendszert. A kérdésem az lenne, hogy ez valóban így van-e és ha igen akkor mi az oka?

    Válaszát előre is köszönöm.

    Üdvözlettel: Ferenc

    Tisztelt Kovács Úr!

    A hír az Ön autóját illetően igaz, mégsincs ok-okozati összefüggés a turbófeltöltő és a gázosítás nehézsége között. Alapvetően rengeteg turbós autó kerül átalakításra anélkül, hogy ez bármiféle problémát okozna a motor működésének tekintetében. A Vitara 1.4T esetében a közvetlen befecskendezés okozza a nehézséget.

    4-SuzukiVitara-04

    Ezeken a motorokon az injektorok a hagyományos szívócső befecskendezéses motorokkal ellentétben a hengerfej tetején, közvetlen összeköttetésben az égéstérrel vannak elhelyezve. Az ebből eredő hőterhelés jelentős részét maga az injektorokon áthaladó üzemanyag vonja el, így képesek túlélni a magas hőmérsékletet.

    Közvetlen befecskendezés esetén az elterjedt megoldás az, hogy 10-15% benzint továbbra is adagolnak a gázrendszerek az üzemanyag keverékhez, így biztosítva az injektorok további hűtését. Ez még nem lenne megoldhatatlan feladat, azonban a gázrendszerek gyártói nagyrészt előre programozott vezérlőket fejlesztenek ezekhez a motorokhoz. Így próbálják meg a beszerelő műhelyek esetleges hibájából eredő károkat elkerülni, amelyek ennél a technikai megoldásnál hatványozottan fordulhatnának elő.

    Sajnos ehhez a motorhoz - jelen pillanatban és az én ismereteim szerint - egyik gyártó sem kínál kész megoldást. Érdemes azonban félévente rákérdezni a nagyobb beszerelő műhelyeknél, hogy esetleg közben dobott-e piacra valamelyik gyártó gázszettet a típushoz!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázosítanám a Mazdát

    március 13., 16:10 Módosítva: 2019.04.16 07:08
    1

    Tisztelt LPG Doktor!

    2004-es 2.3 literes Mazda MPV-be szeretném beépíteni az LPG szettet. Az interneten ellentmondásos információkat találni arról, hogy ez a motor alkalmas-e erre. Mi az Ön tapasztalata-véleménye erről a motorról az LPG üzemmel kapcsolatban?

    Üdv. Gábor

    Kedves Gábor,

    Az egyes motorok alkalmasságának megítélése egy régi téma. Léteznek szakmai körökben közkézen forgó listák az elvileg alkalmatlan motorok kódjairól.

    Személyes tapasztalatunk azonban az, hogy a probléma alapja igaz, éppen a következmény mértéke és a hiba megelőzésének módja kerüli el a szakma figyelmét. Léteznek ugyanis valóban gyengébb minőségű anyagokból megépített hengerfejek, amelyek érzékenyek a hőterhelésre. Az ilyen motorokon tapasztalható meghibásodások vezettek oda, hogy ebből listák, szakmai legendák képződjenek.

    A valóságban azonban az a helyzet, hogy a meghibásodások fő okaként megnevezett hőterhelési többlet egy kisebb hányada származik közvetlenül az LPG magasabb égéshőjéből! A nagyobbik fele az esetenként hibás programozás miatt kialakuló szegény keverékes üzemmód eredménye, mely így összeadódik az előbb említett természetes hőmérséklet emelkedéssel, így károsítva a kipufogó szelepeket. Erről itt olvashat bővebben a felsőkenő rendszerekről írt cikkünkben.

     A mechanikus szelephézag állítású motorok esetében az időben ( 20-25 ezer kilométerenként ) elvégzett szelephézag ellenőrzés, illetve a hézag szükség szerinti korrekciója a megelőzés hatékony eszköze, melyről aránytalanul kevés szó esik szakmai körökben. Vagyis legyen tisztességesen felprogramozva a rendszer és a fentiek szerint ellenőrizzék a szelephézagokat! Így a Mazda MPV is alkalmas az átalakításra, főleg, ha a gondos gazda lába nem ólomból van, és ismeri a részterhelés fogalmát.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    LPG-s motor karbantartása

    március 1., 11:29 Módosítva: 2019.03.18 16:15
    0

    Tisztelt LPG-doktor!

    A 2005-ös évjáratú Škoda Octaviámban (Tour) 185 ezer km van, amelyből 100 ezer km-t gázzal tettem meg. Hála az Ön szakértelmének az utolsó két évben most már teljesen hibamentes működik, amióta beállították.

    Kérdésem, hogy ennyi km megtétele után kell-e valamilyen ellenőrzést végrehajtani, vagy alkatrészt cserélni a gázos rendszernél (pl. reduktor)? Landi rendszer van benne, amelyet 2011-ben szereltek be. Mikor, mit célszerű ellenőrizni vagy cserélni?

    Márton

    Kedves Márton!

    Köszönjük szépen az elismerő szavait! Remélem, hogy a 20 ezer kilométerenként javasolt szűrőcseréket elvégeztette!

    Szűrőcserék alkalmával alapértelmezett módon a szerviz ránéz a gáznyomásra. A szoftver által a programozáskor rögzített értékhez képest nem szabad jelentős eltérést tapasztalni alapjáraton. Ez maximum 0,05-0,1 bar között elfogadható, felette a reduktor hibájának előjeleként értékelendő.

    Terhelés alatt az adott reduktor mérete és a motorteljesítmény függvényében a tapasztalt szakember meg tudja ítélni, hogy a padlógáz közben látható nyomásesés mértéke egészséges keretek között van-e vagy sem. A szivárgások ellenőrzése szintén időszakos rutin feladat. Ezeken felül más ellenőrizni való nincs a rendszerben. Az egyéb alkatrészek meghibásodása egyértelmű tünetekkel jár, ezek hiányában nincs ok komolyabb vizsgálódásra.

    Az Ön autóját nem érinti, de fontos információ: mechanikus szelephézag állítást igénylő motorok esetében 20-30 ezer kilométerenként SZELEPHÉZAG ELLENŐRZÉS!!! Ha a fentiekre figyelnek a gázautózást kedvelő hölgyek-urak, hamarosan szebb jövő elé nézhetünk és az LPG visszaszerezheti méltán jó hírét.

    LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Hidegben nehézkes az indulás

    február 12., 16:19 Módosítva: 2019.03.02 08:37
    57

    Üdvözlöm!

    Adott egy 638-as, 114-es es lpg-s Vito. Mint gazdája, én már megtanultam, hogy -5fok alatt csak benzin üzemmódra kapcsolva állítsam le a motort, ugyanis ha nem teszem, másnap reggel csak behúzásra indul. Benzines leállítással -18ban is pöcc-röff.

    Nos a párom a -10fokban elfelejtette ezt, és természetesen nem is indult másnap reggel, na de ráadásban jött a hó, így képtelenség behúzni a 2T-s kocsit tanyavidéken.

    Próbáltuk 2 nap is köszörültetni magában, hidegindítóval is, de sajnos mindig csak a majdnem röffent. Viszont az autónak 3 nap múlva dolgoznia kellene, de a hó nem fog elolvadni addig, nem birjuk berántani. Tud-e esetleg bármilyen tanácsot adni, erre a beindítási problémára?

    Köszönettel, Hajdú Zsófia

    Kedves Zsófia!

    Nem opció, nem lehet megszokás tárgya az, hogy egy gázüzemű járművet benzinnel kelljen leállítani! Gázzal leállítva is tökéletesen kell másnap indulnia a motornak. Ha mégsem ezt teszi, hiba van a képletben. A gázrendszer programozása lehet a ludas ismét.

    A rovatban nagyon sokszor kitárgyalt motorvezérlő eltanulás okozhat ilyen tüneteket. A helytelen gázvezérő programozás következtében a gyári vezérlő a következő hidegindításnál vagy nagyon dús, vagy épp ellenkezőleg , nagyon szegény keveréket állít be indítási keverékként. Mindkét eset hasonló tüneteket produkál, vagyis nehezen, vagy egyáltalán nem indul az eszköz.

    Az, hogy melyik irányba tolja el a gyári vezérelő a keveréket, a gázvezérlőbe írt hibás adatok előjelétől függ. Ha nagyon dús a keverék gázüzemben, akkor szegényíteni fog, ha szegény, akkor pedig dúsítani. Javaslom az autó diagnosztikáját, majd a gázvezérlő szakszerű programozását.


    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázosítanám az Avensist

    február 3., 09:50 Módosítva: 2019.02.12 21:04
    0

    Érdeklődni szeretnék, mi a véleménye Toyota Avensis 1.8 benzin LPG átalakításáról motorikus szempontból. 2005-2010-es évjárat.

    Üdvözlöm!

    Átalakítható, viszont a szelephézagok rendszeres ellenőrzése, majd a szükségszerű állítása mindenképpen nagyon fontos eleme az üzemeltetésnek! A hézagok fogyását alapvetően 2 dolog okozza. Az első az LPG magasabb égési hőmérséklete. Ezzel nincs mit kezdeni, nem is káros önmagában.

    A másik az esetleg helytelen rendszerprogramozás, amely szegény keverékes üzemmódot előidézve akár tovább 150-200 celsius fokkal is megemelheti a kipufogógáz hőmérsékletét.

    Ezt hozzáadva az előzőleg említett egyébként természetes hőterheléshez már lehet sok, ami előbb a hézagok gyorsabb fogyását, később a szelepek beégését okozhatják. A programozás menete nagyon fontos, erről itt olvashat bővebben.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    LPG-szettel vettem az autót, kárt tehet a motorjában?

    január 30., 13:10 Módosítva: 2019.02.03 09:51
    154

    Kedves LPG doktor.

    Az lenne a kérdésem, hogy most vásároltam egy Nissan Murano 3.5 V6-os motorral rendelkező autót gáz üzemmel. Én nem értek hozzá, de elvileg külön olajozótartály is van benne az LPG miatt. Ön szerint az LPG rendszer tehet kárt az autó motorjában hosszútávon?

    Sok jót és rosszat hallottam már erről, de hosszútávon nem tudom mit eredményez a gáz a motorban. Ha megvan az esélye, hogy baja lehet tőle, inkább kiszereltetem csak az autónak ne legyen baja, de a szívem szerint benne hagynám mert lényegesen olcsóbb. Nem bántja a szelepeket, katalizátort illetve bármilyen más alkatrészt a motorban?

    Köszönöm a választ!

    Üdvözlöm!

    Ördöge van, mert a cégünk használ egy ilyen Muranót, épp gázzal természetesen. Nos, a Murano nyűgös darab, de nem lehetetlen gázzal használni. A felsőkenő rendszer használata telljesen felesleges. Erről készült írásunkat itt olvashatja.

    A Murano esetében a probléma az, hogy a gázüzem miatt szükségszerűen gyakrabban elvégezni szükséges szelephézag ellenőrzések még csak kivitelezhetőek, azonban a hézagok korrekciója már nehézkes a hozzáférése miatt. Egyeztessen a szerelőjével, mennyibe kerülne, ha 8-10 db szelep hézagja adott esetben állításra szorulna.

    Ez kb. 60 ezer kilométerenként lesz esedékes abban az esetben, ha a rendszer jól van programozva. Utóbbi nagyon fontos, a helytelen programozás következményeként fellépő magasabb égési hőmérséklet ugyanis az, ami árt a motornak, nem maga az LPG! A programozás helyes menete itt olvasható.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Használt LPG rendszer a Swiftbe?

    január 15., 18:22 Módosítva: 2019.01.31 06:32
    295

    Tisztelt LPG doktor!

    Kérdésem az lenne, hogy ha sikerül jutányos áron hozzájutnom egy használt komplett bontott gáz szetthez ami eredetileg egy Suzuki Swiftben volt, és szintén egy ugyanolyan típusú Suzukiba szeretném beszereltetni, akkor megoldható-e? Mire kell figyelnem használt gázszett vásárlása esetén, és mennyi költséget tudok spórolni egy új gázszett beszereléséhez képest?

    Üdvözlöm!

    Nagyon jó kérdés, végre egy olyan tartalom, amit még nem 400x taglaltunk!

    A bontott szettek vásárlása leginkább azért értelmetlen, mert az átalakítás összköltségének csak egy kisebb része takarítható így meg.

    A beszerelés költségének legalább 60-65%-a a munkadíj, az áfa, valamint adott esetben az engedélyek ügyintézése. Ha fillérekért veszi és biztos forrásból tudja, hogy keveset futott és hibátlan, akkor akár 30%-ot is megtakaríthat így. Ilyen viszont csak az Afgán népmesékben létezik, a való életben a gázrendszerek használva vannak, előéletük pedig a legritkább esetben ellenőrizhető csak.

    A másodkézből vásárolt motyóval viszont elveszti a garancia lehetőségét, cserében viszont a nyakába veszi a fődarabok kopásából eredő - és ennél fogva természetszerű - cserék költségeit bónuszként. Nem javallott, de lehetséges megoldás.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hidegben nehézkes az indulás

    2018. december 20., 10:27 Módosítva: 2019.01.11 10:35
    63

    Üdvözlöm!

    Fiat Stilo 1.2-es 2002-es benzin-gáz üzemű autóról volna szó. Nem olvastam végig a kérdéseket, lehet hogy foglalkozott már valaki ezzel a témával, elnézést ha így van.

    Reggeli hideg indításnál (benzinnel természetesen) nehezen szedi össze magát az autó. Első fordításra beindul, aztán mintha kevés lenne az üzemanyag, elkezd fulladozni. Olyan mint amikor a régi kézi szívatós járműnél nem eléggé húznánk rá.

    Leállítom, újra próbálom, rögtön indul, majd megint fulladozik. Benzines oldalon meg lett nézve több minden, nem találtak hibát (üza. nyomás,gyertyák, jeladók stb.)

    Érdekessége az hogy ha ilyenkor csak benzinnel járunk kb két napot, akkor teljesen megszűnik a hibajelenség. Használjuk a gázt, másnap már nem jó. Érdeklődtem utána.

    Azt a tippet kaptam, hogy a gázos computer eltanítja a benzinest. Sokan ezt hülyeségnek tartják. Egy debreceni szervizben (nekem 120 km) hallottak már erről, elvittem hozzájuk, valamit módosítottak, rajta így 1-2 hónapig jó volt, de sajnos újra visszatér a probléma.

    Továbbá a motorjel (sárga visszajelző) csak benzin üzemnél, napokon belül eltűnik, gázüzemnél hamar visszajön. Ön szerint is létezik eltanulás, mit javasolna?

    Gázrendszerem neve AC Stag 4. Aki beszerelte, nem tud mit kezdeni a hibával és már be is zárta műhelyét a mi régiónkban. Szeretem a gázüzemet, csak ez a hiba megkeseríti mindennapjainkat. Köszönöm, hogy elolvasta, várom szíves válaszát.

    Üdv. Gál Attila

    Kedves Attila,

    Az Ön által vázolt jelenség valóban az eltanulást feltételezi. Erről picit bővebben: alapvető dolog tudni, hogy itt tulajdonképpen nem a gázkomputertől történő eltanulásról van szó!

    A gyári vezérlő ugyanis nem tudja, hogy ott okoskodik a motortérben egy másik mesterséges agy. Ő a mindenkori körülményekhez igyekszik alkalmazkodni, amely viszont - vélhetően a gázvezérlő helytelen programozásának köszönhetően - nem azonos a benzines üzem körülményeivel. Így amikor ismét benzinnel használja a járművet, az előzőleg figyelembe vett helytelen gázüzemű paraméterekhez képest valamelyik irányban ( vagy dúsabb, vagy szegényebb a keverék ) nagy lesz az eltérés, ami egyenetlen motor járásban vagy nehéz indításban nyilvánul meg.

    A megoldás a gázvezérlő helyes beállítása. Laikus autós ember nem tudhatja, mi ennek a folyamatnak a helyes munkamenete. Erről itt olvashat többet.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Rángató motor LPG-üzemben

    2018. december 5., 11:25 Módosítva: 2018.12.21 07:08
    0

    Tisztelt LPG-doktor!

    Egy 2003. évben gyártott Z16XE motorszámú Opelem van, amit kb. 5-6 éve gázüzemre átalakíttatott az előző tulaj. Eddig semmi probléma nem volt vele. Újabban rángatni kezdett LPG üzemben alacsony fordulaton (1000 és 2000 között), hosszabb táv megtétele után.

    Elvittem az autót oda, ahol beszerelték a gáz-szettet, de elsőre hibát nem találtak. Másodjára azt mondták, a hengerfejeket kell majd felújítani, ha benzin üzemben is rángatni kezd. Abban kérnék segítséget, hogy a probléma valóban ilyen nagyobb beavatkozást igénylőnek tűnik, vagy lehet, hogy csak a gázrendszert kellene beállítani?

    A választ előre is köszönöm!

    Üdvözlöm!

    Az Ön által vázolt hibajelenséghez hasonló bajok az esetek 95 %-ban gyújtás eredetű hibák. Valóban rángathat egy motor akkor is, ha a szelephézag elfogyása miatt beég néhány szelep. Ez azonban egyértelműen megállapítható! Ebben az esetben nincs alternatíva, hengerfej le, felújít.Ha azonban ez a baj, akkor nincs olyan, hogy "ha majd később benzinnel is rángat". Vagy rossz, vagy nem.

    Sajnos nagyon sokszor találkozunk azzal a problémával, hogy a szervizek nincsenek a helyzet magaslatán a hiba megállapítás tekintetében. Mi például éppen ezért egy bolondbiztos megoldást alkalmazunk találgatás, OBD hibakód okfejtés és felesleges alkatrész cserélgetés helyett. A módszer segítségével minden kétséget kizárva tudunk megállapítani minden hibát, amely a motor működését érinti! Diagnosztika, javítás, ez a helyes sorrend, a találgatásokat pedig inkább hagyja figyelmen kívül!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Peugeot V6 gázosítása

    2018. november 29., 15:52 Módosítva: 2018.12.06 06:27
    131

    Kedves LPG Doki!

    Az 1998-as gyártású Peugeot 406 3.0 V6 Break (140 Kw) alkalmas a gázos átalakításra ? A neten láttam fotókat erről (Landi-Renso rendszer), de nem tudom, hogy hosszú távon tényleg jó-e a motornak.

    András

    Kedves András!

    Alapvető és általános igazság, hogy minden motornak jót tesz a gáz! Ami nem tesz jót, az a szakszerűtlen beépítés és rendszer programozás, az autó általános műszaki állapotát teljesen figyelmen kívül hagyó beszerelés, a 47-nél nagyobb cipőméret és a lelketlen tulajdonos.

    Vannak kicsit gyengébb anyagminőséggel megáldott motorok. Ezekkel az ember kicsit óvatosabban bánik. Nagy terhelésen kevesebbet járatja vagy gázüzemben benzint adagol a magas fordulatú tartományokban a gázhoz. Gyakrabban figyeli a szelephézag változásait ( már ha nem hidrotőkés a motor ).

    A kérdésben szereplő típus nem érzékeny fajta, nyugodtan át lehet alakítani. Csak könyörgöm, legyen a végén rendesen, emberi kéz által felprogramozva!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Mégane RS gázosítása

    2018. november 9., 14:45 Módosítva: 2018.12.01 09:54
    391

    Tisztelt LPG-doktor!

    Nemrég egy 2007-es Renault Megane RS (2.0T 225 lóerő) tulajdonosa lettem, ami eddig nagyon beválik és elég sokat járok vele. Megfordult a fejemben, hogy mi lenne ha LPG-t szereltetnék bele? LPG-vel jóval többet tudnák vele járni ugyanannyi költségből, viszont tanácstalan vagyok.

    Ön szerint több kárt tennék a motorban, mint hasznot magamnak, vagy ilyen sportosabb motorban is nyugodt szívvel ajánlja az LPG-t? Utána olvastam, de van ahol jót írnak, van ahol nem ajánlják turbós benzin motorban. Előre is köszönöm válaszát, tanácsát!

    Üdvözlettel: Lehel

    Kedves Lehel!

    Dőljön hátra, teljesen jó nyomon jár! Az autós szakmák jelentős része riogat az LPG üzem kapcsán. Ez túlnyomó részt hazugság vagy tévedés alapú!

    Ha egy gázrendszer tisztességesen van beépítve, kizárólag előnyei lesznek akár még a motor élettartamára nézve is!

    Nézzük hát, mit is értünk ez alatt pontosan:

    1. Megfelelő méretezésű alkatrészek : reduktor, injektorok, gázszelep és a gázcsövek.
    2. Szakszerű beszerelés : megfelelő hosszúságú csövek alkalmazása a kritikus helyeken, külső gázszelep esetén a szelep és a reduktor közti távolságra való odafigyelés, a kívánalmaknak megfelelő injektor pozícionálás, megfelelő rögzítő és kötőelemek használata a hazai rossz szokás szerinti kábel kötegelő helyett, korrózió védelem a tartály elhelyezése nyomán szükségszerűen átfúrt karosszérián, stb.
    3. Menet közben történő szakszerű rendszer programozás! Nem autoadaptiv rendszerre hagyatkozás, hanem szakszerű és pontos emberi kéz által végzett folyamatról beszélünk.

    Át kell alakítani a fentiek szerint! Ha nagy lába van nagyon, érdemes terhelésfüggő benzin adagolással védeni a motort a nagy terhelési tartományokban. A szelephézag ellenőrzése a hidrotőke nélküli motorokon 20-25 ezer km után szükségszerű. ( Nem néztem utána, hogy a szóbanforgó Renault motor milyen ). Remélem adtam egy kis lökést egy tisztább jövő és a gazdaságosabb üzemeltetés felé!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázos Lancert vettem, mit tegyek?

    2018. október 14., 10:35 Módosítva: 2018.11.11 10:15
    49

    Kedves LPG-doktor!

    Nemrég vásároltam egy Németországból behozott Mitsubishi Lancer-t (2005 évjárat), amelybe PRINS VSI rendszert szereltek 2009-ben. Az autó szervizkönyvek szerint 95 000 km-t futott a beszerelés óta, most 135 000 km-nél áll a mutató. Én még csak benzin üzemben használtam.

    Kérdéseim: Milyen szervizeket ajánlott elvégezni a gázrendszeren (vagy azzal kapcsolatban az autó többi részén), ha az ember gázrendszerrel szerelt használt autót vett és nem biztos a gépjármű előéletében? Pl.:

    Gyártó ajánlása szerint 75 000 km-ként szűrőt kell cserélni.

    Olvastam, hogy 10 évig használhatóak a tartályok utána ismételt szilárdsági ellenőrzés kell. Ez tartály cserét is jelent esetek többségében vagy általában tovább üzemeltethetőek az újrapróbázott tartályok?

    Szelephézag állítás: szükséges-e minden autónál időközönként ellenőriztetni?

    Rendszer tisztítása, finomhangolása egyéb szükséges-e?

    Összességében, érdemes ilyen öreg autónál erre költeni vagy érdemesebb megválni a gázrendszertől esetleg jobb átalakítani a PRINS-t egy itthon könnyebben szervizeltethető gázrendszerre?

    Üdv, Dani

    Kedves Dani!

    A szűrőcsere nagyon fontos, de nem 75, hanem 20-25 ezer kilométerenként!

    A hatályos rendelkezések értelmében már nincs mód a tartályok érvényességét kitolni, ezért 10 év után csere a megoldás.

    Szelephézagot - amennyiben nem hidrotőkés a jármű szelepvezérlése - érdemes 30-40 ezer kilométerenként ellenőrizni. Egy jól beállított rendszert nem kell többé hangolni.

    Érdemes azonban az időszakos szervizek alkalmával meggyőződni a névleges gáznyomás alakulásáról. Ha ez nincs rendben, a reduktor halála várható, valamint az ezáltal okozott szegény keverékes égés a hengerfejben okozhat károkat.

    A szivárgás ellenőrzést meg se említem, hiszen alap kötelem egy szűrőcsere után. Az ismeretlen előéletű autónál leellenőrizném a keverékképzés adatait részterhelésen és padlógázon egyaránt, biztos ami sicher alapon. Günter is hibázhat odakint :-)

    A rendszer lecserélése bevett szokás abban az esetben, ha valamelyik igen drága Prins alkatrész beadja a kulcsot. Ennek pótlása olykor annyi, mintha például a teljes motortéri kittet az általunk forgalmazott Alex-re cserélnénk.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Felderíthetetlen(?) hiba az LPG-rendszerrel

    2018. szeptember 28., 13:51 Módosítva: 2018.10.15 07:26
    0

    Tisztelt LPG-doktor!

    Adott egy 20 éves Honda CR-V gépjármű (automata), amibe 2012-ben került bele egy Lovato gázszett. Éveken át nem is volt vele probléma, míg kb. egy-másfél éve a következő probléma kezdődött: az autó benzinüzemben hibátlanul működik, és többnyire gázüzemben is, azonban ilyenkor - teljesen sporadikusan - van, hogy leáll az autó alattam és se kép, se hang. Az üzemmódválasztó kapcsoló is teljesen elsötétül ilyenkor, semmilyen led nem világít rajta.

    Ez a hiba előjöhet egyenes szakaszon, vagy ívben akár, városban vagy azon kívül. Viszont van, hogy hetekig nem jön elő, majd mikor igen, akkor egy jó ideig (akár hetekig) megint igen. A kocsit (automata lévén) ilyenkor teljesen meg kell állítanom, parkolóállásba tennem a sebességváltó kart, majd benzinüzemben megpróbálni indítani.

    Ezt nem kell ecsetelnem, hogy milyen kellemetlen és veszélyes tud lenni. Természetesen többször is voltam már az autóval a beszerelést végző szakszervizben, de ott mindig jó volt, sose jött elő a hiba. A komputert rácsatlakoztatták az autóra, úgy nézték.

    Teljesen tanácstalan vagyok az esettel kapcsolatban, ahogy a szervizben is csak a karjukat tudják széttárni, viszont az autót még szeretném használni és LPG-üzemben, hiszen nem azért szereltettem be, hogy benzint égessek vele. Kérem, hogy ha tud, ha volt már tapasztalata ilyen esettel, akkor segítsen. Bármilyen tanácsot szívesen fogadok, hogy merre induljak el.

    Előre is köszönöm. Üdvözlettel: Tibor

    Kedves Tibor!

    Megítélésem szerint kábelköteg szakadás állhat a hiba hátterében. Az ehhez hasonló jelenségek pontos diagnosztikája nem egyszerű feladat,mivel a tünet csak szórványosan jelentkezik. Mindenképpen egy - a kihívást kedvelő - szakműhellyel kellene felvennie a kapcsolatot.

    Szép feladat, de nem lehetetlen!

    Üdvözlettel: LPG Doktor - www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Problémák a gázzal

    2018. szeptember 14., 09:46 Módosítva: 2018.09.18 07:18
    12

    Tisztelt LPG doktor!

    Adott egy 1.6 Passat benzin -gázos, két hónapig nem használtam gázzal, mert nehezen indult. Ha folyamatosan benzinnel ment, akkor indult! Két hónap után tankoltam bele ģázt, mert hosszabb útra indultam. 20 km megtétele után elkezdett villogni felváltva a piros meg a zöld led és sípolás is hallatszott! Átváltottam benzinre, azon jól működik!

    Rendszeresen szervizeltem, szűrő csere, injektor felújítás, gyertyák cserélve, gyújtó trafó, gyújtókábelek cserélve! Mi lehet a probléma?

    Üdvözlöm!

    Nagy valószínűség szerint 2 különálló hiba állhat a tünetek hátterében. A nehézkes indítás oka legtöbbször a benzines gyári vezérlő computer adaptivitása ( eltanulása ) a helytelenül beállított gázrendszer által okozott körülményekhez. Ennek megoldása az adaptációs értékek számítógépes törlése után a gázrendszer precíz újra programozása. Precíz programozást egy hibátlan benzinmotorhoz lehet felelősen elkövetni.

    Nagyon hasznos tünetmentesség esetén is egyfajta szűrővizsgálatként felfogva lefuttatni egy komoly motordiagnosztikát a járművön. Mi a digitális oszcilloszkópot részesítjük előnyben az OBD diagnosztikával szemben.

    Az említett sípolás és átváltás egy másik ügy. Ennek lehetséges okai: kifogyott gáz, helytelenül kifogyott gázt érzékelő gáznyomás szenzor, reduktor hiba, legrosszabb esetben gázvezérlő computer hiba. Ennek felderítése mindenképpen szakszerviz feladata!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Gázüzemben elmegy a teljesítmény

    2018. augusztus 23., 16:39 Módosítva: 2018.09.28 14:23
    0

    Üdvözlöm!

    Gáz üzemben autópályán menet közben egyszer csak elment a teljesítmény, motorcheck lámpa világított, villogott is. SERVICE felirat felgyulladt, ESP kikapcsol, elektromos kézifék off, gyakorlatilag kaptam folyamat a hibákat. Legközelebbi szervizben kiderült, hogy benzin üzemben nincs probléma, hibakódnak a P0172 KEVERÉK SZABÁLYZÁS -t kaptam.

    Mivel a Citroën szervizben nem mentek bele jobban, azt tanácsolták, keressek fel egy gáz szerelő szervizet. Természetesen terveztem a kocsivásárlás után beállíttatni, megvizsgáltatni a rendszerem, de hát a hiba megelőzött (vásárlás után 4 nappal vagyok). Előzetesen mi lehet a baj, injektor? reduktor? Mekkora költséggel számolhatok legjobb, és legrosszabb esetben.

    Válaszát előre is köszönöm

    Tisztelettel, Ádám

    Üdvözlöm!

    A hiba oka nagyon sok minden lehet. Képtelenség látatlanban megmondani. Ha az orvostól azt kérdezi, fáj a feje, mitől lehet, vajon mit tud erre válaszolni? A frontérzékenységtől az agydaganatig sokféle oka lehet. Na itt pont ez a helyzet. A rendszer típusának ismeretében tudunk esetleg jellemző hibaforrásokat példaként említeni, de ez is csak saccolás.

    Javaslom egy szakműhely felkeresését!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kettős üzem – egyik sem megy

    2018. augusztus 8., 13:55 Módosítva: 2018.09.27 06:29
    0

    Üdvözlöm!

    Volvo V40-em van, 1997-es évjárat, benzin/gáz üzemű. Menet közben (gázüzem) egyszer csak felgyulladt minden lámpa, mint amikor lefullad a motor. Lendületből félre álltam, de többet nem indult be, csak köszörül (benzinnel indul elvileg), olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Ez hogy lehet, ha gáznál állt le, benzinnel nem indul? Hol lehet a gubanc?

    Péter

    Kedves Péter!

    A kettősüzemű - benzin/LPG - autók alapvetően benzinesek, a gázüzem működése a benzin-befecskendezés rendszerére épül. Néhány független, utólagos jeladón kívül (pl. hőmérséklet és nyomás jeladó) minden alapjel a benzinmotor vezérlőegységétől vagy annak jeladóitól, beavatkozóitól származik. Gázüzemben sem áll le a benzinmotor - legalábbis a vezérlőegysége ebben a tudatban működik tovább, csak a benzinbefecskendezők jele megszakításra kerül és a gázrendszer injektorai üzemelnek róla - megfelelő korrekcióval.

    Ha a benzines rendszer nem működik, a gázüzem is felejtős - kivéve ha a benzinellátással van valami baj (tankszivattyú, injektor mechanikus hiba, stb.) Saját autóval jártam már úgy, hogy a benzinpumpa megnyekkent, de direkt LPG indítás után (ezt kb. tízszer engedi az LPG egység) az autó gázüzemben hibátlanul hazahozott.

    Ha az autó egyik üzemben sem indul, akkor olyan rendszerben keletkezett probléma, ami alapvetően befolyasolja a működést. Ez lehet egy fordulatszámjel hiba, tápfeszültség hiány, vagy a gyújtórendszer bibije is - pl. zárlatos trafó. Ha az autó gyári indításgátlója lépett sztrájkba, akkor is hasonló az eset.

    Továbbá ne felejtkezzünk meg a motor mechanikus hibáinak lehetőségeiről sem - pl. vezérlés hiba, stb. Remélem, hogy inkább csak egy kiégett biztosíték okozza a galibát.

    Remélem segíthettem!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Focusba gázt?

    2018. július 31., 11:51 Módosítva: 2018.08.08 17:43
    0

    Tisztelt Lpg Doktor!

    Jelenleg egy 1.8 125le Focus C-Maxot hajtok. Szeretném gázosra átalakíttatni. Tapasztalata szerint ez a típus jól tolerálja a dolgot? Hallottam egy-két helyen , hogy 1.6-os motor felett külön olajadagoló kell. Ez az információ helyes vagy téves? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Tisztelettel: Csaba

    Kedves Csaba!

    Imádjuk a témát, örökzöld! Nos a kérdést ketté kell bontani. Az első fele az, hogy a Focus motorok hogyan toleráják a gázüzemet? A kérdéskört övező rémhírek csak részben megalapozottak. Léteznek típusok, melyek valóban kicsit gyengébb anyagminőségű hengerfejjel vannak szerelve. A kérdéses Ford motorok is ilyenek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne őket gázzal üzemeltetni!

    A probléma mindössze annyi, hogy a gyengébb anyagminőségre több ponton is tekintettel kell lenni.

    Nézzük, mit tehetünk annak érdekében, hogy Ford motorunk gázzal hajtva is hosszú életű legyen!

    - Kerüljük a 80% feletti tartós motor terhelést. Magyarul ne menjünk el Frankfurtig a 100 lovas kókusszal 170-el! Ez benzinnel használva is meghozza a várt hatást egyébként, csak ott- a benzin alacsonyabb égéshőjének okán - lassabban.

    - Ellenőriztessük 20-25 ezer kilométerenként a szelephézagot! (A hidrotőkés motorok nyilván kivételt képeznek).

    - Programoztassuk fel a gázrendszert profi, hozzáértő szerviz segítségével! Erről itt olvashat bővebben.

    Ez a folyamat a legfontosabb megelőző intézkedés, ugyanis a helyesen programozott rendszer nem terheli további égéshő növekedéssel a hengerfejet. A másik fontos kérdés az Ön által említett felső kenő használatának szükségessége. Nos a válasz egyszerűen NEM. Innen azt is megtudhatja, hogy miért!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Egyenetlen az alapjárat

    2018. július 20., 10:25 Módosítva: 2018.07.27 13:34
    86

    Szia Doki!

    Van egy 2010-es évjáratú Ford Focusom ami benzin-gázos (LPG).

    Azt szeretném kérdezni hogy az alapjárat mitől egyenletlen indítás után? Elvileg a gyertyák, trafó jó. Szerelő nem tudta egyértelműen megállapítani a hiba forrást.

    Szervizben a szelepek beégésére gyanakodnak. Ennek a javítása vezérléscserével 200 000 Ft. Lehet más megoldás ami olcsóbb?

    Válaszod előre is köszönöm!


    Üdv: Cinger Csaba

    Szia Csaba!

    Nos az első kérdés az, hogy benzines üzemről beszélünk-e, vagyis hidegindításnál van-e probléma csak, vagy meleg motornál gázüzemben is? Más-más a két szituáció. Nekem az a bajom a hasonló helyzetekkel, hogy találgatás folyik.

    Ha egy motor nem hidrotőkés, akkor a szelephézag fogyása lenne árulkodó. De erről nem beszél a szerelő. Ha nem ezen a vonalon indulunk el, akkor is létezik a diagnosztika, mint alapvető igény hasonló esetekben.

    Minden hibajelenséget annak felderítésével kellene kezdeni, nem pedig a legköltségesebb javítási alternatíva vérszaggal fűszerezett mondatokba foglalásával ijesztgetni a tulajdonost. Nem látom az autót, nem hallom a hangját, a billentyűzet mögül csak szájkarate lenne bármilyen egzakt vélemény alkotás!

    Egy biztos: digitális oszcilloszkópos diagnosztika segítségével mindenképpen fel lehet deríteni az ismeretlen eredetű hibákat is!

    Itt olvashatsz erről bővebben.

    Javaslom a módszer bevetését, majd a hiba szakszerű javítását! Találgatások, alkatrész cserélgetések helyett.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu