Gázos Lancert vettem, mit tegyek?

tegnap, 10:35 Módosítva: 2018-10-14 10:36
38

Kedves LPG-doktor!

Nemrég vásároltam egy Németországból behozott Mitsubishi Lancer-t (2005 évjárat), amelybe PRINS VSI rendszert szereltek 2009-ben. Az autó szervizkönyvek szerint 95 000 km-t futott a beszerelés óta, most 135 000 km-nél áll a mutató. Én még csak benzin üzemben használtam.

Kérdéseim: Milyen szervizeket ajánlott elvégezni a gázrendszeren (vagy azzal kapcsolatban az autó többi részén), ha az ember gázrendszerrel szerelt használt autót vett és nem biztos a gépjármű előéletében? Pl.:

Gyártó ajánlása szerint 75 000 km-ként szűrőt kell cserélni.

Olvastam, hogy 10 évig használhatóak a tartályok utána ismételt szilárdsági ellenőrzés kell. Ez tartály cserét is jelent esetek többségében vagy általában tovább üzemeltethetőek az újrapróbázott tartályok?

Szelephézag állítás: szükséges-e minden autónál időközönként ellenőriztetni?

Rendszer tisztítása, finomhangolása egyéb szükséges-e?

Összességében, érdemes ilyen öreg autónál erre költeni vagy érdemesebb megválni a gázrendszertől esetleg jobb átalakítani a PRINS-t egy itthon könnyebben szervizeltethető gázrendszerre?

Üdv, Dani

Kedves Dani!

A szűrőcsere nagyon fontos, de nem 75, hanem 20-25 ezer kilométerenként!

A hatályos rendelkezések értelmében már nincs mód a tartályok érvényességét kitolni, ezért 10 év után csere a megoldás.

Szelephézagot - amennyiben nem hidrotőkés a jármű szelepvezérlése - érdemes 30-40 ezer kilométerenként ellenőrizni. Egy jól beállított rendszert nem kell többé hangolni.

Érdemes azonban az időszakos szervizek alkalmával meggyőződni a névleges gáznyomás alakulásáról. Ha ez nincs rendben, a reduktor halála várható, valamint az ezáltal okozott szegény keverékes égés a hengerfejben okozhat károkat.

A szivárgás ellenőrzést meg se említem, hiszen alap kötelem egy szűrőcsere után. Az ismeretlen előéletű autónál leellenőrizném a keverékképzés adatait részterhelésen és padlógázon egyaránt, biztos ami sicher alapon. Günter is hibázhat odakint :-)

A rendszer lecserélése bevett szokás abban az esetben, ha valamelyik igen drága Prins alkatrész beadja a kulcsot. Ennek pótlása olykor annyi, mintha például a teljes motortéri kittet az általunk forgalmazott Alex-re cserélnénk.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Felderíthetetlen(?) hiba az LPG-rendszerrel

    szeptember 28., 13:51 Módosítva: 2018-10-15 07:26
    0

    Tisztelt LPG-doktor!

    Adott egy 20 éves Honda CR-V gépjármű (automata), amibe 2012-ben került bele egy Lovato gázszett. Éveken át nem is volt vele probléma, míg kb. egy-másfél éve a következő probléma kezdődött: az autó benzinüzemben hibátlanul működik, és többnyire gázüzemben is, azonban ilyenkor - teljesen sporadikusan - van, hogy leáll az autó alattam és se kép, se hang. Az üzemmódválasztó kapcsoló is teljesen elsötétül ilyenkor, semmilyen led nem világít rajta.

    Ez a hiba előjöhet egyenes szakaszon, vagy ívben akár, városban vagy azon kívül. Viszont van, hogy hetekig nem jön elő, majd mikor igen, akkor egy jó ideig (akár hetekig) megint igen. A kocsit (automata lévén) ilyenkor teljesen meg kell állítanom, parkolóállásba tennem a sebességváltó kart, majd benzinüzemben megpróbálni indítani.

    Ezt nem kell ecsetelnem, hogy milyen kellemetlen és veszélyes tud lenni. Természetesen többször is voltam már az autóval a beszerelést végző szakszervizben, de ott mindig jó volt, sose jött elő a hiba. A komputert rácsatlakoztatták az autóra, úgy nézték.

    Teljesen tanácstalan vagyok az esettel kapcsolatban, ahogy a szervizben is csak a karjukat tudják széttárni, viszont az autót még szeretném használni és LPG-üzemben, hiszen nem azért szereltettem be, hogy benzint égessek vele. Kérem, hogy ha tud, ha volt már tapasztalata ilyen esettel, akkor segítsen. Bármilyen tanácsot szívesen fogadok, hogy merre induljak el.

    Előre is köszönöm. Üdvözlettel: Tibor

    Kedves Tibor!

    Megítélésem szerint kábelköteg szakadás állhat a hiba hátterében. Az ehhez hasonló jelenségek pontos diagnosztikája nem egyszerű feladat,mivel a tünet csak szórványosan jelentkezik. Mindenképpen egy - a kihívást kedvelő - szakműhellyel kellene felvennie a kapcsolatot.

    Szép feladat, de nem lehetetlen!

    Üdvözlettel: LPG Doktor - www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Problémák a gázzal

    szeptember 14., 09:46 Módosítva: 2018-09-18 07:18
    12

    Tisztelt LPG doktor!

    Adott egy 1.6 Passat benzin -gázos, két hónapig nem használtam gázzal, mert nehezen indult. Ha folyamatosan benzinnel ment, akkor indult! Két hónap után tankoltam bele ģázt, mert hosszabb útra indultam. 20 km megtétele után elkezdett villogni felváltva a piros meg a zöld led és sípolás is hallatszott! Átváltottam benzinre, azon jól működik!

    Rendszeresen szervizeltem, szűrő csere, injektor felújítás, gyertyák cserélve, gyújtó trafó, gyújtókábelek cserélve! Mi lehet a probléma?

    Üdvözlöm!

    Nagy valószínűség szerint 2 különálló hiba állhat a tünetek hátterében. A nehézkes indítás oka legtöbbször a benzines gyári vezérlő computer adaptivitása ( eltanulása ) a helytelenül beállított gázrendszer által okozott körülményekhez. Ennek megoldása az adaptációs értékek számítógépes törlése után a gázrendszer precíz újra programozása. Precíz programozást egy hibátlan benzinmotorhoz lehet felelősen elkövetni.

    Nagyon hasznos tünetmentesség esetén is egyfajta szűrővizsgálatként felfogva lefuttatni egy komoly motordiagnosztikát a járművön. Mi a digitális oszcilloszkópot részesítjük előnyben az OBD diagnosztikával szemben.

    Az említett sípolás és átváltás egy másik ügy. Ennek lehetséges okai: kifogyott gáz, helytelenül kifogyott gázt érzékelő gáznyomás szenzor, reduktor hiba, legrosszabb esetben gázvezérlő computer hiba. Ennek felderítése mindenképpen szakszerviz feladata!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Gázüzemben elmegy a teljesítmény

    augusztus 23., 16:39 Módosítva: 2018-09-28 14:23
    0

    Üdvözlöm!

    Gáz üzemben autópályán menet közben egyszer csak elment a teljesítmény, motorcheck lámpa világított, villogott is. SERVICE felirat felgyulladt, ESP kikapcsol, elektromos kézifék off, gyakorlatilag kaptam folyamat a hibákat. Legközelebbi szervizben kiderült, hogy benzin üzemben nincs probléma, hibakódnak a P0172 KEVERÉK SZABÁLYZÁS -t kaptam.

    Mivel a Citroën szervizben nem mentek bele jobban, azt tanácsolták, keressek fel egy gáz szerelő szervizet. Természetesen terveztem a kocsivásárlás után beállíttatni, megvizsgáltatni a rendszerem, de hát a hiba megelőzött (vásárlás után 4 nappal vagyok). Előzetesen mi lehet a baj, injektor? reduktor? Mekkora költséggel számolhatok legjobb, és legrosszabb esetben.

    Válaszát előre is köszönöm

    Tisztelettel, Ádám

    Üdvözlöm!

    A hiba oka nagyon sok minden lehet. Képtelenség látatlanban megmondani. Ha az orvostól azt kérdezi, fáj a feje, mitől lehet, vajon mit tud erre válaszolni? A frontérzékenységtől az agydaganatig sokféle oka lehet. Na itt pont ez a helyzet. A rendszer típusának ismeretében tudunk esetleg jellemző hibaforrásokat példaként említeni, de ez is csak saccolás.

    Javaslom egy szakműhely felkeresését!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kettős üzem – egyik sem megy

    augusztus 8., 13:55 Módosítva: 2018-09-27 06:29
    0

    Üdvözlöm!

    Volvo V40-em van, 1997-es évjárat, benzin/gáz üzemű. Menet közben (gázüzem) egyszer csak felgyulladt minden lámpa, mint amikor lefullad a motor. Lendületből félre álltam, de többet nem indult be, csak köszörül (benzinnel indul elvileg), olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Ez hogy lehet, ha gáznál állt le, benzinnel nem indul? Hol lehet a gubanc?

    Péter

    Kedves Péter!

    A kettősüzemű - benzin/LPG - autók alapvetően benzinesek, a gázüzem működése a benzin-befecskendezés rendszerére épül. Néhány független, utólagos jeladón kívül (pl. hőmérséklet és nyomás jeladó) minden alapjel a benzinmotor vezérlőegységétől vagy annak jeladóitól, beavatkozóitól származik. Gázüzemben sem áll le a benzinmotor - legalábbis a vezérlőegysége ebben a tudatban működik tovább, csak a benzinbefecskendezők jele megszakításra kerül és a gázrendszer injektorai üzemelnek róla - megfelelő korrekcióval.

    Ha a benzines rendszer nem működik, a gázüzem is felejtős - kivéve ha a benzinellátással van valami baj (tankszivattyú, injektor mechanikus hiba, stb.) Saját autóval jártam már úgy, hogy a benzinpumpa megnyekkent, de direkt LPG indítás után (ezt kb. tízszer engedi az LPG egység) az autó gázüzemben hibátlanul hazahozott.

    Ha az autó egyik üzemben sem indul, akkor olyan rendszerben keletkezett probléma, ami alapvetően befolyasolja a működést. Ez lehet egy fordulatszámjel hiba, tápfeszültség hiány, vagy a gyújtórendszer bibije is - pl. zárlatos trafó. Ha az autó gyári indításgátlója lépett sztrájkba, akkor is hasonló az eset.

    Továbbá ne felejtkezzünk meg a motor mechanikus hibáinak lehetőségeiről sem - pl. vezérlés hiba, stb. Remélem, hogy inkább csak egy kiégett biztosíték okozza a galibát.

    Remélem segíthettem!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Focusba gázt?

    július 31., 11:51 Módosítva: 2018-08-08 17:43
    0

    Tisztelt Lpg Doktor!

    Jelenleg egy 1.8 125le Focus C-Maxot hajtok. Szeretném gázosra átalakíttatni. Tapasztalata szerint ez a típus jól tolerálja a dolgot? Hallottam egy-két helyen , hogy 1.6-os motor felett külön olajadagoló kell. Ez az információ helyes vagy téves? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

    Tisztelettel: Csaba

    Kedves Csaba!

    Imádjuk a témát, örökzöld! Nos a kérdést ketté kell bontani. Az első fele az, hogy a Focus motorok hogyan toleráják a gázüzemet? A kérdéskört övező rémhírek csak részben megalapozottak. Léteznek típusok, melyek valóban kicsit gyengébb anyagminőségű hengerfejjel vannak szerelve. A kérdéses Ford motorok is ilyenek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne őket gázzal üzemeltetni!

    A probléma mindössze annyi, hogy a gyengébb anyagminőségre több ponton is tekintettel kell lenni.

    Nézzük, mit tehetünk annak érdekében, hogy Ford motorunk gázzal hajtva is hosszú életű legyen!

    - Kerüljük a 80% feletti tartós motor terhelést. Magyarul ne menjünk el Frankfurtig a 100 lovas kókusszal 170-el! Ez benzinnel használva is meghozza a várt hatást egyébként, csak ott- a benzin alacsonyabb égéshőjének okán - lassabban.

    - Ellenőriztessük 20-25 ezer kilométerenként a szelephézagot! (A hidrotőkés motorok nyilván kivételt képeznek).

    - Programoztassuk fel a gázrendszert profi, hozzáértő szerviz segítségével! Erről itt olvashat bővebben.

    Ez a folyamat a legfontosabb megelőző intézkedés, ugyanis a helyesen programozott rendszer nem terheli további égéshő növekedéssel a hengerfejet. A másik fontos kérdés az Ön által említett felső kenő használatának szükségessége. Nos a válasz egyszerűen NEM. Innen azt is megtudhatja, hogy miért!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Egyenetlen az alapjárat

    július 20., 10:25 Módosítva: 2018-07-27 13:34
    86

    Szia Doki!

    Van egy 2010-es évjáratú Ford Focusom ami benzin-gázos (LPG).

    Azt szeretném kérdezni hogy az alapjárat mitől egyenletlen indítás után? Elvileg a gyertyák, trafó jó. Szerelő nem tudta egyértelműen megállapítani a hiba forrást.

    Szervizben a szelepek beégésére gyanakodnak. Ennek a javítása vezérléscserével 200 000 Ft. Lehet más megoldás ami olcsóbb?

    Válaszod előre is köszönöm!


    Üdv: Cinger Csaba

    Szia Csaba!

    Nos az első kérdés az, hogy benzines üzemről beszélünk-e, vagyis hidegindításnál van-e probléma csak, vagy meleg motornál gázüzemben is? Más-más a két szituáció. Nekem az a bajom a hasonló helyzetekkel, hogy találgatás folyik.

    Ha egy motor nem hidrotőkés, akkor a szelephézag fogyása lenne árulkodó. De erről nem beszél a szerelő. Ha nem ezen a vonalon indulunk el, akkor is létezik a diagnosztika, mint alapvető igény hasonló esetekben.

    Minden hibajelenséget annak felderítésével kellene kezdeni, nem pedig a legköltségesebb javítási alternatíva vérszaggal fűszerezett mondatokba foglalásával ijesztgetni a tulajdonost. Nem látom az autót, nem hallom a hangját, a billentyűzet mögül csak szájkarate lenne bármilyen egzakt vélemény alkotás!

    Egy biztos: digitális oszcilloszkópos diagnosztika segítségével mindenképpen fel lehet deríteni az ismeretlen eredetű hibákat is!

    Itt olvashatsz erről bővebben.

    Javaslom a módszer bevetését, majd a hiba szakszerű javítását! Találgatások, alkatrész cserélgetések helyett.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Hogyan lehet kiereszteni a gázt?

    július 12., 16:48 Módosítva: 2018-07-19 11:20
    0

    Tisztelt Doki!

    Nemrég vásároltunk párommal egy Mercedes w210-es E 320 4matic-ot, már a v6-os motorral szerelt változatot. Az előző tulaj 5 éve szereltetett bele pótkeréktartályos gázszettett, azt hiszem Agis. Mielőtt megvettük az autót, fél évig állt. A tartály kb. 30%-on van.

    Alapvetően nem szeretnénk gázt használni, benzinből 9 liter körül kér országúton, és keveset fut. Ki szerettem volna járni a gázt a tartályból de nagyobb terhelés alatt sípol és átáll benzinre. Kérdés: hogy tudjuk kijuttatni belőle a gázt, illetve lehet-e baj ha a következő 1-2 évben benne marad? Költeni nem szeretnénk a helyreállításra, benzinnel használnánk tovább.

    Köszönettel Dániel & Kitti

    Kedves Dániel!

    A tankból ki lehet szivattyúzni a benne lévő gázt, megfelelő eszköz birtokában. A helyreállítás tekintetében én a magam részéről átgondolásra biztatnám, mivel a környezet védelme épp úgy vonzó, mint a rendszer működtetése által megtakarítható, közel 40% üzemanyag költség! A motor számára is kímélő üzemmód, a helyreállítás költsége nem feltétlenül kell, hogy magas legyen! Lehet, hogy csak egy szenzor csere és már megy is.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Menet közben átvált benzinre

    június 25., 17:29 Módosítva: 2018-07-13 06:23
    0

    Kedves LPG doktor!

    Olyan kérdésem lenne, hogy menet közben (amúgy hibátlanul működő motornál) elkezd csipogni a gáztartály telítettségét mutató jelzőgomb és pirossal világit a jelzőlámpája. Miután villog, csipog, leáll a gázadagolás és átvált benzinre. Ha megnyomom kialszik a lámpa és ha még egyszer megnyomom újraindul a gázos üzemmódban. De egy idő után újra kezdi.

    Március végén vettünk az autót használtan és a tartály már be volt szerelve és az előző tulajdonos nem panaszkodott rá és tavaly újra volt vizsgáztatva. 2 hónap alatt most előszór csinált ilyet, lehet, hogy nem volt jó minőségű gáz beletankolva? Vagy komolyabb baja lehet? Előre köszönöm a választ.

    Üdv, Vencelné

    Üdvözlöm!

    A hibajelenség több okból is fennállhat. Hibás MAP szenzor, reduktor, esetleg maga a vezérlő egység. Valamiért úgy érzékeli a rendszer, hogy kevés a gáznyomás, ezért benzin üzemre kapcsol. A kérdés, hogy valamiért tényleg kevés-e a nyomás, vagy csak szenzort probléma miatt így látja a vezérlő.

    E kérdés megválaszolása szakszerviz feladata, mindenképpen érdemes diagnosztizálni, majd javítani és a végén felprogramozni a rendszert tökéletesen.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elgázosított V6-os Mustang

    június 14., 11:16 Módosítva: 2018-06-25 17:53
    10

    Tisztelt LPG-doktor!

    Pár hete vásároltam Németországból egy frissen beépített BRC gázszettel egy 2013-as 3,7 V6 Ford Mustang-ot. Az adott kereskedésben szinte csak Mustang-okkal foglalkoztak. Az autók többségébe beleszerelték az LPG gázszettet. Semmilyen tapasztalom nincs az LPG-és autókkal kapcsolatban, de mivel a kereskedő pozitívumként tüntette fel a LPG-és rendszert belevágtam.

    Az autót most honosítom, de mikor szerelőket megkérdezek (ezek közt volt egy gázklub is) mind azt mondják nem való ebbe az autóba. Szélsőséges vélemény szerint inkább ki kellene szerelni belőle mert károsíthatja a motort. Van benne egy JLM "szelepkenő" rendszer is.

    Első kérdésem az lenne, hogy lehet-e alapja ennek miszerint ebbe a típusba nem ajánlott a gázrendszer? Második kérdés, hogy ha a kapcsolón visszajelző 4 ledje zölden villog vajon mit akar jelezni a rendszer? Sajnos nem kaptam semmilyen használati útmutatót. Jól olvastam korábbi írásában a szelepkenő rendszer egy feleslegesen beépített része a rendszernek?

    Válaszát előre is köszönöm!

    János

    Kedves János!

    1., Keringenek úgynevezett tiltó listák a szakmában, melyek a gázüzemre nem javasolt motorok adatait tartalmazza. Én személy szerint szakmailag megalapozatlannak tartom ezt a fajta megkülönböztetést. A helyesen beépített és konfigurált LPG rendszer ugyanis mindössze 100-120 °C égéshő emelkedést okoz az égéstérben. Ez a különbség önmagában kevés ahhoz, hogy a hengerfejben vagy azon belül a szelepekben károsodást okozzon.

    Ami a károsodásokért felel, az több ok egyidejű fennállása: helytelen fizikai kivitelezés, rossz programozás, nagy lábú sofőrrel, gyengébb minőségű anyagból készült hengerfejjel és hanyag karbantartással ( szelephézag ellenőrzése időszakonként, természetesen a hidrotőkés motorok kivételt képeznek ) megfűszerezve. Vagyis ha az egyes tényezőket kivesszük az egyenletből, egy esetlegesen gyengébb hengerfej önmagában nem fog gondot okozni.

    2., A szelepkenőkről alkotott véleményem azonos a korábbiakkal.

    3., A villogás hibajelzés lehet, de BRC ügyben érdemes megkeresnie a rendszer hazai importőrjét! A programozási folyamat a kaland kulcseleme. Erről itt olvashat bővebben.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázos rendszerre sportlégszűrőt?

    június 10., 16:38 Módosítva: 2018-06-15 07:02
    166

    Tisztelt Zsolt!

    Az lpg-s rendszer érzékeny a sportlégszűrőre?

    Üdvözlöm!

    Nem. Viszont a sport légszűrő utcai használata teljesen felesleges. Több kárt okoz, mint hasznot. Olvastam német nyelvű légszűrő tesztet, ahol a gyári papír szűrővel a járműveket mérve a teljesítmény mérő pad hiba határán belüli eltérését tudták csak kimutatni.

    Ellenben van ismerősöm rali berkekben, aki rendszeresen borít szét verseny motorokat. A szívócső tele van finom szennyeződéssel, pedig ott figyel a sport légszűrő. Állandóan olajozni kell, ha nem teszi időben, még szarabbul szűr. Fűnyíró és verseny eszköz kivételével én nem építeném járműbe.

    Üdvözlettel: LPG Doktor - www.lpgdoktor.hu  

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Szegény a keverék

    június 6., 11:04 Módosítva: 2018-06-20 17:47
    0

    Tisztelt LPG Doktor!

    A téli mínuszokba, a gázra való átkapcsolás után, 2-3 km-t megtéve előjön a motorhiba (p0171) – kiolvasva szegény keverék. A hiba mindig hideg motor esetén jön elő. Bemelegedve a gázrendszer jól működik, se nagyobb gázadásnál, se tartósabb tempomat használatánál(akár kis, vagy nagyobb sebességnél) a hiba nem jön elő.

    Nem rángat nem durrog, a motor szépen jár. Viszonylag hamar átkapcsol gázra 1-1,5 km megtétele után. A belső fűtésen már meleg levegő áramlik. Mi lehet a gond? Lehetséges hogy túl hamar át áll gázra? Hány fokos víz hőfoknál kellene átkapcsolni? Zavoli reduktor. Toyota Corolla Verso 1.8

    Üdvözlöm!

    Korai átkapcsolás, a vízkörbe helytelenül bekötött reduktor, vagy rossz programozás okozhatják a bajt. Esetleg ezek halmozottan. Szakszerviz ellenőrizze le a fentieket, majd jöhet egy tisztességes rendszer programozás. Ennek pontos menet így néz ki.  Remélem sikerült támpontokat adnom!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    D-ben ingadozik az alapjárat

    május 25., 10:48 Módosítva: 2018-06-14 07:26
    0

    Üdvözlöm!

    Már kb. féléve tart nálam ez a jelenség, hogy piros lámpánál várakozva, az automataváltóm D állásban és féken állva várakozok, és közben olyan 10 másodpercenként ingadozik az alapjáratom 600-700 fordulatszám között és közben érezhetően rángat az autó.

    Ahogy hintázik a fordulatszám mutató fel-le, közben az autó is minimálisan rángat. Ezt leginkább üzemmeleg állapotban csinálja, hidegen nem. Viszont, ha N vagy P állásban van a kar, akkor minden tökéletes. Az autó egyébként egy 98-as BMW e36 320i-ról lenne szó, 220 000 km-es futással. Nagyon tanácstalan vagyok, és bízom benne maga segít ebben. Nagyon várom a válaszát, előre is köszönöm szépen!

    Üdv. Ádám

    Kedves Ádám!

    A téma örökzöld. A hiba lehet benzines vagy gázos eredetű, mindkettőt illik megvizsgálni. Benzines oldalon a pillangószelep és az alapjárati rendszer koszolódása szokott ilyen örömöket szerezni.

    Gázos oldalon más a helyzet. Itt a szakszerűtlen mechanikai munkától a helytelen rendszer konfigurációig sok minden lehet okozó. Érdemes elszakadni a hagyományos diagnosztikai módszerektől az egyértelmű diagnózis érdekében.

    Digitális oszcilloszkóp segítségével a motor működtetésének összes eleme vizsgálható, legyen az elektronikai mérés vagy egyes mechanikai elemek vizsgálata! Sokan az oszcilloszkóp szó hallatán kizárólag elektronikai elemek vizsgálatára gondolnak, ez azonban nem igaz.

    Az általunk is használt módszer lényege, hogy különböző helyeken pozicionált szondák segítségével mechanikai méréseket konvertálunk oszcillogrammá. Így grafikusan válik láthatóvá többek között a szívócsőben lévő gázlengés épp úgy, mint a kipufogóban, de akár az üzemanyag nyomás is könnyen szemrevételezhető ezzel a módszerrel. Az injektorok állapota is azonnal kiderül, nem kell rébuszt fejteni, vagy orrba-szájba vaktában alkatrészeket cserélgetni. Itt olvashat többet a módszerről.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Lpg-s autónál lehet-e az akkumulátor a csomagtartóban?

    május 18., 11:20 Módosítva: 2018-06-06 12:21
    0

    Tisztelt Lpg doktor,

    Autóvásárlás előtt állok és szeretném elgázosítani. Sok gázos autót láttam, és az a tapasztalatom, hogy az utólag beépített gázrendszernek nem nagyon van hely a motortérben, és ezt a rendszerint megsínyli némely motoralkatrész (légszűrőház, kiegyelítőtartály ...) LPG-s autónál az akkumulátor áthelyezhető-e a csomagtartóba, vagy ez ütközik valamilyen előírásba?

    Válaszát előre is köszönöm.

    Üdvözlöm!

    Elvi akadálya nincs. Ennek ellenére nehezen tudom elképzelni, hogy az akku áthelyezése egyszerűbb feladat lenne, mint a szűk helyre mégis csak beépíteni a rendszert. Én még nem találkoztam lehetetlen feladattal ebben a tekintetben. A reduktor elhelyezése tud egyedül kalandos lenni, amennyiben nagy teljesítményű autóról beszélünk. Erre is van azonban megoldás.

    Forgalmazunk olyan nagy teljesítményű reduktorokat, melyek akár 450 lóerőt ki tudnak szolgálni úgy, hogy a helyigényük kevesebb, mint a fele a megszokott reduktorokénak. Amelyik beszerelő műhely a helyhiány miatt nem akarja elvégezni az átalakítást, megítélésem szerint nincs a helyzet magaslatán, ha csak nem valami ritka kivételről beszélünk. Az árakon túl figyeljen a részletekre: a rendszer finombeállítása nagyon fontos eleme a beszerelésnek! Erről itt olvashat bővebben.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olcsó gáznak híg a leve?

    május 16., 10:18 Módosítva: 2018-06-01 14:21
    0

    Kedves LPG Doktor!

    Mivel gyártót most nem tudok megadni (Szappanos úr szerelte be annak idején, már, vagy 10-12 éve), így csak nagy általánosságban tudom ecsetelni a problémámat. Tavaly találkoztam először a problémával, amikor is Romániában tankoltam nyaralásom során, hogy teljesen random időközönként gázról átváltott benzinre, majd kis idő után vissza.

    Mivel még csak kezdő vagyok a gázos autózásban, így próbálgatom a különféle kutakat és azt tapasztaltam, hogy az olcsóbb, "jelöletlen" helyeken vásárolt LPG-vel is vissza-vissza tér ez a kellemetlen üzemmód váltás.

    Amikor viszont a drágább, "BRAND" kutaknál tankolok nem tapasztalok semmi hasonlót, a motor is szépen jár, a fogyasztás is megfelelő. Amikor 2 éve megvettem az autót bevizsgáltattam a rendszert és tökéletesnek bizonyult. Kérdésem az, hogy csak az olcsó, ismeretlen eredetű gáz a probléma, vagy valami komolyabb hibára kell gyanakodnom? Valamint különböző blogokon olvastam, hogy létezik kifejezetten gázos motorokhoz kenőolaj. Ha valóban, ajánlott-e a használata, vagy csak egy újabb pénz lehúzás a gyártóktól.

    Válaszát előre is köszönöm, Dani

    Kedves Dani!

    A leírt hiba nem valószínű, hogy a gáz silány minősége miatt lép fel. Ennek magyarázata egyszerű: a gázrendszerek benzin üzemre történő automatikus visszakapcsolása nyomás függő.

    A gáznyomás viszont nem üzemanyag minőség függvénye.

    Vagy a rendszer rakoncátlankodik, vagy az üzemanyagszűrő szorul cserére lassan. Szakszerviz meglátogatását javaslom! Ha már ott van, kérje a rendszer szakszerű felprogramozását is, melyről itt olvashat bővebben.  A gázüzem nem igényel speciális kenőolajat, ezt nyugodtan elfelejtheti!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Ingadozik a Maxima

    május 5., 08:44 Módosítva: 2018-05-17 06:18
    17

    Tisztelt LPG-doktor!

    1995-ös évjáratú, 2000 cm³, V6-os Nissan Maxima Qx alapjárati ingadozásával fordulnék önhöz. Az autó kb. 100 000 km-t futott eddig gázon, összesen 370 ezer van benne. Meleg motorral, amikor már gázon üzemel, időnként előfordul, hogy üresben, álló helyzetben a normál alapjárat felugrik 3000-es fordulatszám környékére, kb. 15 másodpercig tart ez, majd visszaáll a normál alapjárati fordulatszámra, viszont az is előfordult, hogy hosszabb időre nem állt vissza. Ön szerint mi lehet a probléma? Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel: Dénes Lili

    Üdvözlöm!

    Ismert jelenségről van szó, amelynek azonban több oka is lehet. A legvalószínűbb az alapjárati motor és a pillangószelep koszolódása. Ez egy természetes folyamat eredménye. Megelőzhető a fent említett alkatrészek időszakonként elvégzett tisztításával.

    Ha a hiba régebb óta fennáll, felmerül a gázrendszer beszerelésének és programozásának felülvizsgálata is. Helytelen kalibráció, rossz programozás, túl hosszú gázcsövek használata a gázinjektorok és a szívósor között mind eredményezhetnek egy hasonló hibajelenséget. Elkerülendő a sötétben tapogatózást mi mindenképpen szakszerviz felkeresését javasoljuk. A hagyományos OBD alapú diagnosztika helyett mi ezt a módszert javasoljuk. Ennek segítségével a létező összes működési paraméter láthatóvá válik, nincs hibakód rébusz fejtés, fejvakarás, oktalan alkatrész cserélgetés!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem megy gázzal a 306-os

    április 10., 15:56 Módosítva: 2018-05-07 06:26
    18

    Tisztelt LPG-doktor!

    Egy jó ötletre lenne szükségem, mert már két LPG-szerelő adta fel a gondomat. Van egy 2002-es Peugeot 306 kombim, melybe Stag típusú gázrendszer van (benzinnel tökéletesen megy), viszont kb. 2 hónapja nem megy gázzal. Átkapcsolás után csak alapjáraton üzemel, a fordulatnál dadog, és nem gyorsul. Ki lett cserélve a vezérlő elektronikája, a hozzátartozó kábelköteg, mágnesszelep és a szűrő. Az LPG-injektor szét lett szedve, átnézve, kitakarítva. Kiolvasáskor a 2-es, 3-as hengernél jelzi, hogy nincs gáznyomás.

    Válaszát előre is köszönöm! Tamás

    Kedves Tamás!

    Most én tamáskodok kissé, ha megengedi a szóviccet. Nem lehet hengerenként megállapítani a gáznyomást. Ez kizárólag az injektorok előtti gyűjtő csőben mérhető, ami az összes hengert egyformán érinti. Esetleges égés kimaradást lehet hengerenként detektálni, de annak oka viszont nagyon sok minden lehet. Gyújtás probléma, gázinjektor gond, reduktor, és még sorolhatnám. Megfelelő szakember segítségével rutin feladatról beszélünk!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Rendetlenkedik a szintjelző

    március 5., 17:02 Módosítva: 2018-03-13 17:58
    0

    Üdvözlöm, pár napja vettünk egy 98-as LPG/benzin üzemű Opel Corsát. Tegnap teli tankoltuk, de a szintjelző a következőképpen alakul:

    Van egy gomb B/G felirattal, mellette egy zöld led világít. Fölötte 4 vagy 5 kis led lámpa, gondolom a szintjelző. Induláskor a legalsó világít pirosan,mintha üres lenne a gáztartály. Aztán egy idő után 2-3 kis lámpa világít zölden, de aztán újra átvált pirosra. Nem igazán értem, hogy mi a probléma. Tudna nekem ebben segíteni?

    Köszönöm

    Üdvözlöm!

    Vélhetően a tartály jeladó rakoncátlankodik. Egy rendkívül egyszerű szerkezetről beszélünk, amely a tartályban található multiszelep állását alakítja feszültség változó elektromos jellé.

    Maga a szelep se egy atomreaktor, egy klozet tartály jakabszelepét kell elképzelni úszóval együtt, kiegészítve a mágnes szeleppel és a már fent említett jeladóval.

    Multiszelep

    Ahogy az a képen is látszik, tűpontos kijelzést és japános üzembiztosságot nem ettől a konstrukciótól kell elvárni a szintjelzés terén. Ennek ellenére ellátja a feladatát, főleg ami a biztonságtechnikai szempontokat illeti! Keressen fel egy szakszervizt, a jeladó kontakt hibájának javítása vagy a jeladó cseréje megoldja a problémát!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    LPG-s családi a tisztább környezetért

    február 28., 10:49 Módosítva: 2018-04-07 06:58
    50

    Tisztelt LPG-doktor!

    A család bővülése miatt esedékes újabb autó vásárlása. Németországból szeretném behozni (van kapcsolat). A Mobile-n a filtert úgy állítottam be, hogy:

    • 0-4000 EUR
    • Honda/Mazda/Toyota
    • kombi/minibus/off road
    • benzin/LPG
    • manuál
    • tempomat

    A terv az, hogy behozatal után LPG-re alakíttatnám, munkába járáshoz használnám legfőképp, 2 x 40 km két vidéki kisváros között, autópálya és országút vegyesen a lakott terület elhanyagolható. Összesen évi 25 000 km-t futna kb. Szempontjaim, hogy egy megbízható, olcsón fenntartható, kényelmes autót birtokoljon a család.

    A kiszemelt példányok:

    • Accord 2.0 / 2.4
    • Stream 2.0
    • Mazda 6 2.0 / 2.3
    • Mazda 5 2.0
    • Tribute 2.3
    • Avensis 2.0 / 2.4
    • Previa 2.4

    Nos kérdéseim a következők lennének:

    1. Jó nyomon járok-e ezen típusokkal, ha az LPG-re alakítást vesszük figyelembe elsősorban?

    2. Lendületes, de nem eszetlen vezetés mellett 400 km-t ki tudnék-e autózni a tankból a fenti útvonalon, ha az a pótkerék helyén lenne? Szlovákiában tankolnék, és heti egy tankolás ideális lenne. Bár a több sem megoldhatatlan, csak hát plusz 20-30 perc…

    3. Amennyiben LPG-set találok, mire figyeljek? (A csilliárd kilométer mellett, bár ilyet ha csak lehet nem szeretnék behozni.)

    4. Utóbbi esetben milyen többlet dolog lenne a honosításnál?

    5. A honosítás menetrendje, hogyan alakulna, ha benzinest vennék és még van érvényes német műszakija?

    Köszönettel S.

    Üdvözlöm!

    Megpróbálom sorban megválaszolni a kérdéseit.

    1., Tévhit, hogy lehetne egyáltalán rossz nyomon járni LPG átalakítás ügyében! A hidrotőkés szelephézag kiegyenlítéssel szerelt motorok kevesebb karbantartási igénnyel üzemeltethetőek, illetve az esetleges szelephézag állítás elmulasztása által okozható károk ebben az esetben nem fordulhatnak elő. Az állítást igénylő típusok esetében javasolt a 25-30 ezer km-es hézag ellenőrzési periódus, megelőzve ezzel a hézag elfogyása által fellépő szelep beégést.

    2., A Stream alá 40 liter hasznos térfogató tartály fér, enni biztosan 10 fölött fog gázból 100 km-re vetítve. A Mazda 5-re fejből nem emlékszem, a többiek vígan tudnak az Ön által megjelöltnél nagyobb hatótávot.

    3., LPG üzemű használt autó esetén jó lenne gázautószervi által meggyőződni arról, hogy helyesen volt programozva a rendszer. Ezzel el lehet kerülni a meglepetéseket, ami egy ilyen beállítási hiányosságból fakadóan lehet hengerfej vagy szelep károsodás is akár. Javaslom a motor szakszerű diagnosztikáját is, ha lehet ne kizárólag klasszikus OBD kiolvasás útján. Mi így csináljuk digitális oszcilloszkóppal.

    4., A honosításnál kizárólag egy gázbiztonsági szemle elvégzése kötelező valamelyik szakszervizben. Ennek költsége kb. 5000 Ft. Figyeljen viszont arra, hogy a tartály gyártási éve mikori, ugyanis 10 éves korában cseréje kötelező!

    5., Benzines autó esetében az átalakítással egyidejűleg elkészül egy terv dokumentáció, melyet kollégáink eljuttatnak az NKH megfelelő osztályára. 30 napon belül kézhez kapja az engedélyt, amelynek birtokában műszaki vizsga, majd okmányiroda a sorrend.

    Remélem segítettek a válaszaink! Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Sorhatost gázosítanék, lehet?

    február 7., 17:34 Módosítva: 2018-03-05 17:54
    378

    Tisztelt LPG-doktor!

    Szeretném a tanácsát kikérni abban, hogy a 2006-os BMW 325Xi, soros 6 hengeres, 2500 cm3 autómat, amit sajnos nem a kis fogyasztása miatt kedvelek, lehetséges-e üzembiztosan és nem túl nagy teljesítmény veszteség mellett LPG gáz üzeműre alakítani és a későbbiekben megbízhatóan üzemeltetni? Kb: 30-40 ezer km/év. Válaszát előre is köszönöm!

    Üdvözlettel : József

    Kedves József!

    Már hogy a viharba ne lehetne? :-)

    A BMW motorokkal semmilyen autógáz specifikus probléma nincs. A teljesítmény veszteség minimális, olyannyira, hogy fenékkel nem is lehet érzékelni, sőt, az alacsony fordulaton javuló nyomaték-rugalmasságnak köszönhetően a tulajdonosok sokszor élénkebb viselkedésről számolnak be gázüzemben, mint benzinnel használva autójukat!

    A megtérülés elég gyors lesz Önnél, mivel a bömbölő nem 6 litert vesz magához száz kilométerenként.. Az eredeti benzin fogyasztását szorozza fel 1,15-el, így megkapja a várható LPG igényét! Országrésztől függően 190 -225 Ft között tud tankolni autógázt literenként. A fővárosban a legolcsóbb, Szabolcs megyében a legdrágább az üzemanyag,így kalkuláljon!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Néha fullad a Megane

    február 2., 12:17 Módosítva: 2018-02-09 17:39
    0

    Tisztelt LPG-doktor!

    Egy éve vásároltam Németországból 2001-es évjáratú Renault Megane 1.4 16V benzines autómat. PRINS nevű LPG rendszer üzemel benne, meg idáig kifogástalanul, (12 000 km) egy hónapja jelentkezett a baj. Egyszer egyszer előfordult, hogy lefulladt, de nem volt gond az indítással, volt gyertya- és szűrőcsere. De a helyzet csak romlott, nem javult.

    A szűrök cseréje után van, hogy rángat az autó gáz üzemben. Ha megállok, akkor leesik az alapjárat kb. 500 rpm-ig, majd hirtelen felmegy, és ingadozik. Ha közben nyomok egy kis gázt, akkor van eset hogy megjavul, és stabilizálódik, de többségében leáll a motor,és visszavált benzinre. Ha a motort újra indítom, akkor megy tovább gázzal. Van olyan,  amikor csak egyszer kell újra indítsam, és van olyan hogy többször is egy nap! Ha átkapcsolok benzinre, akkor nem fordul elő. És egy utolsó kérdés, a gyertyahézag mennyi a gáznál és lehet-e kondenzvíz?

    Köszönettel:Tibor

    Kedves Tibor!

    A jelenséget több dolog is okozhatja, az se biztos, hogy egyidejűleg csak egy hibaforrás van jelen az autójában. A trafók állapota alapvetően határozza meg a gyújtás minőségét.A gyertyahézag gázüzemben 0,7-0,8 mm között optimális, de a legtöbb esetben a gyári hézaggal is kiválóan működnek a motorok.

    Az Ön esetében az alapjárati rendszer elkoszolódása - a pillangószelepet is beleértve - okozhatja a bajt. Ha korábban nem ment volna hibátlanul a gázrendszer, javasolnám az injektorok utáni gázcsövek hosszának ellenőrzését is ( maximum 10 cm hossz és egyenlő hosszúság minden hengernél ). Ha biztosra akar menni, nem ártana egy - az OBD diagnosztikánál megbízhatóbb - diagnosztikai módszerrel megvizsgálni a motor és periférák állapotát. Mi ezt digitális oszcilloszkóp segítségével végezzük , íme a link, ahol többet tudhat meg róla.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Rángat az Astra

    január 8., 14:12 Módosítva: 2018-01-31 06:45
    34

    Tisztelt LPG doktor.

    Van egy 2008-as 1.4 XEP G Astrám ami Zavoli lpg-s. Egy jó ideje észrevettem, hogy az alapjárat kicsit ingadozik a bemelegedett motornál. Most már minden hidegindításnál elég durván rángatózik a motor, egy kis gázadásra néha stabilizálódik az alapjárat, néha nem, és akkor lefullad.

    Ha elindul, akkor hirtelen gázadásra megtorpan az autó, ezért szép finoman, majdnem csúsztatott kuplunggal kell elindulni. Ha már üzemmeleg a motor, akkor gond nélkül pöccre indul bármikor. Amúgy menet közben minden oké, gyorsul, nem rángat.

    35 ezer km-nél lett beszerelve a gázszett, most 110 ezer km van benne. Gázszűrőt, benzinszűrőt rendszeresen cserélem. Rendszeresen szervizelem az autót, legutóbb pl. a benzin szivattyút cseréltem. Voltam már korábban lpg szervizben, amikor még egy kicsi alapjárati ingadozás volt, de a diagnosztikával szerintem nem sokat foglalkoztak. Azt mondták, hogy ha nincs hibaüzenet akkor minden oké. Már azt is kipróbáltam, hogy csak benzines üzemmódban indulok, de akkor is rángatózik. Mi lehet a probléma? Esetleg eltanulta a benzines üzem a rossz beállításokat vagy reduktor hiba, kokszolódás?

    Várom válaszát tisztelettel: István

    Kedves István!

    Mivel nem látom az autót, diagnosztizálni se tudom. Amiben segíteni tudok, hogy leírom a lehetséges okait az Ön által elmondott tüneteknek, de ezek közül bármelyik lehet sajnos. Az Ön által említett eltanulási jelenség is csinálhat hasonlót, de ott általában a hidegindítás már önmaga egy kihívás. Hidegen csinálhat hisztit hibás gyújtás is, vagyis értse úgy, hogy a bemelegedett trafók sokszor jól teljesítenek, de hidegen gyenge a teljesítményük ( ugyanez létezik érdekes módon fordítva is, attól függően, hogy milyen mechanikai sérülés található a trafó tekercseiben ).

    Mivel benzinnel és gázzal épp úgy jelentkezik a hiba, kizárólag a két üzemmód közös metszetét kell vizsgálni, ez pedig a gyűjtás és a motorvezérlés, illetve szerencsétlenebb esetben enyhén beégett szelepek lehetnek. Üzemanyagellátó rendszer kilőve, reduktor szintén, gázinjektorok szintén, mivel ezek az elemek nem érintettek mindkét üzemmódban. Javaslom az oszcilloszkópos diagnosztikát, mely módszer pontos és tévedhetetlen, szemben az OBD diagnosztikával, mely nem létező hibakód esetén egészségesnek minősít egy rendszert, holott kizárólag a diagnosztikai módszer részletességének hiánya miatt nem lát hibát a teszter. Remélem ha megkésve is, de irányt tudtam mutatni Önnek!

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Van értelme a speciális LPG-s gyertyának?

    2017. december 10., 09:58 Módosítva: 2018-01-11 17:50
    34

    Tisztelt LPG-doktor!

    LPG-vel szerelt Opel Merivám van, Z16SE 8 szelepes motorral. Lassan időszerűvé válik a gyújtógyertyák cseréje, tanácsát szeretném kérni, a tapasztalatok alapján milyen típusú gyertyát vegyek bele? Valamilyen speciálisan LPG-hez valót, vagy nem igényel különösebb változtatást? Szívesen fogadnám, ha esetleg konkrét típust is tudna ajánlani, illetve a gyertyacsere periódus hosszára is kíváncsi lennék, ezzel kapcsolatban több verziót is hallottam már. Válaszát előre is köszönöm.

    Üdv: Sándor

    Kedves Sándor!

    Rontani fogom a gyújtógyertya forgalmazók üzletét, de az igazság akkor is ez: az égvilágon soha nem láttam semmilyen előnyét a speciális LPG gyertyáknak. Megfelelő hézag, lehetőleg 0,6-08 mm között, és a gyárihoz minél közelebb álló típus. Ennyi. Ennél sokkal fontosabb a gyújtórendszer elemeinek megfelelő állapotban tartása!

    A trafók, kábelek (ahol vannak persze) állapota kritikus gázüzemben, mivel az LPG nagyobb gyújtóenergia igénye érzékennyé teszi a motort minden efféle eltérésre. Mi ezzel a módszerrel vizsgáljuk a rendszer elemeit.

    Remélem tudtunk segíteni! Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gázosítanám az A3-ast

    2017. december 6., 10:46 Módosítva: 2017-12-11 00:05
    0

    Tisztelt LPG Doktor!

    Jelenleg egy 2.0 PDtdi A3-mal járok. Éves futásteljesítményem eddig nem nagyon haladta meg a 20 ezer km-t és a szervizekről is megoszlanak a tapasztalatok a pdtdi-vel. Gondolkodom egy benzines cserében, az autó összhatása nagyon rendben van, ezért hasonló A3-asokat nézegettem 75 kw 1.6 benzin változatban. Ez a motor alkalmas LPG átalakításra, hallott róla jót/rosszat? Vannak vele tapasztalatok?

    Ez még ha jól tudom hagyományos szívó benzines, a rendszeres szervizeken kívül ez a motor egy megbízható csoportba sorolható hosszabb távon is? Városi használat mellett azért jár és járni is fog autópályán is az autó. Megéri egyáltalán ilyen cserében gondolkodni?

    Köszönettel: Máté

    Kedves Máté!

    A kérdéses VW-motorok átalakíthatóak gond nélkül. Hogy érdemes-e? Anyagi értelemben szinte biztos, hogy igen. Olcsóbban tud járni gázzal az említett motorral szerelt A3-al, még ha nem nem is sokkal. Meghibásodási hajlam, magas szerviz számla kockázat tekintetében is jobban jár.

    A kérdés, hogy a dízelmotor nyomatékához szokott alfele miként reagál majd a szívó benzines relatíve vérszegény karakterére? :-) A vásárláskor érdemes résen lenni. A motor és az egész autó állapota alapvető kérdés. Ami a motort illeti, érdemes lenne egy ehhez hasonló módszerrel meggyőződni az állapotáról.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Suzuki S-Cross átalakítása

    2017. november 13., 15:23 Módosítva: 2017-12-07 06:19
    295

    Kedves LPG doki!

    Lecseréltem 12 éves Lacettimet, amit nagy megelégedéssel használtam LPG-vel. Vettem egy vadi új Suzuki S-Cross, 1,4 Turbo autót. Az lenne a kérdésem, hogy ez a típus átalakítható-e ( a turbó miatt aggódom), illetve a garanciát (6 év) mennyire befolyásolja az átalakítás. 

    Előre is köszönöm a válaszát.

    Üdvözlöm!

    Az említett motor közvetlen befecskendezéses. Annak ellenére, hogy léteznek megoldások az ilyen motorok átalakítására, nem javasoljuk a piszkálását. Talán 1-2 éven belül végre megjelenhet egy valóban tökéletes megoldás ezekre a motorokra, de a maiak ismeretében én a saját ilyen motorral szerelt autómat nem alakítanám át. A turbo ebből a szempontból lényegtelen, ha a befecskendezés hagyományos szívócső injektorok által történne, nem lenne semmi gond ezzel.

    Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még